Millä saada valkoisesta vaatteesta currytahra pois?
Ei lähtenyt pesussa ja nyt uuden paidan rinnassa oranssi läntti.
Kommentit (16)
Ruokasoodaa ja fairya tahnaksi. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8c8fc14f-de77-41ee-bf65-19e…
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodaa ja fairya tahnaksi. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8c8fc14f-de77-41ee-bf65-19e…
Sorry olikin leivinjauhe. Enivei linkissä on ohje.
Vierailija kirjoitti:
Hiero kostutettuun tahraan sappisaippuaa, anna vaikuttaa 10-15 minuuttia ja pese normaalisti koneessa muiden pyykkien kanssa.
Mulla lähti tällä käsittelyllä curry/kurkumatahrat valkoisista collegehousuista, jotka oli jo kerran tavallisessa pesussa käyneet. Kaikenlaiset pinttyneet liat ja tummumat irtoaa myös. Mun sappisaippua on palana ja se kestää varmaan koko mun loppuelämän, on sen verran riittoisaa tavaraa :D Vielä ei ole tullut vastaan tahraa joka ei tällä irtoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa trollilta mutta ei ole. Sekoita siemennestettä ja ruokasoodaa ja hiero sitä paitaan
Siemennestetahrat puolestaan lähtevät currytahnalla ja ruokasoodalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry olikin leivinjauhe. Enivei linkissä on ohje.
Kokeilen tätä. Kiitos!
Jätä aurinkoon. Lähtee yhdessä päivässä auringon valossa. Sikäli mikäli nyt aurinkoa vielä joskus näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa trollilta mutta ei ole. Sekoita siemennestettä ja ruokasoodaa ja hiero sitä paitaan
Vähän vähemmän ällöä olisi ehkä kokeilla sylkeä. Syljessä on jotain entsyymejä jotka auttaa irrottamaan likaa. Sylkeä käytetään esim. taidemaalausten puhdistamiseen. Itse kyllä menisin silti sillä auringolla.
Se tahra olisi pitänyt poistaa ennen pesua, nyt ei onnistu enää ku olet pessyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Se tahra olisi pitänyt poistaa ennen pesua, nyt ei onnistu enää ku olet pessyt sen.
Onnistuu se sillä auringolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä sappisaippualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sillä sappisaippualla.
Kiitos tästäkin vinkistä. Kokeilen tätä jos fairy ja leivinjauhe ei tehoa. ap
Edellisessä asunnossa eksäni luona oli suihkut ja pyykin pesu piste samassa tilassa. Siellä oli Ranskalaisia kasvisaippuoita kuten rautayritti (=Verbaine, vihreä värinen palasaippua) sekä pyykinkäsittelypuolella sammalen vihreä sappisaippua. Menin suihkuun ja katsoin että sappi saippua oli siirtynyt suihkun puolelle. Otin asian puheeksi ja sain elämäni parhaimmat naurut kun eksäni alkoi kiemurtelemaan nahoissaan tajutessaan että oli pessyt itsensä suihkussa naudan maha erite saippualla :D :D :D
Hiero kostutettuun tahraan sappisaippuaa, anna vaikuttaa 10-15 minuuttia ja pese normaalisti koneessa muiden pyykkien kanssa.