Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykin peseminen käsin

Vierailija
07.10.2022 |

Antakaa kokeneemmat vinkkejä niille, jotka eivät ole koskaan pesseet käsin mitään ja haluavat nyt säästää sähköä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotapata rantaan ja pyykkilaudalla hankaat. Huuhtelu hyvin järvessä. Nykyisin hyviä neopreeni hanskoja,

kannattaa talvella niitä käyttää. Huom! Käytä vaan mäntysuopaa.

Vierailija
42/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sähkön säästön vuoksi lähtisi käsin pesemään. Et saa paksumpia vaatteita (farkut, hupparit) millään kuiviksi ja joku ohut t-paitakin kuivuu vuorokauden, ellet sitten väännä sitä kuivaksi ja samalla venyneeksi ja vanuneeksi muotopuoleksi. 

Minä en koskaan pese farkkuja, ellei sitten niille ole jotain ketsuppia roiskunut. Mitä niitä pesemään? Vai meneekö eukoilla menkkamehut niihin, en tiedä kun olen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pesee välillä käsin sen huomaa ainakin että miten likaiseksi pyykki jää pesukoneella pestynä. 

Likaiseksi jää siksi, että koneet käyttävät nykyisin liian vähän vettä. Mihin luulette lian joutuvan, kun se ei huuhtoudu veden mukana pois? No ei mihinkään, vaan jää vaatteisiin. 

Vierailija
44/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sähkön säästön vuoksi lähtisi käsin pesemään. Et saa paksumpia vaatteita (farkut, hupparit) millään kuiviksi ja joku ohut t-paitakin kuivuu vuorokauden, ellet sitten väännä sitä kuivaksi ja samalla venyneeksi ja vanuneeksi muotopuoleksi. 

Minä en koskaan pese farkkuja, ellei sitten niille ole jotain ketsuppia roiskunut. Mitä niitä pesemään? Vai meneekö eukoilla menkkamehut niihin, en tiedä kun olen mies.

Harvoin minäkään, roiskeet pyyhkäisen ja puoliso pesee.

Vierailija
45/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pesee välillä käsin sen huomaa ainakin että miten likaiseksi pyykki jää pesukoneella pestynä. 

Likaiseksi jää siksi, että koneet käyttävät nykyisin liian vähän vettä. Mihin luulette lian joutuvan, kun se ei huuhtoudu veden mukana pois? No ei mihinkään, vaan jää vaatteisiin. 

Voi johtua myös pesuaineiden koostumuksesta, saippuaa kun ei voi käyttää koneessa, mutta sen olen huomannut että alusvaatteista lähtee yllättävän harmaa vesi jos pesee välillä käsin, ettei voi johtua käyttökerrasta. 

Vierailija
46/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapseni isomummo kertoi, kuinka keittivät vettä padassa, sitten pesivät lipeällä ( mikä on hemmetin vaarallinen ja syövyttävä aine) ja sitten jäisessä vedessä avannossa huuhtelivat pyykit

Oli kuulema helvetillistä tuo homma ja ankein päivä aina, kun pesupäivä koitti

Silloin ei kovin usein pesty lakanoita. Monesti se pesu tehtiin vain kerran vuodessa. Olihan se kauhea urakka. Lipeäpadassa kepeillä käänneltiin niitä lakanoita. Aika kamalaa on varmaan se huuhtominen ollut jääkylmässä vedessä  järvellä tai joen rannalla. Ei ollut kumihanskoja.

Vierailija
47/49 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hankkia pesukone, jossa voi itse säädellä vedenkäytön määrää. Maksaa tosin vähän enemmän kun perusmallit.

Vierailija
48/49 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsin korkeintaan alusvaatteita, jos muuten puhtaat loppuisivat ennen kuin muulle pyykinpesulle on tarvetta.

Vierailija
49/49 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sähkölaskussa ole juuri erottunut ne kuukaudet, jolloin on nenemmän käyttänyt pesukonetta, joten ei ilmeisesti kauheasti sähköä kuluta. Useimmiten pesen pikaohjelmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi