Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi taivas, en koskaan voisi vaihtaa ok-talon vapautta kerrostaloon! Voin pestä pyykkiä klo 23 illalla, voin polttaa pihassa

Waahtera
09.10.2022 |

Kolmen kissan iltahepuli ei tuo kiukkuista naapuria ovelle että mitä siellä kolistaan. Ok-talo on ehdottomasti minun asumismuotoni.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kerrostalosta, useimmiten omistuskämpät ovat pahinpia, koska yleensä niissä asuu iäkkäämpiä ihmisiä, jotka valittavat joka asiasta.

Itse asun ihan normi vuokrakämpässä (ei omistus), naapurit toki vaihtelevat usein ja mukaan on mahtunut jos jonkinlaista sakkia, mutta jos itse on asiallinen ja rauhallinen niin pääset aika helpolla.

Omakotitalossa on taas kaikenlaista muuta menoa kokoajan, ja rahaa uppoaa helpostikkin niin paljon, että sitten joudut ottamaan velkaa ja sitten joskus sun täytyis velatkin maksaa. Sen puolern niistä asioista vuokralla asuttaessa ei tule harmaita hiuksia päähän, kun niistä ei tarvitse huolehtia. Se on jo iso helpotus näin köyhälle, jolle muutenkin pelkkä asuminen maksaa jo aivan liikaa. Halpoja kämppiä kun ei löydy enää mistään. Kalliita asuntoja kyllä rakennetaan, niinkuin suomessa asuisi vain ja ainoastaan varakkaita henkilöitä/perheellisiä.

Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa ja putkia, kastunutta lattiaa kai kyllä.

Vakuutuksessa on ikäpoistot eli esim. 1970 - luvun putket on jo niin vanhoja ettei niistä saa mitään.

Joku kirjoitti, että 1980 - luvun taloon oli kattoremontti maksanut yli 20 000 euroa, koska oli asbestia.

Vierailija
22/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma että olet tämän sisäistänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap entinen naapurini joka alkoi keskellä yötä imuroida ja kokkailla ja vielä lauloi päälle?

Kun oli kuulemma yöllä energiatasot korkeimmillaan. Onneksi muutti pois.

Vierailija
24/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tietää että häiritsisi kerrostalossa naapureita mikä on hieno juttu.Moni ketjupolttaja yökukkuja ei vaan välitä.

Vierailija
25/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kerrostalosta. Itsellä on parinsadan neliön kattohuoneisto isolla terassilla ja autotallilla keskustassa palveluiden vieressä enkä voisi kuvitella asuvani jossain pellolla homeisessa okt:ssa. 

Mitä jos asuisit homeettomassa talossa?

Vierailija
26/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tosin sähkölämmitteistä omakotitaloa ei halua kukaan ja moni ressukka saa noita talvella perinnöksi.

Hyvä asia ettei kukaan huoli, ei ole tarvetta myydä. Miksi juuri talvella perinnöksi?

Vierailija
27/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos minulle kerrostaloa jos vain voin välttyä. Äitini on kauhea kerrostalokyylä enkä jaksaisi tuollaisia ihmisiä hetkeäkään.

Vierailija
28/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun mä sanoin, kuten tässäkin näkee.

Heti tähän aiheeseen alkoi tulemaan paljon kommentteja!

Miksi?

Koska jokaisella on oma mielipide

ja

toitottaa että näin pitäis elää.

Ja ihan hirveästi kirvoittaa ärsytystä, jos naapurista kuuluu normaalin elämän ääniä huonon äänieristyksen takia. Koska halutaan vaan elää siinä omassa hiljaisuudessa tai mitä ikinä, eikä oteta huomioon että kyseessä on yhteis asumisen muoto. Just tarkoitan tuommoisia ihmisiä että kerrostalossa ei saa elää rauhassa edes suolistosairauden kanssa, ilman että joku on valittamassa, hirveä paine tulee naapurille parantua kroonisesta suolistosairaudestaan jotta äänekäs ripulointi ei häiritsisi naapuria! Mieti mitä vaadit, pystyykö ihminen parantumaan kroonisesta sairaudesta... Ei. Ei pysty

Jätä rauhaan, anna elää rauhassa ja ole armollinen itsellesi, sekä muille.

Vierailija
29/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa vapaasti valita asumismuotonsa. En ymmärrä, miksi toisten valintoja pitää arvottaa tyyliin "en kyllä tajua, miten kukaan voi asua kerrostalossa, sehän on kuin vankilassa asuisi". Ymmärrän hyvin, että joku kaipaa tilaa ja rauhaa tavalla, jota omakotitalossa on enemmän, mutta jollekin muulle vapautta edustaa kerrostaloasumisen edullisuus ja helppous. Ei tarvitse puhdistaa räystäitä, ajaa nurmikkoa ja kolata lumia. Kun jokin menee rikki, voi soittaa huoltoyhtiön paikalle. Kun rahaa jää enemmän käyttöön, voi valita, mitä vapaa-ajallaan tekee. Vapaus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Vierailija
30/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 10v kerrostalossa ja täällä pestään pyykkiä yhdeltä yölläkin ketä kiinnostaa.  

Vierailija
31/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa vesikiertolämmitys, ei kellaria eikä rintamiestalo jossa kaikki toimii sähköllä niin ok-talo on hyvä asumismuoto.

Tai kahdelle/yhdelle neliötä max 80 eikä mikään energiasyöppö kartano.

Vierailija
32/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kerrostalosta. Itsellä on parinsadan neliön kattohuoneisto isolla terassilla ja autotallilla keskustassa palveluiden vieressä enkä voisi kuvitella asuvani jossain pellolla homeisessa okt:ssa. 

Se on kyllä ihanaa, että näihin ketjuihin eksyy aina joku jolla on tuhat kattoneliötä ja muuta mukavaa.

Suurin osa, kuten minä, asuvat kerrostalohelvetissä, jos ei ylhäällä joku metelöi, niin alhaalla ja sivulla metelöi. Hissi haisee ja naapurit kyttää ja tupakoi. Onneksi talomme valmistuu kohta ja pääsemme muuttamaan.viimeiset 10 vuotta olleet yhtä helvettiä. Vaikka nk. hyvällä alueella asummekin. Onneksi saimme tämän myytyä.

Vierailija
33/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asukaskokoukset täynnä hyviä ideoita joihin pääset (joudut) maksumieheksi vaikka idea ei mielestäsi ollutkaan niin loistava 😂 Ei kiitos. Pesen pyykkiä ja käyn suihkussa silloin kun huvittaa, oma tupa oma lupa.

Asun kerrostalossa, ja pesen pyykkiä ja käyn suihkussa silloin kuin huvittaa. Öisin tosin nukun tai olen töissä, joten silloin ei ole tarvetta pestä pyykkiä. Miksi kukaan haluaa pestä pyykkiä yöllä?

Vierailija
34/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei onneksi tarvitse käyttää iltojani pyykäten tai rampata röökillä. Voin vaan ottaa rennosti. Siivoaminen vie tunnin eikä ole pihahommia. Hyvä, että saamme asua kuten haluamme. Sinä ok-talossa, minä kerrostalossa.

Vierailija
35/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omakotitalossa voi elää vapaammin mutta vastuuta, työtä ja rahanmenoa on paljon enemmän kuin kerrostalossa.

Vierailija
36/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirsimökkiiii kirjoitti:

Jos talossa vesikiertolämmitys, ei kellaria eikä rintamiestalo jossa kaikki toimii sähköllä niin ok-talo on hyvä asumismuoto.

Tai kahdelle/yhdelle neliötä max 80 eikä mikään energiasyöppö kartano.

Minä asun yksin 95 neliötä, kun lapset asuvat kotona meillä oli yli 190 m2 ja se oli kyllä minimi.

