Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ikinä suostuisi toimistotyöhön ilman omaa huonetta

Vierailija
07.10.2022 |

Oma huone (vaikkakin lasiovella) on aivan mieletön luksus tämän päivän työelämässä. Olen ollut reilun vuoden avokonttorissa ja se oli maanpäällinen hel..tti. Omassa huoneessa voin tehdä mitä vain, olla rauhassa, puhua puhelimeen rauhassa ja hyvänen aika vaikka päästää kaasua.

Miksi kukaan haluaisi työskennellä avokonttorissa, en tajua.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi edes vaivautua toimistolle kun voi tehdä kotoakin 

No nykyään suositaan taas toimistolle palaamista. Ja kyllä minä tykkään nähdä työkavereita ihan livenä - tulee eri tavalla juteltua asioista kuin etänä. Etänä jää sellainen tärkeä jutustelu kokonaan pois.

ap

Ei valtiolla kyllä suosita, ainakaan jos katsotaan toimitilastrategiaa. Valtion virastot jne. toimivat pääsääntöisesti Senaatin omistamissa kiinteistöissä ja niissä kehityssuunta on jo vuosia ollut ylibuukattu avotila.

Nyt ollaan siirtymässä jo seuraavaan vaiheeseen eli ei ole virastoilla edes omaa tilaa, vaan samassa avotilassa nimeämättömissä työpisteissä työskentelee sulassa sovussa eri virastojen työntekijät. Tällaiset toimitilat on konkretisoituneet jo ainakin Oulussa, kohta myös Lappeenrannassa, Turussa, Tampereella ja Helsingissä. Tällaiseen toimitilastrategiaan ei mitenkään istu jatkuva toimistolla olo.

AP:lle sanoisin, että kannattaa vaan sopeutua ajatukseen avotilasta, jossa ei ole edes omaa pöytää, se kun on ihan satavarmasti jokaisella tietotyöläisellä edessä.

Vierailija
22/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä tekis yhtään mitään työtä minkäänlaisessa toimistossa. Reilu 10 vuotta sitä pään ja perseen leviämistä riitti.

Opiskelen fyysisen duunin ammatin ja ai että sielu lepää, kun saa ajatella mitä itse haluaa, eikä jotain kuolettavan tylsiä työasioita. Välillä toki pitää selvitellä kiemuraisia piirustuksia ja miettiä miten ne käytännössä toteuttaisi, mutta sekin vaan plussaa: ongelmanratkaisua ja palapelejä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mennä siksi, että saadaan valita ottaako sviitin vai avokonttorin.

Vierailija
24/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeita töitä ei tehdä kotona, vaan työmaalla. Istumisesta koneella ei tulisi maksaa yhtä hyvää palkkaa kuin FYYSISESTÄ OIKEASTA työstä.

Mä tienaan 3600 euroa kuussa siitä, että vastaan pariin sähköpostiin ja piereskelen loppupäivän. En pidä tätä oikeana työnä, mutten todellakaan saisi mistään "oikeista töistä" samaa summaa palkkaa.

Eräs ystävä tienaa 4000 euroa kuussa myös siitä että vastailee muutamiin sähköposteihin etänä. Kotona voi sitten samalla puuhailla kaikkea kivaa. Ja olen joo kateellinen. Itse olen työtön ja köyhä. Kohta pitäis mennä kauppaan, mutten tiedä mitä parilla kympillä ostais perheelle viikonlopuksi.

Vierailija
25/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu on keksinyt avokonttorit tai ohuet seinät, ovet? Yksityisyys on monille vieras käsite. Asiakkaat varmaan moni tavoittaa muutenkin tai yleistilasta.

Idea kai kaikissa on suurin piirtein sama eli avotilojen lisäksi on useita erikokoisia neukkaritiloja ja monesti myös pieniä puhelinkoppeja palavereita ym. varten. Nykyään on usein myös erilliset hiljaiset tilat eli niissä ei saa edes puhua puhelimessa.

Vierailija
26/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä tekis yhtään mitään työtä minkäänlaisessa toimistossa. Reilu 10 vuotta sitä pään ja perseen leviämistä riitti.

Opiskelen fyysisen duunin ammatin ja ai että sielu lepää, kun saa ajatella mitä itse haluaa, eikä jotain kuolettavan tylsiä työasioita. Välillä toki pitää selvitellä kiemuraisia piirustuksia ja miettiä miten ne käytännössä toteuttaisi, mutta sekin vaan plussaa: ongelmanratkaisua ja palapelejä 😊

Kiva että on toiseenkin suuntaan menijöitä. Mä taas lopetin fyysiset työt ja levitän mielelläni persettä toimistossa raadettuani 20 vuotta sairaalan sylttytehtaalla. Pää ei työhön osallistu kummassakaan tapauksessa.

Vierailija
27/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasutat oikein kovaan ääneen avokonttorilla näyttääksesi dominanssin. Sen jälkeen saat sieltä väljemmän tilan. 

Vierailija
28/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on avokonttorissa aivan sekopäinen työkaveri. Hän aina kuikuilee koneeni näyttöä ja laukoo suuria oivalluksia kuten "Taidetaankin olla samalla asialla", jos meillä oma sama ohjelma auki. Yllätys, käytetään pääasiassa kahta ohjelmaa, joten aika usein on sama ohjelma auki.

Hän myös kysyy usein neuvoani. Neuvon häntä. Sitten hän hakee toisen kollegan, joka neuvoo häntä samalla tavalla jne. Ehkä sitten viidenen henkilön kohdalla hän uskoo, että asia tosiaan tehdään niin kuin hänelle on neuvottu.

Joskus menen esihenkilön huoneeseen tekemään töitä, jos hän on toisaalla palaverissa, että saan edes hetken hiljaista työaikaa.

Vierailija
29/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivautua tekemään töitä etänä, kun voi elää koroilla.

Vierailija
30/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hamstrata omaisuutta, että voi elää koroilla, kun voi elää tuilla? (Toki jos on perinyt niin mikäs siinä kattoon syleskellessä)

Vierailija
31/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nykyään suositaan taas toimistolle palaamista. Ja kyllä minä tykkään nähdä työkavereita ihan livenä - tulee eri tavalla juteltua asioista kuin etänä. Etänä jää sellainen tärkeä jutustelu kokonaan pois.

ap

Oikeissa töissä ei ole aikaa jutusteluun.

Asiantuntijatöissä on ja se on itse asiassa tärkeä osa työtä se ideoiden pallottelu. Tehdastyössä ei tarvitse ajatella mitään.

ap

Teen asiantuntijatyötä ja se ideoiden pallottelu onnistuu jopa paremmin etänä isossa yhteisössä. Konttorilla tieto ei ikinä kulje kaikille. Ja toisekseen, nimenomaan se työn tekeminen on huomattavasti tehokkaampaa etänä. Kyllähän ne lähipäivät menee enemmän höpöttelyyn, ei työhön.

Hassu tuo yksi kommentti, jonka mukaan oikeita tehdään kodin ulkopuolella. Etänä saa paljon enemmän aikaan ja toisaalta, en kokenut olevani yhtään enempää työssä, kun pakersin 12 euron tuntipalkka fyysistä työtä.

Vierailija
32/32 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hamstrata omaisuutta, että voi elää koroilla, kun voi elää tuilla? (Toki jos on perinyt niin mikäs siinä kattoon syleskellessä)

Vielä parempi!

T. Edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi