Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilkeät, valehtelevat ihmiset, miten niiden kanssa tulla toimeen?

Vierailija
08.10.2022 |

Voitteko antaa käytännön vinkkejä? Tarkoitan sellaisia ihmisiä, jotka eivät ajattele muita pätkän vertaa, se on se omanapa ainoa jonka näkevät. Toimivat häikäilemättömästi saadakseen oman tahtonsa läpi, valehtelevat vaikka silmät päästään (vaikka olisi ihan selvää että jöävät valheesta kiinni, tätä en ihan ymmärrä?).

Paras olisi tietysti, jos ei tarvisi tulla toimeen, mutta itse olen ainakin työssäni kohdannut tällaisia ihmisiä, samoin sukulaisissa löytyy. Neuvoja?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itsellä samanlaisia lähipiirissä.

Vierailija
2/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata sivuuttaa ne jotenkin, etteivät mene ihon alle. On mahdollisimman vähän tekemisissä, jollain tavalla koittaa tehdä tuosta ihmisestä mahdollisimman neutraalin. Sellaisen joka merkitys on itselle 0. Koittaa ajatella että tuo on hänen tapansa elää elämäänsä.

Vierailija
5/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harjoitella etäännyttämistä. Muodostaa mielikuvan missä ihminen muuttuu vaikka tosi pieneksi ja hauraaksi ja puhuu outoa kieltä. Siten on helppoa olla reagoimatta hänen temppuihin. Kun hän puhuu outoa kieltä sitä ei tarvitse varsinaisesti kuunnelkaa, sanoo vaan välillä että niinkö tai jotain vastaavaa tai sitten ei vastaa yhtään mitään. Voi jättää tyypin sivuun, huomiotta. Kannattaa vältellä niin paljon kuin pystyy. Parantaa tuollaista ei voi.

Vierailija
6/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä taaksesi vaikka olisivat lähisukua. Voit paremmin! Niin olen minkin tehnyt.

Vierailija
7/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha totuus on, että tyydyttämätön nainen on kiukkuinen ja ilkeä. Hyvin tyydytetty nainen on iloinen ja hauska. Olisiko tästä kysymys?

Vierailija
8/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harjoitella etäännyttämistä. Muodostaa mielikuvan missä ihminen muuttuu vaikka tosi pieneksi ja hauraaksi ja puhuu outoa kieltä. Siten on helppoa olla reagoimatta hänen temppuihin. Kun hän puhuu outoa kieltä sitä ei tarvitse varsinaisesti kuunnelkaa, sanoo vaan välillä että niinkö tai jotain vastaavaa tai sitten ei vastaa yhtään mitään. Voi jättää tyypin sivuun, huomiotta. Kannattaa vältellä niin paljon kuin pystyy. Parantaa tuollaista ei voi.

Tämä oli hyvä.

Vierailija
9/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilkeä ja valehteleva työkaveri. Tuntuu, että hänen elämäntehtävä on luoda draamaa ja tulipaloja. Alussa meni ihon alle ja pahasti. Nyt olen opetellut sen, että puolustan itseäni jämäkästi. Ylilyönneistä kerron välittömästi esimiehelle - onneksi myös esimies puuttuu asiaan ja puhuttaa työntekijää, jolloin draamailu loppuu joksikin aikaa. Ajattelen myös, että työkaverin draamailu johtuu siitä, että hänellä on paha olla. Hän on varmasti kokenut mitätöintiä lapsena ollessaan ja kostaa sitä nyt muille. Ajattelen, että hän hyötyisi terapiasta.

Vierailija
10/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelemalla kun kuuntelet toisen valheita ym. tietyn aikaa niin sano että sinun höpinöiden kuuntelu on kuluttanut minun aikaani tarpeettomasti eli annappas 20€ 

Vierailija
11/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele mahdollisuuksien mukaan. Jos on jostain syystä pakko nähdä (esim. sukujuhlat tms.), pidä jutut yleistasolla (onpa säitä pidellyt jne). Jos kyselee sinulta jotain hyötymistarkoituksessa, vastaa ympäripyöreästi (kuten "nousiko palkka, kun vaihdoit työpaikkaa?, tähän voi todeta, että ei, uusi työ sopii paremmin tämänhetkiseen elämäntilanteeseen). En kannata valehtelemista, mutta jos juttukumppani haluaa vain hyötyä sinusta, niin et todellakaan ole velvollinen kertomaan hänelle totuutta asioistasi. Tsemppiä, nämä ovat todella v-mäisiä ihmisiä.

Vierailija
12/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttele mahdollisuuksien mukaan. Jos on jostain syystä pakko nähdä (esim. sukujuhlat tms.), pidä jutut yleistasolla (onpa säitä pidellyt jne). Jos kyselee sinulta jotain hyötymistarkoituksessa, vastaa ympäripyöreästi (kuten "nousiko palkka, kun vaihdoit työpaikkaa?, tähän voi todeta, että ei, uusi työ sopii paremmin tämänhetkiseen elämäntilanteeseen). En kannata valehtelemista, mutta jos juttukumppani haluaa vain hyötyä sinusta, niin et todellakaan ole velvollinen kertomaan hänelle totuutta asioistasi. Tsemppiä, nämä ovat todella v-mäisiä ihmisiä.

Miten vältellä tällaista työpaikalla, jossa kuitenkin on säilytettävä asialliset välit kaikkiin? Ja lisäksi miten käyttäytyä hyvin tällaista ihmistä kohtaan?

Vierailija
13/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla suvussa juuri tällainen ihminen. Hän selän takana mustamaalaa ja yrittää hyötyä muiden kustannuksella. Sitten kun tavataan jossain, utelee ummet ja lammet! Viimeksi vastasin todella ympäripyöreästi joihinkin kysymyksiin ja tämä ihminen ihan silminnähden hermostui! Oli ihmeellinen kokemus. Ens kerralla tekisi mieli vaan esittää vastakysymys, mitä ihmettä utelet muiden asioita?

Vierailija
14/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vältellä tällaista työpaikalla, jossa kuitenkin on säilytettävä asialliset välit kaikkiin? Ja lisäksi miten käyttäytyä hyvin tällaista ihmistä kohtaan?

Hoitamalla vain työasiat eikä mitään muuta.

Vierailija
15/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on, kun tällainen ihminen on taloyhtiössä naapurina.

Vierailija
16/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on, kun tällainen ihminen on taloyhtiössä naapurina.

Apuaaa

Vierailija
17/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päättänyt pitää suuni kiinni kaikesta ylimääräisestä ja toimia itse korrektisti. Esim. jaan työhön liittyvää tietoa kirjallisena, niin ei voi sanoa, että en ole kertonut. Jos tuo henkilö kertoo minulle jotain tietoa, niin pyydän sen kirjallisena vaikka teamsin kautta. Vältän kirjoittamasta missään keskustelussa mitään, mitä hän voi käyttää minua vastaan.

Vierailija
18/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot huomenet ja heipat kuten muillekin, puhut työasioista, kun tarvetta. Muu keskustelu ei ole mitenkään pakollista työpaikalla. Äläkä varsinkaan puhu tuosta henkilöstä muiden kanssa, koska joku ne laulaa kuitenkin eteenpäin.

Vierailija
19/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko olla tekemisissä esim. töissä, hoidetaan vain pakolliset ja välttämättömät asiat. Jos jokin asia vaatii sopimista, se tapahtuu tavalla tai toisella kirjallisesti. En itse lähesty oma-aloitteisesti millään henkilökohtaiseen elämään liittyvällä asialla tai edes small talkilla. Aina kun on tilaisuus, kävelen eri suuntaan. En vain yksinkertaisesti anna edes tilaisuutta kyseiselle mulkulle. Nähköön sitten oikein kunnolla vaivaa, jos aikoo minulle perseillä. Siinä voi muuten tulla hiki 😁.

Vierailija
20/28 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä... kaikkihan ihmiset on ilkeitä ja valehtelevia?  No okei, ei kaikki, mutta valtaosa.  Kai niiden seassa pärjää olemalla ilkeä ja valehdella.