Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (20378)
Meilläpäin sääennustus piti paikkansa; klo 11 alkaa vettä sataa. Kävimme suppilovahveroita etsimässä, löysimmekin. Kun tulimme kotiin, niin 10.45 alkoi sataa vettä. Mieheni seuraa sääennustuksia, minä en juurikaan. Hyvään aikaan kävimme, emme kastuneet.
Ihmettelin metsässä, että miten minun jalat tuntuivat niin raskailta, aivan kuin en jaksaisi kävellä; en kuitenkaan ole rapakunnossa. Kun tulimme kotiin, olin hiestä märkä ja alkoi nenä vuotaa ja jäseniä kolottaa. Syysflunssaa ilmeisesti pukkaa...enpä ole aikoihin mitään flunssia sairastanutkaan.
Kirjoitin korttikirjeen edesmenneen äitini ystävälle; olemme kirjeenvaihdossa olleet äitini kuolemasta lähtien, tai jo vähän aikaisemmin, äitini sairastumisesta lähtien. Yli 90-vuotias on hän, hoitaa vielä itse omat asiansa.
Sain kirjeen yhdeltä kirjeystävältäni, oli mukava saada tietää kuulumisensa.
Kauppapäivä, vein samalla roskat pois. Jotain ale tuotteita oli. Näin tuttua niin jäätiin haastelee kaupan penkille kuulumiset. Äsken join päiväkahvit ja katon La Promesan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin sääennustus piti paikkansa; klo 11 alkaa vettä sataa. Kävimme suppilovahveroita etsimässä, löysimmekin. Kun tulimme kotiin, niin 10.45 alkoi sataa vettä. Mieheni seuraa sääennustuksia, minä en juurikaan. Hyvään aikaan kävimme, emme kastuneet.
Ihmettelin metsässä, että miten minun jalat tuntuivat niin raskailta, aivan kuin en jaksaisi kävellä; en kuitenkaan ole rapakunnossa. Kun tulimme kotiin, olin hiestä märkä ja alkoi nenä vuotaa ja jäseniä kolottaa. Syysflunssaa ilmeisesti pukkaa...enpä ole aikoihin mitään flunssia sairastanutkaan.
Kirjoitin korttikirjeen edesmenneen äitini ystävälle; olemme kirjeenvaihdossa olleet äitini kuolemasta lähtien, tai jo vähän aikaisemmin, äitini sairastumisesta lähtien. Yli 90-vuotias on hän, hoitaa vielä itse omat asiansa.
Minä laitoin kirjeen serkun perheelle, tuli monta tekstiviestiä vastauksena. Olen kyl odotellu 'oikeaa' kirjettä.
Lammas,
Täällä koirakuulumisia odotellaan...
Jokin mielenhäriö sai minussa aikaan, että tein itse kaalilaatikkoa, empä ole moneen vuoteen tehnytkään. Yksinäinen ihminen kun olen, niin harvoin teen itselleni mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jokin mielenhäriö sai minussa aikaan, että tein itse kaalilaatikkoa, empä ole moneen vuoteen tehnytkään. Yksinäinen ihminen kun olen, niin harvoin teen itselleni mitään.
Ei ole mielenhäiriö. Luulen. Itse teen syksyisin jauhelihamakaronilaatikkoa itselleni vaan. Oiva syysruoka :)
Muistin kuin muistinkin tunnukset ja voinkin kirjautua sisään kännykällä.
Pönttöpää on vielä vähän sekaisin ja makoilee omalla pedillään. Kissa vähän ihmetteli pönttöä eikä halunnut mennä koiran viereen nukkumaan. Yleensä tykkäävät nukkua vierekkäin, mutta pönttö lienee liian pelottava.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Pönttöpää on vielä vähän sekaisin ja makoilee omalla pedillään. Kissa vähän ihmetteli pönttöä eikä halunnut mennä koiran viereen nukkumaan. Yleensä tykkäävät nukkua vierekkäin, mutta pönttö lienee liian pelottava.
Selviskö, kauan pönttöä pidetään, tuliko tikkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mielenhäiriö. Luulen. Itse teen syksyisin jauhelihamakaronilaatikkoa itselleni vaan. Oiva syysruoka :)
Syksyisin uuniruoat on loistavia, tulee samalla, kun uuni lämpiää, tuo tupaan suloista tunnelmaa, ruoan valmistuessa voipi käydä ulkoilemassa, kiva palata lämpöiseen torppaan ja ruoan tuoksuun.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Selviskö, kauan pönttöä pidetään, tuliko tikkejä?
Joo, viikon verran. Tikkejä tuli, mutta ne on itsestään liukenevia.
Vierailija kirjoitti:
Viestit palautui, oikeus voitti.
Kiitos, kiitos, kiitos.
nyt taaksepäin voi olla sekavaa, kun moni uusi kommenttejaan :) :) :)
Lueskelin tänään palautuneita viestejä, ystävällisiä, tavallisia kuulumisia. Luojan tähden, joku on pimeä ilmiantaessaan nämä. Onneksi ylläpito sai paljon palautetta ja palautti kommentit.
Toi yksi törppö allekirjoittaa omia kopiointejaan 'terveisin Doris' se on laitonta, esiintyä toisena.
Onneksi fiksut erottaa aidon Doriksen
Tietäjät tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan, meinasin kertoa että pääsin pölyjen pyyhkimisessä kahteen hyllyyn, mutta kun alkuperäinen viesti poistettiin ja muutkin pölyttäjät niin eihän kukaan edes tiedä mistä oli kyse. Surullista, että joku voi tosiaan saada tästä mielihyvää itselleen, mutta kuvaa hyvin tämän hetkistä maailmaa.
Tää oliskin hyvä kannustin siivotessa, siis aina voisi tänne tilittää, kun yksi homma olis tehty.
Edellyttäis tietty semmosen lisäyksen, että kommentit säilyisi.
Tää naurattaa. Aikuinen ihminen kaipaa kannustusta normisiivoukseen. Tästä tuli mieleen marttojen ohje joulusiivoukseen: Ei tarvitse puunata jokaista komeroa, ellet aio viettää siellä jouluasi. Armollisuutta suursiivoukseen siis :)
Kyllä kannatti kylvää yhdet tagetekset suoraan ulos ruukkuun. Kukkivat nyt parhaimmillaan, kun muut kesäkukat hiipuu.
Puutarhuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voihan, meinasin kertoa että pääsin pölyjen pyyhkimisessä kahteen hyllyyn, mutta kun alkuperäinen viesti poistettiin ja muutkin pölyttäjät niin eihän kukaan edes tiedä mistä oli kyse. Surullista, että joku voi tosiaan saada tästä mielihyvää itselleen, mutta kuvaa hyvin tämän hetkistä maailmaa.
Tää oliskin hyvä kannustin siivotessa, siis aina voisi tänne tilittää, kun yksi homma olis tehty.
Edellyttäis tietty semmosen lisäyksen, että kommentit säilyisi.
Tää naurattaa. Aikuinen ihminen kaipaa kannustusta normisiivoukseen. Tästä tuli mieleen marttojen ohje joulusiivoukseen: Ei tarvitse puunata jokaista komeroa, ellet aio viettää siellä jouluasi. Armollisuutta suursiivoukseen siis :)
Mä inhoan siivoamista. Olen aina inhonnut. Joskus vaan on pakko ja silloin koitan keksiä itselleni jotain, millä motivoisin itseni aloittamaan. Mun hyvä ystävä on ihan päinvastainen ja joskus mietitty, että oispa nämä meidän luonteet fifty-fifty, niin hänen perheensä ei olisi niin ärsyyntynyt jatkuvasta siivouksesta ja mä taas en jättäisi kaikkea viimetippaan.
Siivoaminen : yäk. Siivoaisin kyllä, jos se siisti huusholli säilyisi kauemmin. Ärrrsyttää nähdä kohta pöly ja villakoirat uudestaan. Raivostuttavaa puuhaa, inhoan erityisesti lattian pesua. Kaappien, sohvien alta. Iikkk. Ja toiset tykkää siivoomisesta! Tervetuloa meille. Sisustustavaraa, koristeita, kirjoja...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin jo kerran vastauksen tähän, kiusaajahäirikkö jatkaa - edelleeen. Törppö! Poistaa asiallisia, mukavia viestejä.
Kirjoitin siis kirjeestä serkun perheelle, serkun vaimo vastasi monella tekstiviestillä, vaikka yleensä kirjeellä. Odottelen edelleen.
Kummitytön kanssa kirjoitellaan muutama kirje vuodessa, siskon kanssa jokunen. On tosi sykähdyttävää saada kirje. Joku on minua ajatellut, kirjoittanut kirjeen. Sulkenut kuoreen, liimannut postimerkin. Vain minua varten, ihastuttava ajatus :)
Tänään poistunut joitain kirjoituksia, ihan rondomisti
Kirjeenkirjoitus yms, voi kauheaa. Poistuu, poistuu
Naurettavaa, lapsellista :)
Lainaaminen ei onnistunut, kommentti viestiin 20140 8.10. klo 17.32.
Minäkin kirjoittelen kirjeitä yhden kummityttöni kanssa aina silloin tällöin. Samoin kirjoittelen serkkuni vaimon kanssa. Olen odotellut kirjettä sieltäpäin. Tämä(kin) kirjeenvaihtomme alkoi aika hauskan tapahtuman kautta. Olin nimittäin yhdellä tuetulla lomalla, siellä oli henkilö, joka tunsi serkkuni. Serkkuni asuu monen sadan kilometrin päässä toisella paikkakunnalla. Pyysin tämän henkilön kertovan terveisiä serkulleni, jos näkee hänet.
Kun tulin kotiin, ajattelin, että vähän epävarmaa on terveisten perillemeno. Emme olleet serkkuni kanssa pitäneet yhteyttä, joten etsin hänen osoitteensa ja kirjoitin kirjeen. Tästä alkoi tämä kirjeenvaihtomme. Monen vuoden ajan olemme jo kirjoitelleet.
Olen vuosia sitten kirjoittanut runon: Kirje ystävältä, kuin ystävä vierailisi luonani, kertoisi kuulumiset, kyselisi omani. Välimatka ei ole esteenä. Tuskin maltan odottaa vastavierailua.
Syysmyrsky ulkona, sataa rankasti ja tuulee. Kastelukannut, kukkaruukut lentelee. Humina kuuluu. Ihana lämmin tupa. Hyvää ruokaa, paljon kirjoja ja lankoja. Jänskättää, milloin tilaamani 'joululahjalähetys' tulee. Kivaa puuhaa suunnitella kelle ja mitä.