Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (20426)

Vierailija
20421/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kuuluu laulu, jonka kuuntelin äsken. Se on ruotsalaisen Dan Anderssonin runo, josta Hector on tehnyt laulun Hanhet muuttavat.

Sen myötä toivotan teille kaikille hyvää syksyä ja linnuille turvallista matkaa 🐦🍃🍂

Hanhet muuttavat

Kun haavat vanhat alta polttaa ja kun kyynel kastaa posken hylätyn,

Kun elämä on kivikuorma ja sun laulus on kuin kurjen valitus,

Nouse, maista syksyn kylmää tuulta, katso kanssain taivaan syvyyksiin,

Tule, seiso kanssain luona portin nyt, kun villihanhet tienoon ylittää.

Olipa kaunis runo. Kiitos. Enpä ollut tälläistä ennen nähnyt/kuullut. Hector on kyllä loistava muusikko.

Vierailija
20422/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pienen korjauksen tuohon lainaamaani runoon ja Hectorin lauluun Hanhet muuttavat:

Pitäisi olla "Lähde, maista syksyn kylmää tuulta..." Muistin tuon kohdan väärin. Olen kai itse niin maassa, että nouseminen tuntui siihen sopivan.

Mutta laulu on tosiaan Hectorin albumilta Ruusuportti, jossa on nimenomaan lauluja Dan Anderssonin runoista Hectorin ja Tommy Tabermannin suomentamina. Koko levy täynnä ihania lauluja. Tuo Hanhet muuttavat löytyy Hectorin esittämänä youtubesta ja muutkin levyn laulut. Iloa meille näistä lauluista. Kuunnellaan! 🐦🍃🍂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20423/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pienen korjauksen tuohon lainaamaani runoon ja Hectorin lauluun Hanhet muuttavat:

Pitäisi olla "Lähde, maista syksyn kylmää tuulta..." Muistin tuon kohdan väärin. Olen kai itse niin maassa, että nouseminen tuntui siihen sopivan.

Mutta laulu on tosiaan Hectorin albumilta Ruusuportti, jossa on nimenomaan lauluja Dan Anderssonin runoista Hectorin ja Tommy Tabermannin suomentamina. Koko levy täynnä ihania lauluja. Tuo Hanhet muuttavat löytyy Hectorin esittämänä youtubesta ja muutkin levyn laulut. Iloa meille näistä lauluista. Kuunnellaan! 🐦🍃🍂

Tuo oli minustakin hieno sanoiltaan. Muuten en ole ikinä kuunnellut sitä. Jotenkin tulee kuunneltua suomenkielistä musiikkia todella vähän. Muuta sitten enemmänkin. 

Vierailija
20424/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, pieni suloinen poika syntyi tänään tähän maailmaan. Me isovanhemmat olemme äärimmäisen onnellisia! Toivon pienelle suloiselle ihmisen alulle onnellisia ja rakkautta täynnä olevia elämän päiviä. Ja surun kohdatessa ympärille runsaasti ihmisiä, jotka ovat kuuntelevana korvana. 

Kiitollisin mielin nukkumaan. 

Onnea teille kaikille:) tämmöiset ilouutiset kompensoi viis trollin jankkausta - hah. Meillä meni reissu upeasti, kilometrejä kertyi kelvolleen. Upeita ruskamaisemia ja jokunen sadekuuro. Hyvin minut on täällä pidetty "elossa", vaikka pois olinkin...

Tänään puhdistin ehkä viimeiset puolukat, aamukahvilla viivytään vielä. Mietitään, josko grillattais. Katsotaan nyt. Lammas, toivottavasti koira voi paremmin.

Mukavaa pyhää

Terveisin Doris

Huh, mustia pilviä näkyy ja "pomo" palannut simputtaan.

Vierailija
20425/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosi hyvä päivä. Oltiin äitini kanssa kävelyllä ja käveltiin hevosten ohi pitkästä aikaa. Pari "vanhaa" tuttua oli taas  laitumella ja tulivat katsomaan. En ollut nähnyt niitä vähään aikaan ja mukava oli ne nähdä. Pari uuttakin taas ilmestynyt. 

Aamulla sidoin taas omenapuita paremmin kiinni. Vähän vaikeaa minusta ja vasta nyt opin taktiikan siihen. Menee aikaakin niin paljon tuohon, että vasta pari puuta sidottu.

Illalla vien vielä roskia yhteen keräyspaikkaan, sitten kävelen lenkin ja otan vielä pyöränkin mukaan jos pienen lenkin tekisi. Minulla ei ole pyörässä valoa tai oikein heijastimia. Näin pitää erilliset heijastinvaljaat olla sekä erillinen lamppu kädessä. Hieman hankalaa, mutta toimii nyt kun melko vähän enää pimeällä ajan. 

Joku tuossa alla mainittu juttu (Yle) antaa minusta toivoa jos mietitään kiusaamisen vastaista työtä. Ja kaikkea hyvää nuorelle soittajalle. Tulee oma musiikkiharrastus mieleen. 

Tuohon juttuun liittyen Alexi Laihoa mietin vähän aikaa sitten, kun kirjoitin hänen kuolemastaan yhteen opiskeluihin liittyvään tehtävään vuosia sitten. Voin silloin tosi huonosti ja vaikeaa aikaa. Oikeastaan ihme, että pystyin koulutusta silloin käymään.

Kun nyt luen niitä tekstejä mitä sinne kirjoitin niin näen sen, että vaikka olen yrittänyt kirjoittaa hyvin niin kyllä niissä virheitä on paljon. Ei silloin riittänyt keskittyminen yms parempaan. Näin ymmärrän hyvin sen kuinka huonosti voiva ihminen ei pysty kirjoittamaan enää ja se kaikki olo heijastuu kaikkeen. Tuli tämä mieleen. 

https://yle.fi/a/74-20187616

Vierailija
20426/20425 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että onpa ankea runo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi