Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko aika lakimuutokselle joka mahdollistaisi syntymävuoden vaihtamisen virallisesti, omalla ilmoituksella vastaamaan omaa tuntemusta omasta iästään?

Vierailija
07.10.2022 |

Tunnen itseni paljon nuoremmaksi kuin virallisten papereiden mukaan olen. On täysin syrjivää, että ikäänsä ei voi korjata vastaamaan todellista ikäänsä joka on se minkä ikäiseksi itsensä tuntee, mutta sukupuolen voi. Ikä ei ole biologinen asia, vaan tunnetila.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo pitkään aivan samaa mieltä! Itse olen 28, vaikka henkilöllisyystodistuksessa virheellisesti näyttäisin olevan nelikymppisoletettu. Ahdistaa.

Vierailija
2/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan juu, pääsisi sitten baareihin kun olisi jo 14 v:nä 25 v. Mä voisin olla jo eläkeiässä, tunnen itseni vanhaksi ja väsyneeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hiukan ennen armeijan kutsuntoja tuntuis ihan yhtäkkiä siltä että olenkin yli 30 vuotias ja välttäisin noin armeijan käynnin, hyvä idea.

Vierailija
4/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainio idea! Nelikymppisenä voi vaihtaa ikänsä 68- vuotiaaksi ja päästä täydelle eläkkeelle!

Vierailija
5/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä. Ja hoidot tietysti vastaamaan sitä tuntemusta.

Vierailija
6/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Saisi sitten myös julkiselta tarvittavat hoidot, jos ulkokuori ei vastaa sisäistä kokemusta.

Vierailija
7/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä. Ja hoidot tietysti vastaamaan sitä tuntemusta.

Ihonvenytyshoito transvanhuksille kuulostaa aika hauskalta.

Vierailija
8/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se syntymävuosi vaihtuisi sitten aina, jos tuntisi itsensä joka vuosi saman ikäiseksi.

Vierailija
9/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihdon alaikäraja 10v

Vierailija
10/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi; Nainen on kuin auto, vuosimalli paljastaa iän, aina.

Vierailija
11/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tarkoittaa sitä kuinka vanha on, tietenkään sitä ei voi itse päättää. Sukupuoli taas perustuu tuntemuksiin, ja sen voi korjata halutessaan oikeaksi.

Vierailija
12/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ole totta. Miesten keho ikääntyy keskimäärin naisia nopeammin, ja sukupuolesta riippumatta biologinen ja kalenteri-ikä voivat hyvinkin erota sen 10 vuotta.

https://yle.fi/uutiset/74-20000428

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/07/24/vanhenetko-vuodessa-vuoden-vai…

Vierailija
13/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Mutta miten jos tuntee olonsa henkisesti kolmekymppiseksi ja fyysisesti kasikymppiseksi, niin miten ikä määritellään silloin?

Vierailija
14/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ole totta. Miesten keho ikääntyy keskimäärin naisia nopeammin, ja sukupuolesta riippumatta biologinen ja kalenteri-ikä voivat hyvinkin erota sen 10 vuotta.

https://yle.fi/uutiset/74-20000428

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/07/24/vanhenetko-vuodessa-vuoden-vai…

Kaikkea voi haaveilla...

Vierailija
15/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Vauva-palstalaiset kyllä jaksaa sitkeästi vastustaa muunsukupuolisuutta, mutta yhtäkkiä tällainen ehdotus saa valtavasti kannatusta. Mikä teitä vaivaa !!!!!!

Vierailija
16/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ikä on ok, mutta haluaisin vaihtaa syntymäpaikkani. Olen piipahtanut syntymässä paikkakunnalla, josta isä oli sattunut saamaan töitä, mutta josta muutimme pois niin pian, että mitään muistikuvia ei jäänyt. Kumpikaan vanhemmista ei ole sieltä päin kotoisin, eikä mitään siteitä syntymäkaupunkiin ole. Kerran olen siellä aikuisiällä käynyt, siinäpä se. Haluaisin vaihtaa syntymäpaikakseni vanhempieni kotikaupungin, jossa isovanhempani eläessään asuivat ja josta koen kaikkein eniten olevani kotoisin. Miksi ei onnistu?

Vierailija
17/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, koska ikääntymisen vaikutuksia ei osta kumota.

Vierailija
18/18 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hollantilainen yritti tätä tuomioistuimessa pari vuotta sitten (ei onnistunut).