Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ero?

Vierailija
08.10.2022 |

Meillä miehen kanssa melkein 15 vuotinen suhde ja olen nyt useamman vuoden miettinyt eroa. Mies on kätevä käsistään, hyvä isä ja tienaa hyvin, mutta sosiaalisilta taidoiltaan kykenemätön. Veikkaan, että jonkinasteinen asperger tai autisti. Suhteen alussa olin läheisriippuvainen tai riitoja selvitettiin, mutta mitä vanhemmaksi tulen niin sitä vastenmielisempää on tämä huono kommunikaatio. Toinen asia on, että miehelle pitää monta kertaa selittää sama asia esim. miksi hänen sanansa ja tekonsa loukkaa. Jos puhun kiinnostuksenkohteistani niin hän ohittaa ne tai saa minut tuntemaan itseni typeräksi. Vasta kun riita on kestänyt tuntikausia ja olen ottanut eron esille niin alkaa löytyä niin sydämellistä ymmärrystä ja keskustelunhalua, mutta nyt alkaa vaan olla jo liian paljon loukkauksia takana, että en kohta edes pysty miestä katsomaan. Syy miksi en ole jo eronnut on pienet lapset, en haluaisi rikkoa perhettä vaan päästä eteenpäin..

Haluaisin kuulla onko jollain vastaavia kokemuksia ja miten asia ratkaistiin? Erositteko vai muuttuiko tilanne koskaan ja jos erositte niin oliko oikea päätös?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea aina sinun juttujasi kun ne ovat niin pitkiä.Vaihda hieman kirjotus tyyliä.Luulemme sitten on joku muu, kuin sinä hatusta vedettyinen juttuinesi. Jokainen aikuinen kysymättä tietää koska on aika erota.Eikä pyydä tukea ventto vierailta oman elämän päätöksiinsä.

Vierailija
2/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisessa tilanteessa olin. Ei auttanut siihen mikään, minä halusin eron. Mies muutti pois. Lapsiaan kyllä tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaisessa tilanteessa olin. Ei auttanut siihen mikään, minä halusin eron. Mies muutti pois. Lapsiaan kyllä tapaa.

Oletko katunut eroa jälkeenpäin? Tuntuu etten kestä tätä tunneköyhää liittoa, mutta pelkään myös että parempaakaan ei ole tarjolla. Mies on kuitenkin muuten hyvä, ainoastaan kommunikaatio eli se parisuhteen intimiteetti puuttuu kokonaan. 

Vierailija
4/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeileet anaaliseksiä? Se voisi laukaista tilanteen.

Vierailija
5/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on lopussa. Eroa reilusti, älä esitä miehelle suhteen jatkuvan ja asukaa vaikka naapurina jos lasten vuoksi tarvitsee sekä talousasiat. On epämääräistä jäädä suhteeseen, jos et pidä koko tyypistä tai hän mokasi. Hänkin pääsee ajoissa eteenpäin ja sinä, tulee uusia mahdollisuuksia seurusteluun vaikkei asuisi uuden kanssa tai sinkkuna ok. Jos jäät, sama tahkoaminen jatkuu ja loukkaukset. Pariterapeutti yksityisellä puolella ratkoo asioita, muttei voi muuttaa miestä. Toisaalta jos mies muuttaisikin erosta suivaantuneena kauemmas ja ottaisi uuden naisen, olisi epäreilua jos pikkulapset joutuisivat vuoroviikoiksi isälle ja vieraan naisen luokse. Pitäisi järjestellä paremmin asiat, ettei tule lapsille ahdistusta. Ehkä pariterapeutti osaisi sovitella jos on hyvä?

Vierailija
6/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokeileet anaaliseksiä? Se voisi laukaista tilanteen.

Ooksä kokeillut lobotomiaa? Se vois korjata sun idiotismin.

Vierailija
7/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde on lopussa. Eroa reilusti, älä esitä miehelle suhteen jatkuvan ja asukaa vaikka naapurina jos lasten vuoksi tarvitsee sekä talousasiat. On epämääräistä jäädä suhteeseen, jos et pidä koko tyypistä tai hän mokasi. Hänkin pääsee ajoissa eteenpäin ja sinä, tulee uusia mahdollisuuksia seurusteluun vaikkei asuisi uuden kanssa tai sinkkuna ok. Jos jäät, sama tahkoaminen jatkuu ja loukkaukset. Pariterapeutti yksityisellä puolella ratkoo asioita, muttei voi muuttaa miestä. Toisaalta jos mies muuttaisikin erosta suivaantuneena kauemmas ja ottaisi uuden naisen, olisi epäreilua jos pikkulapset joutuisivat vuoroviikoiksi isälle ja vieraan naisen luokse. Pitäisi järjestellä paremmin asiat, ettei tule lapsille ahdistusta. Ehkä pariterapeutti osaisi sovitella jos on hyvä?

Olen ehdottanut pariterapiaa ja että mies itse menee terapiaan. Meni kerran ja ei tykännyt, pariterapiaan ei halua. Itse ajattelin tosiaan niin, että pariterapiasta voisi saada ne viimeiset työkalut ja olisi kokeillut ns. kaiken, mutta en voi pakottaakkaan. AP

Vierailija
8/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun elämä. Jokainen eroa miettivä empii, pelkää, arpoo, mutta harva katuu. Elämä kyllä asettuu uomilleen ja kun lapsia on ei kumppanuus lopu. Molemmat voisitte löytää ihmisen jonka kanssa on oikeasti onnellinen tai sitten vain kärvistellä samassa vanhassa pa**ssa.

Vierailija
10/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kadun että elin huonossa liitossa siihen asti että lapset olivat täysi-ikäisiä. Nyt eron jälkeen on omakoti, rauha, matkustelua, ystäviä ja myös uusi mies. Yhteenmuutolla ei ole kiirettä. Tämän kaiken olisin mieluusti tehnyt 10 vuotta sitten,mutta ajattelin kun mies ok niin huonoon liittoon turtuneena en jaksanut tehdä ratkaisevia askeleita. Tappavan tylsä, onneton oli elämäni kun nyt jälkeen päin sitä katson

Vierailija
11/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset muuttuvat ja kasvavat erilleen usein nuorina aloitetuissa suhteissa. Suhde muuttuu puhtaasti "kaveri/kämppis" suhteeksi. Pelko tuntemattomasta silti pelottaa enemmän eikä ratkaisua tehdä vasta kun lapset lentävät pesästä

Vierailija
12/12 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut pariterapiaa ja että mies itse menee terapiaan. Meni kerran ja ei tykännyt, pariterapiaan ei halua. Itse ajattelin tosiaan niin, että pariterapiasta voisi saada ne viimeiset työkalut ja olisi kokeillut ns. kaiken, mutta en voi pakottaakkaan. AP

Olet siis ikään kuin yksin parisuhteessa, mies ei yritä erityisesti mitään, loukkaa vaan jostain syystä. Pariterapeutilta saa yksinkin kuulemma ohjeita, muttei se oikein miehen luonnetta muuta joka tapauksessa. Haluatko käyttää elämäsi arvokasta aikaa tuohon kaikkeen vai repäistä jotain uutta. Tietenkin lasten hyvät olosuhteet haluat varmistaa ensin, luonnollisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän