Haluaisin ostaa itselleni 4000-6000 euron tietokoneen. Mistä saisi hyvää hinta-laatua?
Kommentit (54)
Pistä ne suunnitelmat ihan uusiksi ja osta sen sijaan halvemmalle se 1500e macbook m2 läppärin joka on paljon parempi kuin mikaan paskapöytätietokone.
Vihaan pöytätietokoneita.
Kaikkein raskaimmat pelit vaativat tuollaisen viiden tonnin koneen. Mutta Dell G5 15 SE pyörittää jo useimpia pelejä. Ryzen 7 ja Radeon RX5600M, muistiakin saa riittävästi.
Tuotetta oli joskus Gigantissa, mutta loppunut. Tilasin Saksasta hintaan 1400 €. Tuntuu että pärjään hyvin tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hatusta tempaisit tuon hinnan kun et tunnu tietävän edes alkeita? Neuvoisin kokoamaan itse mutta ehkä kannattaa katsoa sopiva paketti vaikka Jimms PC-storesta.
Kuulemma alle sen ei saa hyvää konetta pelaamiseen ja koneoppimiseen.
Haluaisin oppia tuota koneoppimista koska kuulin että tutun tuttu tienaa sillä kymppitonnin kuussa ja se on todella helppoa. Suurimman osan ajasta se juo kahvia sillävälin kun kone jauhaa malleja.
Khyl siinä koodata tarttee osata, ei pelkkä kone riitä. Ja sitten on ohjelmarajapinnat käytettävien laitteiden ja pc:n välillä.
Tuskin on mikään vaikee juttu. Toi tutun tuttu on aika tyhmä, jäi luokallekin aikoinaan.
Tuossa sellainen helppo harjoite. Tehtaissa voi sitten mennä muutama vuosi saada linjasto toimimaan edes jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pistä ne suunnitelmat ihan uusiksi ja osta sen sijaan halvemmalle se 1500e macbook m2 läppärin joka on paljon parempi kuin mikaan paskapöytätietokone.
Vihaan pöytätietokoneita.
Tuo on vähän ylihintainen pelikäyttöön. Oma valintani olisi Dell, joka on paremmin laajennettavissa ja tehokkaampi GPU.
Jos ei ole tuttu tämä sivusto, niin kannattaa tutustua.
https://bbs.io-tech.fi/forums/konepaketit.10/
Sivustolla on muitakin hyödyllisiä osioita.
Vierailija kirjoitti:
Gamer Ancient 4090 4 699,00 €
Komponenttilistaus
Prosessori: AMD Ryzen 9 7950X, 4.5/5.7 GHz
Emolevy: ASUS AMD X670 -piirisarjaan pohjautuva
Näytönohjain: ASUS NVIDIA Geforce RTX 4090, 24GB GDDR6X
Keskusmuisti: 32GB (2 x 16GB) DDR5 4800MHz
Massamuisti: 1TB M.2 NVMe SSD
Optinen asema: - (HUOM! Kotelossa ei ole paikkaa sisäiselle optiselle asemalle!)
Prosessorijäähdytys: EK-Waterblocks - EK-AIO Basic 360 -nestejäähdytysjärjestelmä.
Kotelo: Lian Li LANCOOL III, musta
Virtalähde: 1000W 80+ Gold
Käyttöjärjestelmä: Windows 11 Home
Muuta: Wi-Fi & Bluetooth, LianLi näytönohjaintuki.Onko tässä paljon ilmaa hinnassa?
Itse ostin luovaan työhön pelikoneen. Vertailemalla löysin edullisimman, alle 2000 euroa. Seurasin vahventamiani asioita. Prosessori on 8 ytiminen. Muisti kannattaa olla vähintään 32gt ja 1000.
Optista asemaa minulla ei ole, minulla on usb-johdolla liitettävä cd-asema mutta harvoin tarvitsen.
Kiinnitä huomiota myös liitäntöihin, mitä tarvitset. Itse tarvitsin esim. kuulokkeille liittimen.
Tilasin kannettavatietokone.fi
varmaan myös neuvovat liikkeissä
Mun poika (tämä kone on siis hänelle) sanoi että toi jimms kone on ihan pa ska. Muisti on hidas, 6000 mhz pitää olla. Emolevy on kuulemma pers eestä myös koska eivät sano tarkkaa mallia.
