Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PCOS:ta asiaa

Vierailija
08.10.2022 |

Miksi niin vähän puhutaan siitä, että myös merkittävät oireet PCOS:ssa on klitoriksen ja alapään yleinen suurentuminen. Esim. óutie alapäät on hyvin yleisiä PCOS-naisten kohdalla. Samoin myös pienet rinnat erityisesti muuhun kroppaan suhteutettuna. Ja rasva kertyy helpommin vatsaan kuin muualle eli jalat saattaa olla tikut ja rinnat pienet, mutta vatsa kuin keski-ikäsellä miehellä. PCOS-naisen vatsa on yleensä pallomainen. Aika outoa, että näistä oireista ei juuri puhuta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi diagnosointia merkittävästi, jos noistakin oireista puhuttaisiin, koska 99,9% PCOS-naisista on todettu klitoriksen suurentumista ja muita muutoksia sukupuolielimissä.

Vierailija
2/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi hoikkien naisten pcos, onko ollut vaikea saada diagnoosia? Onko millaiset oireet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään suurentuminen? Mitä se tatkoittaa, mikä osa suurenee ja miksi?

Vierailija
4/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko millaiset oireet?

On. Sellaiset heillä kai on.

Vierailija
5/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi hoikkien naisten pcos, onko ollut vaikea saada diagnoosia? Onko millaiset oireet?

Eihän diagnoosia tehdä ulkomuodon perusteella joten ihan samalla lailla sen saa oli sitten hoikka tai lihava.

Vierailija
6/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapään suurentuminen? Mitä se tatkoittaa, mikä osa suurenee ja miksi?

Klitoris ja häpyhuulet suurenee ja pitenee. Se johtuu suurista testotasoista minkä PCOS aiheuttaa. Sama efekti tapahtuu mm. bodybuilder-naisilla.

Vierailija
7/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pcos. Rinnat isot,mutta maha on kyllä pallomaha.

Vierailija
8/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että läheskään kaikki PCOS-naiset ei ole ylipainosia. Ja läheskään kaikilla ylipainosilla ei ole PCOS.

Vierailija
9/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun vatsa ainakaan ole ollut pallomainen.

Vierailija
10/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun rinnoissa paljon muhkuroita tai onko sun nännit poikkeuksellisen pienet/kasvaako niissä paljon tummia karvoja?

Vierailija
11/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun rinnoissa paljon muhkuroita tai onko sun nännit poikkeuksellisen pienet/kasvaako niissä paljon tummia karvoja?

Ei. Ihan normaalit e-kupin riippurinnat.

Vierailija
12/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä PCOS ja kaikki yllämainitut oireet. Tää on paljon muutakin kuin vain aknea ja hirsutismia. Tuntuu, että oma naiseus kärsii tästä ihan hirveästi kun välillä tuntuu, että oma kroppa toimii täysin kuin miehellä. Mielenkiinnolla kuulen muiden oireita.

Ap

Vierailija
13/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todennäköisesti on PCOS. Olen hoikka ja pienirintainen mutta kaikki rasva (se vähäkin) kertyy aina vatsaan. Mulla on liiallista karvankasvua, muhkuraiset rinnat, todella pienet nännit, kivuliaat menkat jotka tulee vähän miten sattuu... ja mitä muita näitä oireita nyt onkaan. Mutta alapää on kyllä ihan tavallinen, ei roiku mitään eikä ole outie.

Vierailija
14/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raskaaksi olen tullut aina helposti ja saanut lapsia. T. Nro 7

Vierailija
15/15 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkituttakaa kilpirauhasarvonne. Mulla lähti munasarjoista rakkulat pois, kun sain kilpirauhaslääkityksen kuntoon.