Joulukortin tilalle joulukirje?
Oletko saanut joulukirjeitä? Oletko tykännyt? Mikä oli joulukirjeen sisältö?
Kommentit (17)
Kirje on koneella kirjoitettu ja sama kirje siis menee kaikille. Mukana on yleensä ollut pari valokuvaa, vuoden tärkeimmistä tapahtumista. Kirjeessä kerrotaan vuoden kuulumiset, millä luokalla lapset nyt ovat ja mitä harrastavat, kuinka kesämökin kunnostuspuuhat ovat edenneet jne.
Olen tykännyt kirjeestä todella paljon, se kertoo niin paljon enemmän kuin kortti. Itsekin olen ajatellut kirjoittaa tänä vuonna perheeltämme joulukirjeen korttien lähettämisen sijaan. Joulukirjeessä on kätevää myös kiittä ihmisiä. Meillä on esim. ollut rakennuksella paljon talkoolaisia, joten heitä voi kiittää samalla.
hyväntekeväisyyteen. Kiitos vinkistä tuohan on loistoidea!
Itse olen kirjoittanut aina joulukirjeen. Nykyään on kiva, kun on tietokoneet, ei käsi rasitu enää kauheasti :-) Kirjoitamme kaikille samantyylisen kirjeen, joillekin painotamme hieman eri asioita tms.
Joinain vuosina olemme kertoneet vuodestamme kuukausi kerrallaan, mutta yleensä laitamme pari juttua, mitä vuoden aikana tapahtunut.
Minusta se on jotenkin huvittavaa ja ketä se oikeesti kiinnostaa??? Kaukaisempia sukulaisia ehkä mutta ei ystäviä ja tuttavia, joita muutenkin tapaa usein.
Kirjeestä tuli jotenkin sellainen olo, että oikein kehumalla kehuttiin kuinka meidän perheellä nyt on asiat hienosti.
Minusta on kiva kirjoittaa ja saada, varsinkin niiltä, joita ei vuoden mittaan juurikaan näe/tapaa.
Terveisiä täältä pohjoisesta. Tänä vuonna onkin lunta ja pakkasta riittänyt.
Onneksi saimme uuden talon juuri ajoissa valmiiksi. Talo on punainen tiilitalo. Valitsimme taloomme ympäristöystävällisen pellettilämmityksen.
Jukka rakensi hienon pihasaunan, jota pääsette testaamaan seuraavalla vierailulla.
Lapset Tuija ja Sami saivat uuden huoneen. He sisustivat ne itse. Tuija laittoikin sinulta saadun taulun seinälle. Lasten koulu on mennyt hyvin ja Sami löysi uuden harrastuksen curlingista. Tuija käy ratsastamassa.
Matkoille emme ole päässetkään, kun rakentaminen vei kaiken ajan. Maaliskuussa olisikin tarkoitus lähteä risteilylle perheen kesken ja voisimmekin poiketa siellä teillä.
Oikein hyvää joulua.
T:Mäkiset
joulukirjeen jo vusien ajan. Se on koneella kirjoitettu ja monistettu, joten siinä ei ole mitään henkilökohtaista kenellekään. Sellaista lasten, miehen ja itsensä kehumisen määrää, mitä kirjeessä vuosi vuodelta on, voi vain kuvitella. Kaikki on aina niin loistavasti ja täydellistä. Mitä sitten voi kertoa, jos jonain päivänä sattuukin jotain ikävää? Kai sitten vaan jättää kuulumiset vähemmälle.
vanhalta nuoruusvuosien tuttavalta, ihme kun edes muisti minua. Kirje oli luonnollisesti aika persoonaton, kun se lähetettiin isolle porukalle, tuskin millekään läheisille ystäville, jotka varmaan muutenkin tietävät kuulumiset. Koko kirjeen sävy oli imelää miten hyvin meillä meneekään ja miten kiva on tytön poikakaveri ja työssä ja harrastuksissa menee niin niin hyvin ja yhdessä juhlimme suloisessa paikassa isämme ihanat 70-v. synttärit (kauhea juoppo oikeasti ja hankala ihminen kuin mikä).
Siis, se oli pelkkää kehuskelua koko kirje, ei mitään oikeasti persoonallista, ei mitään säröä. En usko että kenelläkään oikeasti menee niin auvoisasti. Ajattelin että vastaisin: kiitos kirjeestä, oli mukava kuulla kuulumisianne. Meillä on tässä lapsenyritystä nyt takana muutama vuosi, tulin lopulta raskaaksi mutta sain keskenmenon. Parisuhde ei oikein ekstä tätä enää. Työssä on kovasti kiirettä eikä uusi organisaatiorakenne oikein mahdollista urakehitystä mutta jotain on työskeen tehtävä. Jne.
Ymmärtänette pointin?? Kertokaa sitten jotain oikeaa ja todellista, ei mitään pelkkää kehuskelua, jos ihan kirjeen kirjoitatte.
Tottakai niitä huonojakin asioita mutta olisiko oikeasti korrektia kertoilla niitä kaukaisille sukulaisille ja tutuille joulukirjeessä?
http: //www. tedpack. org/xmasnews. html
Lähettäjä siis vanha koulukaveri, olin kaasonakin hänellä (ekassa avioliitossa) ja paljonkin tekemisissä silloin, mutta viime vuodet on tosiaan vain lähetelty joulukortteja.
internetista loytyy valmiita kopioita. Siihen voi laittaa perheen kuvia ja kuulumisia, ja kaikki kivasti koristeltu jouluaiheisesti. siita sitten vaan printataan sivu ja sukulaisille postiin.
parille sukulaiselle, jotka AINA muistavat lähettää nimipäivä- ja syntymäpäiväkortit kolmelle lapsellemme. Aina myös ajallaan. Heistä toista en ole edes nähnyt useisiin vuosiin, eikä hän ole koskaan tavannut lapsiamme. Kirjoitan perheemme kuulumiset ja kiitän vuoden aikana tulleista korteista.
Olen muuttanut aika usein paikkakunnalta toiselle, ja entiset, hyvätkin ystävyydet ovat hiipuneet pikku hiljaa. Näille plus parille erittäin kaukana asuvalle lähetän printatun joulukirjeen. Sukulaisille en lähetä niitä ollenkaan, enkä sellaisille, jotka tietävät muutenkin kuulumiseni.
Voi että, heti aloin miettimään että saisko ite aikaseksi..=)
Mutta lähetättekö ihan läheisillekin kirjeen? Kun nehän tietää aika hyvin, mitä vuoden aikana tapahtunu...
Kertovat kirjeessä mitä vuoden aikana on tapahtunut ja mitä perheelle kuuluu. Ihan kiva idea ja itsekin olen sitä miettinyt useaan otteeseen, mutta tähän saakka kirje on aina jäänyt kirjottamatta.
jos olen saanut esim. kauempaa suvusta lapsille jonkin kutomuksen tms.