Sanoi myös että olette kaikki i diootteja.
Ja tota joudun kestämään päivät pitkät....
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä hatusta tempaisit tuon hinnan kun et tunnu tietävän edes alkeita? Neuvoisin kokoamaan itse mutta ehkä kannattaa katsoa sopiva paketti vaikka Jimms PC-storesta.
Haluaisin oppia tuota koneoppimista koska kuulin että tutun tuttu tienaa sillä kymppitonnin kuussa ja se on todella helppoa. Suurimman osan ajasta se juo kahvia sillävälin kun kone jauhaa malleja.
Oot kyllä pikkaisen väärällä palstalla näitä kyselemässä.
Ensin pitäisi tietää, mihin sitä konetta käytät. Pelaaminen, graafinen suunnittelu, koneoppimisen mallien pyörittäminen vai jotain muuta? Kannettava vai pöytäkone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörittelisin itse kyllä koneoppimisen malleja pilvessä. Silloin maksat vain siitä ajasta kun sitä konetehoa oikeasti tarvitset. Ja voit pilvestä valita, juuri oikeanlaisen kokoonpanon ja useita koneita pyörittämään sitä koneoppimisen mallia.
Itse ostan tietokoneeni useimmiten käytettynä Taitonetistä. Pelikoneina myytäviin on vaihdettu uudet näytönohjaimet ja SSD-levyt, usein saa koko koneen siihen hintaan mitä muualla maksaa pelkkä näytönohjain.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan tietokoneeni useimmiten käytettynä Taitonetistä. Pelikoneina myytäviin on vaihdettu uudet näytönohjaimet ja SSD-levyt, usein saa koko koneen siihen hintaan mitä muualla maksaa pelkkä näytönohjain.
Kannettavia kun tsekkasin, niin järkyttävän kalliita ikivanhoilla prosessoreilla. Kuka maksaa yli tonnin koneesta, jonka prosessori on julkaistu yli 7 vuotta sitten, vuonna 2015, niin kuin esim. nuo kuudennen sukupolven i7:t? Nyt on 13. sukupolvi menossa
Bongaat alennuksia, koska tuohon hintaa on vaolea löytää konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannettavia kun tsekkasin, niin järkyttävän kalliita ikivanhoilla prosessoreilla. Kuka maksaa yli tonnin koneesta, jonka prosessori on julkaistu yli 7 vuotta sitten, vuonna 2015, niin kuin esim. nuo kuudennen sukupolven i7:t? Nyt on 13. sukupolvi menossa
Eilen ostin sieltä Ryzen 5 4650U läppärin, cpu passmarkkeja 13000, reilu viidelläsadalla. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Komponenttilistaus
Optinen asema: - (HUOM! Kotelossa ei ole paikkaa sisäiselle optiselle asemalle!)
Prosessorijäähdytys: EK-Waterblocks - EK-AIO Basic 360 -nestejäähdytysjärjestelmä.
Muuta: Wi-Fi & Bluetooth, LianLi näytönohjaintuki.Onko tässä paljon ilmaa hinnassa?
Tämä olisi hyvä kone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen ostin sieltä Ryzen 5 4650U läppärin, cpu passmarkkeja 13000, reilu viidelläsadalla. Ei paha.
Eikö tuo ole ihan surkea tulos? Joku parempi kone saa siinä listassa yli 50000 pistettä. Paras saa miltei 100000.
Onko tässä nyt jotain mitä en ymmärtänyt?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tuttu tämä sivusto, niin kannattaa tutustua.
https://bbs.io-tech.fi/forums/konepaketit.10/Sivustolla on muitakin hyödyllisiä osioita.
Nopeasti katsottuna en näe siellä ketjua 4000-6000€ koneelle.
Kannattaako sinne laittaa ketju vai tuleeko siellä minunlaiselle heti vaan haukut kuten tuli täältä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komponenttilistaus
Tämä olisi hyvä kone.
Miksi ne eivät kerro emolevyn, muistin, näytönohjaimen, ssdn tarkkoja malleja? Viilaako ne linssiin laittamalla halpaa paskaa?
Voin tehdä kunhan laitat tänne komponenttien hinnat pilkulla erotettuna.