Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupan myyjä suuttui kun palautin tuotteen

Vierailija
07.10.2022 |

Koin tänään hämmentävän tilanteen. Kyse on ketjumyymälästä. Palautin muutama päivä sitten ostamani tuotteen kauppaan tänään. Tuotteessa oli 30 päivänä vaihto - tai palautusoikeus.
Aluksi myyjä oli melko Ok ja yritti että vaihtaisin ostokseni johonkin muuhun tuotteeseen, mutta en tarvinnut mitään joten halusin rahat takaisin. Sillon käytös muuttui tylyksi ja ilmeistä pystyi päätellä hänen ärsyyntymisensä tason.

Menin tilanteessa aivan hämilleni ja kieltämättä pahoitin mieleni moisesta kohtelusta.

Mistähän tämä johtui? Hänellä kun ei tähän kulunut työaikaakaan kuin muutama minuutti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liike?

Vierailija
2/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä liike?

En haluaisi sitä mainita. Sanotaan näin, että tämän ketjun liikkeitä on useita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä esimies painostaa tai heillä on joku provikkasysteemi. Eli palkkaa saa vähän enemmän, jos saa käännettyä palautuksen vaihdoksi. Ei toki siltikään ole asiallista, mutta kaikki ei sovi asiakaspalvelutehtäviin.

Vierailija
4/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan he on tuollaisia joillekin asiakkaille, valitettavasti. Ellei ole yrityksellä paremmat ohjeet tilanteisiin. 

Vierailija
5/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä esimies painostaa tai heillä on joku provikkasysteemi. Eli palkkaa saa vähän enemmän, jos saa käännettyä palautuksen vaihdoksi. Ei toki siltikään ole asiallista, mutta kaikki ei sovi asiakaspalvelutehtäviin.

Tämä voisi hyvinkin olla. Valitettavasti sai käytöksellään minut vaihtamaan vaatekauppaa.

Vierailija
6/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä liike?

Veikkaan Tokmannia koska ap sanoi että halusi rahat takaisin eikä vaihtaa tuotetta toiseen. Olen itse joskus palauttanut tuotetta ja hyvin nihkeästi sain rahat takaisin, halusivat että vaihdan sen johonkin toiseen tuotteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa ei myyjän todellakaan tulisi näyttää tunteitaan. Asialinja on säilytettävä. AINA! Kun kerran palautusoikeus on 30 pv. ja tuotteessa on edelleen hintalaput pikoillaan (tuote on ns. "koskematon" ja uuden veroinen) on palautus tehtävä asiakkaan toivomalla tavalla. Mitään likaista, rikkinäistä ja käytettyä tuotetta ei tietenkään sovi palauttaa. Myymälän kannalta olisi tietysti suotavaa, että asiakas valitsee toisen tuotteen ja rahat jää myymälään, mutta  tämä ei aina ole mahdollista.

Näissä palautusasioissa pitäisi toimia ammattimaisesti, näin asiakas saa hyvää palvelua ja jopa saattaa palata uudestaan myymälään ostoksille. Ehkä tuo ap:n kohtaama myyjä oli nuori ja kokematon? Siltä puuttui ns. "pelisilmää". Huonosta asiakaspalvelusta saa ja pitääkin huomauttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän