Formulat meni vituralleen sateen takia
Ajetaan vielä pari kierrosta turva-auton takana ihan vaan siksi ettei yleisölle tarvitse maksaa rahoja takaisin.
Kommentit (14)
Sainz on ferrarin bottas. Tosin bottas pysyi nyt radalla. Sainz on yliarvostettu.
Bottaksella yksi kauden parhaista lähdöistä. Ei tippunut tällä kertaa kuin pari sijaa.
Miksei vaan laiteta märän kelin renkaita ja kuskeja radalle? Jos tapahtuu liukasteluja, sitten tapahtuu. Kyllä siellä nytkin suuri osa pysyi radalla intereilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Bottaksella yksi kauden parhaista lähdöistä. Ei tippunut tällä kertaa kuin pari sijaa.
Tuolla palkalla pitäisi harjoitella vähintään 8t pvä startteja ja ensimmäisiä kierroksia jos ne on noin huonoja. Mitä järkeä ajaa aikaajo kun kaikki työ valuu kisassa hukkaan lähdössä tai ensimäisellä kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bottaksella yksi kauden parhaista lähdöistä. Ei tippunut tällä kertaa kuin pari sijaa.
Tuolla palkalla pitäisi harjoitella vähintään 8t pvä startteja ja ensimmäisiä kierroksia jos ne on noin huonoja. Mitä järkeä ajaa aikaajo kun kaikki työ valuu kisassa hukkaan lähdössä tai ensimäisellä kierroksella.
Kestäviä hermoja on hankala harjoitella. Veikkaan että Bottaksen kabiini on lähdöissä kaikista kuskeista pahanhajuisin.
Tuleeko noista kolmesta kieroksesta puolikaspisteet vai miten se menee jos kisaa ei jatketa? Mestaruus ei siis vielä varmistu vaikka Verstappenilla on voitto käsissään ja mahdollisesti myös nopein kierros.
Miksei ne vaan voi opetella ajamaan säässä kuin säässä? Sateellahan se kilpailu voisi mennä jopa melkein jännittäväksi.
Pitäisikö Pirellin tehdä vielä yksi rengasmalli, Downpour. Onhan tämä, että vesisateen vuoksi eivät voi lähteä ajamaan, ihan suolesta. Ratkeaako mestaruus tänä vuonnakin jollain muulla tavalla kuin kilvanajolla?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko noista kolmesta kieroksesta puolikaspisteet vai miten se menee jos kisaa ei jatketa? Mestaruus ei siis vielä varmistu vaikka Verstappenilla on voitto käsissään ja mahdollisesti myös nopein kierros.
Pitää olla tietty prosentti osuus kisamitasta ajettu kierroksia. Siks ne sillon kerran ajeli turva-auton perässä, että sai kisamitasta sen tietyn osan täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ne vaan voi opetella ajamaan säässä kuin säässä? Sateellahan se kilpailu voisi mennä jopa melkein jännittäväksi.
Viime vuosina on linja menny ihan ylivarovaiseks vaikka samaan aikaan autojen turvallisuutta on parannettu huomattavasti. Muistan aikanaan, kun kisat tunnuttiin vetävän säässä kuin säässä.
On tää kyllä outoa, ennen vanhaa sadekelillä myös ajettiin formuloita mutta nyt tässä 2000 luvulla sadekelillä ei olla enää ajettu formulakisoja.
Onko nykykuskit niin huonoja ettei ne pysty ajamaan vesisateella vai onko nykyään liian tarkat turvallisuus määräykset ettei voida ajaa vesisateella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko noista kolmesta kieroksesta puolikaspisteet vai miten se menee jos kisaa ei jatketa? Mestaruus ei siis vielä varmistu vaikka Verstappenilla on voitto käsissään ja mahdollisesti myös nopein kierros.
Pitää olla tietty prosentti osuus kisamitasta ajettu kierroksia. Siks ne sillon kerran ajeli turva-auton perässä, että sai kisamitasta sen tietyn osan täyteen.
Joo, mutta eikös silloin ajettu vain kierros? Nyt on ajettu jo kolme. Tai siis silloin kai tuo yksi kierros ajettiin siksi että katsojat eivät voi vaatia rahojaan takaisin. Kisasta jaettiin puolikaspisteet.
Vierailija kirjoitti:
On tää kyllä outoa, ennen vanhaa sadekelillä myös ajettiin formuloita mutta nyt tässä 2000 luvulla sadekelillä ei olla enää ajettu formulakisoja.
Onko nykykuskit niin huonoja ettei ne pysty ajamaan vesisateella vai onko nykyään liian tarkat turvallisuus määräykset ettei voida ajaa vesisateella?
Turvallisuuteen suhtaudutaan nykyään vakavammin. Kyllähän joskus vajaan sadekisan jälkeen on ollu kuskien turhautuneita kommentteja, että olisivat mielummin ajaneet kuin hengailleet varikolla.
Heh.