Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te ei-autoilevat ihmiset!

Vierailija
07.10.2022 |

Se kun te ette itse aja autolla, niin ette ehkä ymmärrä että te ette näy pimeällä ilman heijastinta vasta kuin melkein kohdalla. Katuvalot ei auta juurikaan. Märällä kelillä melkein päin vastoin, kun valot kiiltää asvaltin pinnasta.

Tehkää pieni kokeilu ja käykää istumassa vaikka auton kyydissä pieni retki pimeässä niin tajuatte miten pelottavia olette. Ja nimenomaan aikuiset, lapset tuntuu ymmärtävän tämän paremmin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo edesvastuuttomat sitä tajua. Ja vaikka tajuaisikin niin silti "suuret korvaukset" mielessä suorastaan syöksytään pilkkopimeästä autojen eteen, oikein toivoen että jäisi alle.

Mutta siinä monelta itku pääsee kun korvaussumma on miljoonien sijaan jokusen tonnin, ja sen lisäksi saattaa vielä vammautua loppuiäksi. Valitettavasti itsemurhakandidaatit usein siirtävät tuon asenteen vielä lapsilleenkin, dollarin kuvat silmissä vilkkuen.

Vierailija
2/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nuo edesvastuuttomat sitä tajua. Ja vaikka tajuaisikin niin silti "suuret korvaukset" mielessä suorastaan syöksytään pilkkopimeästä autojen eteen, oikein toivoen että jäisi alle.

Mutta siinä monelta itku pääsee kun korvaussumma on miljoonien sijaan jokusen tonnin, ja sen lisäksi saattaa vielä vammautua loppuiäksi. Valitettavasti itsemurhakandidaatit usein siirtävät tuon asenteen vielä lapsilleenkin, dollarin kuvat silmissä vilkkuen.

Vähän kuulostaa siltä, että taidat olla kateellinen jonkun saamista korvauksista?

Kenelle tulee edes mieleen ensimmäisenä jotku korvaukset? Aina pitää nähdä joku hyöty jossain. Tulee mieleen, että olet itse sellainen joka koittaa keplotella itselle jotain hyötyjä aina kun on mahdollista.

Ei kukaan ole niin tyhymä, että kävelee auton alle rahan toivossa. Siinähän on aivan liian suuri riski kuolla.

Olen itse jäänyt auton alle ja en kyllä todellakaan ollut miettinyt mitään rahoja. Paitsi siinä vaiheessa kun ensihoitaja sanoi, että vaatteeni joudutaan leikkaamaan, mutta ne korvattaisiin kyllä.

Ja huom. tuo minun auton alle jääminen tapahtui päivänvalolla. Oli hyvä näkyvyys risteyksestä joka suuntaan ja autoilijalla kolmio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää testata? Tiedän että näkyy huonosti, siksi minulla on sekä heijastavat liivit että otsalamppu ja killuu vielä muutama narullinen heijastinkin varoiksi aina kun liikun pimeallä ulkona

Vierailija
4/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jalankulkijana autottomana käytän pimeä aika Heijastusliiviä naisena! Rantessa ja toisessa nilkassa on heijastin nauhat.Monelle olen ostanut takiin vilkkuvan heijastin valon.Käytävätkö? Eivät käytä ikään katsomatta naiset: Ei sovi muotiin,ei vaatetus.

Vierailija
5/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemat autoilemattomia emmekä ei-autoilevia

Vierailija
6/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on heijastinliivi lenkkeillessä. Jäin auton alle suojatiellä. Syy: autoilijan tilannenopeus ja se, ettei pysähtynyt suojatielle saapuessa.

En silti lähde syyttämään kaikkia autoilijoita.

Aika moni kävelijäkin ymmärtää käyttää heijastimia.

Kuten talvi yllättää joka vuosi autoilijat niin syksyn pimeys yllättää ulkoilijan.

Vierailija
7/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimia löytyy, myös koiraltani. Mutta kiitos muistutuksesta. 

Vierailija
8/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmiset ei oikeasti ymmärrä tätä että eivät näy yhtään. Esimerkiksi suojatiellä kävelijä ei välttämättä näy edes keskellä tietä katuvaloissa, kun on pimeää ja sateista. Vaikka ajan itse todella varovasti tuollaisella kelillä, silti tulee tilanteita että joutuu tekemään äkkijarrutuksen kun vasta melkein kohdalla näkee että tiellä on joku.

Vierailija
9/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ihmisten päälle tahallaan autoilevat huononnäköiset autoiliat, ettekö tiedä et toisten päällä ajaminen voi saada jopa sakko.

Vierailija
10/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on päinvastoin eli autoilevat ei käytä heijastimia. Parkkipaikoilla näitä mustissa takeissa sinkoilevia on kiva väistellä.

Kyllä minä käytän montaa heijastinta ja nimenomaan niitä kovia, jotka näkyvät parhaiten. Ostan vuosittain uusia, jotta ei yksikään takki tai laukku ole ilman.

Vierailija
11/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, etten näy pimeässä autoilijalle. Sitä en ymmärrä, miksi pitäisi näkyä. Kävelen jalkakäytävällä ja kadun ylitän silloin kun autoja ei tule.

Minä näen kyllä autot, jos niissä on valot. Valottomia autoja muuten tuntuu olevan nykyään aika paljon. Ne valottomat autot eivät nää jalankulkijoita, vaikka niillä olisi heijastimet.

Vierailija
12/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, etten näy pimeässä autoilijalle. Sitä en ymmärrä, miksi pitäisi näkyä. Kävelen jalkakäytävällä ja kadun ylitän silloin kun autoja ei tule.

Minä näen kyllä autot, jos niissä on valot. Valottomia autoja muuten tuntuu olevan nykyään aika paljon. Ne valottomat autot eivät nää jalankulkijoita, vaikka niillä olisi heijastimet.

Sama koskee myös pyöriä ja sähköskootteja, jotka ajavat siellä jalkakäytävällä. Niissä ei ole valoja, mutta ohi ajavien autojen valot heijastuvat heillekkin niin että voivat nähdä sinut. En oikein ymmärrä mitä haittaa siitä heijastimesta olisi? Aiheutat sydänkohtauksen jollekkin autoilijalle odottamalla pimeässä tien vieressä että pääset tien yli. Autoilija ei voi tietää että sinä et säntää eteen kun sata muuta tulee siihen yhtään varomatta.

Vierailija
13/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia, joka ei tule menemään jakeluun ikinä. No korkeintaan sitten, kun joku kerta se auto osuukin.

Hänelle, joka valitti autoilijoiden heijastimista: en minä autossa tarvitse heijastinta. Autosta ulos mennessä osaan olla hyppäämättä autojen eteen ja taakse. Sitten kun lähden kävellen asioille, laitan enemmän heijastinta.

Tai no kyllä minulla laukussa roikkuu heijastin, mutta jos se unohtuisi autoillessa niin eipä tuo niin suuri juttu ole, kun autoillessa olen autossa enkä jalankulkija.

Vierailija
14/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan arvaamattomien peltilehmien mennä ensin.

Vierailija
15/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käytän pitkään samaa laukkua, eli eipä se heijastin periaatteessa edes voi unohtua.

Vierailija
16/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on asia, joka ei tule menemään jakeluun ikinä. No korkeintaan sitten, kun joku kerta se auto osuukin.

Hänelle, joka valitti autoilijoiden heijastimista: en minä autossa tarvitse heijastinta. Autosta ulos mennessä osaan olla hyppäämättä autojen eteen ja taakse. Sitten kun lähden kävellen asioille, laitan enemmän heijastinta.

Tai no kyllä minulla laukussa roikkuu heijastin, mutta jos se unohtuisi autoillessa niin eipä tuo niin suuri juttu ole, kun autoillessa olen autossa enkä jalankulkija.

Itse todistat sen, ettei asia mene jakeluun. Sama kai se on, onko kyse autoilijasta, joka puikkelehtii "ihan vaan nopeasti autolle/autosta pois" vai jalankulkijasta, joka ajattelee, että enhän minä ajoväylällä kävele vaan kävelytiellä ja _minä näen_ ne autot. Kumpikin ajattelee, että kaikki on kiinni siitä, että itse on valppaana.

Kukaan ei ole niin erehtymätön etteikö se yksi kohtalokas virhe voisi sattua. Tai vaikka pienempikin. Yhtä kaikki. Pimeällä pitää näkyä.

Vierailija
17/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin on halpa henkivakuutus.

Vierailija
18/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee myös pyöriä ja sähköskootteja, jotka ajavat siellä jalkakäytävällä. Niissä ei ole valoja, mutta ohi ajavien autojen valot heijastuvat heillekkin niin että voivat nähdä sinut. En oikein ymmärrä mitä haittaa siitä heijastimesta olisi? Aiheutat sydänkohtauksen jollekkin autoilijalle odottamalla pimeässä tien vieressä että pääset tien yli. Autoilija ei voi tietää että sinä et säntää eteen kun sata muuta tulee siihen yhtään varomatta.

En säntäile mihinkään. Ei ne heijastimet pelasta säntäilijää.

Vierailija
19/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada tieliikennelakiin pykälä, jonka mukaan poliisi voisi sakottaa heijastimetonta jalankulkijaa liikenteenvaarantamisesta. Ei voi olla niin, että vain autoilijalla on vastuu. Vastuu pitäisi olla kaikilla tienkäyttäjillä.

Vierailija
20/22 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ajat jalkakäytävällä?