Vierailija
37/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut joka mallissa ja valitsen rivitalon (mieluiten päätyhuoneisto). Haluan todellakin kuunnella ihan kaiuttimista musiikkia iltamyöhään, soittaa huonosti pianoa ja ottaa takapihalla aurinkoa. Mutta en halua putsata rännejä, miettiä kivijalan kosteutta ja yrittää ylläpitää hillitöntä pihaa.

Vierailija
38/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kerrostalosta, useimmiten omistuskämpät ovat pahinpia, koska yleensä niissä asuu iäkkäämpiä ihmisiä, jotka valittavat joka asiasta.

Itse asun ihan normi vuokrakämpässä (ei omistus), naapurit toki vaihtelevat usein ja mukaan on mahtunut jos jonkinlaista sakkia, mutta jos itse on asiallinen ja rauhallinen niin pääset aika helpolla.

Omakotitalossa on taas kaikenlaista muuta menoa kokoajan, ja rahaa uppoaa helpostikkin niin paljon, että sitten joudut ottamaan velkaa ja sitten joskus sun täytyis velatkin maksaa. Sen puolern niistä asioista vuokralla asuttaessa ei tule harmaita hiuksia päähän, kun niistä ei tarvitse huolehtia. Se on jo iso helpotus näin köyhälle, jolle muutenkin pelkkä asuminen maksaa jo aivan liikaa. Halpoja kämppiä kun ei löydy enää mistään. Kalliita asuntoja kyllä rakennetaan, niinkuin suomessa asuisi vain ja ainoastaan varakkaita henkilöitä/perheellisiä.

Mitä ihmeen menoja as.kustannusten lisäksi ok- talossa on?Pintaremontti silloin-tällöin ei ihmeempiä maksa ja joku putki-tai kattoremontti on uudehkossa talossa vuosikymmenien päässä.Nehän maksaa kerrostalossakin.Kesällä menee pihaan ehkä parisataa ja ne on kustannukset tälle vuodelle.Tiilitaloa ei tarvitse maalatakaan.

Vierailija
39/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajaismaiset naapurit eivät ole vain kerrostalojen vitsaus. Tonttinaapuri omakotitaloalueella voi tehdä elämästä vähintään yhtä ikävää kuin kerrostalonaapuri.

Olen asunut lähes koko ikäni kerrostaloissa, enkä ole koskaan saanut valituksia tai ylipäätään mitään ikäviä yhteydenottoja naapureilta. Minulla on lemmikkieläimiä, saatan käydä yöllä suihkussa, ja joskus ovat juhlat venähtäneet hiljaisuuden puolelle. Kyttääjänaapurit saavat niin paljon huomiota somessa ja julkisuudessa, että mittasuhteet helposti vääristyvät. Suurin osa kerrostaloasujista ei kärsi naapureistaan millään tavalla.

Vierailija
40/74 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerrostalossa tulisi pystyä kuin elämään missä tahansa asumismuodossa.

Onhan normaali elämä sallittu jokaiselle ihmiselle ja kerrostalon säännöt sallii sen.

Harva ihminen alkaa yöllä esim imuroimaan, omakotitalossakaan. Yöllä nukutaan, on aamulla töihin herätys.

Mutta kerrostalossa ei saa esim

puhua normaalilla äänellä,

kuunnella musiikkia tai tv ilman kuulokkeita

pissata tavallaan

(oi kyllä, on ihmisiä jotka puuttuu jopa normaaliin pissan lorotukseen, itseä hävettäisi alkaa sääntöjä antamaan toiselle ihmiselle että sä kset jatkossa näin... mennään niin henkilökohtaiselle alueelle, kohta aletaan puhumaan että syöt näin, laitat hiuksesi näin, käyt suihkussa tuolla tavalla jne. Ihmiseltä menee vapaus perus asioiden suorittamisesta. Henkistä väkivaltaa? )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan