Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskikoulun aikoinaan käyneet, jatkoiko suurin osa luokaltanne lukioon vai opistoihin vai menikö suoraan töihin?

Vierailija
07.10.2022 |

Minne itse menitte?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää niin vanhoja asioita. Itse menin kauppaopistoon.

Vierailija
2/5 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viisi rinnakkaisluokkaa keskikoulussa, lukiossa kaksi. Keskikoulun luokat olivat isompia kuin lukion. Suurin osa lopetti siis keskikouluun. Osa heistä pääsi suoraan töihin. Isoin osa jatkoi muualla opiskelua, esimerkiksi insinööriksi teknillisessä opistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keskikoulun maalaiskunnassa, missä ei vielä silloin ollut omaa lukiota. Aika moni jatkoi naapuripitäjän lukioon 30 km päähän. Linja-autolla pystyi koulumatkat hoitamaan. Vain muutama meni lukioon 50 km päähän lähimpään kaupunkiin, siellä lukiotarjontaa oli enemmän. Itse menin kaupunkiin lukioon, halusin päästä irti pienistä ympyröistä.

Valitettavasti moni lahjakas ei voinut jatkaa lukioon taloudellisista syistä. En osaa sanoa tarkkoja lukuja mutta luulisin, että noin puolet jatkoi lukioon.

Vierailija
4/5 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet jatkoi lukioon ja puolet lopetti keskikouluun. Osa keskikouluun lopettaneista meni opistoihin, kuten kauppa- tai sairaanhoito-opistoon. Lukioon jatkaneista osa jatkoi yliopistoon, osa puolestaan kävi ylioppilaspohjaisen opistotason koulutuksen.

Vierailija
5/5 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa meni opistoihin. Itse jatkoin lukioon. Osa lukioon jatkaneista meni myöhemmin opistojen ylioppilaspohjaisiin koulutuksiin.