Jynssäsin juuri kahvikuppini pitkästä aikaa. Miten usein peset kahvikuppisi?
Kommentit (44)
Jokapäivä pesen astiat KAIKKI astiat!
Töissä on aina ollut oma muki. Olenkohan koskaan pessyt sitä pesuaineella? Huuhtaisen kupin käytön jälkeen ja kuivaan talouspaperilla.
En todellakaan joka päivä pese kahvikuppia. Ihan silkkaa tyhmyyttä pestä joku kahvikuppi yhden juonnin jälkeen. Ihmiset voisivat vähän ajatella.
Kyllä mä pesen joka päivä, en juo kahvia kuin näin aamulla. Valitsen aina fiiliksen mukaan sopivan muumimukin ja laitan käytön jälkeen koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Haisuli-mukini alkaa näyttää pinttyneeltä niin jynssään sen taikasienellä.
Kai tiedät, että taikasieni on kuin hiekkapaperi joka kyllä puhdistaa, mutta samalla kuluttaa pintaa? En puhdistaisi sillä mitään mitä laittaisin suuhuni.
Ei ole viidessä vuodessa kulunut. Taikasienen käytön jälkeen astia myös pestään astianpesuaineella.
Hankein itselleni syytä valkoisen kahvi mukin.Näen milloin on käytettävä myös tiskiharjaa siihen. Ettei pelkkä huuhtelu vedellä yksin auta.
Täh? Laitan kahvin juotuani kupin tiskikoneeseen, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Yhden hengen ruokakunnassa ei ole tiskikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä tapauksessa tiskaisin kuppini käsin kahvin juotuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhtelen kuppini kahvin jälkeen eikä haittaa, vaikka en sitä jynssääkään, koska vain itse juon siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhtelen kuppini kahvin jälkeen eikä haittaa, vaikka en sitä jynssääkään, koska vain itse juon siitä.
Kuinka usein peset sukkahousususi/sukkasi? Joka käytön jälkeen tietenkin, vai eikö meneekö samalla periaatteella, että ei haittaa, koska vain itse käytät niitä?
Ennen pidin samaa kahvikuppia päivän, pari, ehkä kolmekin. Nykyään tykkään ottaa aina puhtaan kupin kaapista, eli kahvikuppeja käytän 3-4 päivässä. Eli kuppi menee tiskikoneeseen aina käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein peset sukkahousususi/sukkasi? Joka käytön jälkeen tietenkin, vai eikö meneekö samalla periaatteella, että ei haittaa, koska vain itse käytät niitä?
En ole ikinä käyttänyt sukkahousuja (55v).
Paholaisen keksintö.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan joka päivä pese kahvikuppia. Ihan silkkaa tyhmyyttä pestä joku kahvikuppi yhden juonnin jälkeen. Ihmiset voisivat vähän ajatella.
Saako siitä jotain lisäarvoa, että juo kahvinsa likaisesta kupista ja pesee hiuksensa kerran viikossa? Ymmärrän tällaisen toiminnan kehitysmaissa, mutta en Suomessa, jossa ei ole pulaa mistään ja kaikkein vähiten vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käyttänyt sukkahousuja (55v).
Paholaisen keksintö.
Lukihäiriö? Sukkahoususi/sukkasi?
Yleensä otan uuden. Välillä saatan huuhtasta kahvikupin, jemmaan sen ja saman päivän aikana juon vielä yhdet kahvit ja sitten tiskariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Itselläni oli kyllä yhden hengen ruokakunnassa yksiössäni tiskari.
Mikäköhän siinä on että tiskarin ajatellaan olevan joku max. 2 hengen talouden ja siitä isomman perhekoon etuoikeus. Tiskari on yhtä käypä keittiön varuste kuin vaikka mikro. Tai sitten, "jos on yksin asuva niin ei mitään mikroa tarvitse, uunissa voi lämmittää yhden ihmisen ruuan". Yhtä pöljä juttu.
Vuosia kun käsin pesee astiat niin silti kahvikupit ja pannut pinttyy, tiskari pesee paremmin.
Joka päivälle uusi teekuppi, joskus vaihdan kesken päivää jos olen juonut erityisen paljon teetä. Musta tee tahraa nopeasti.
Sitten kun kahvi alkaa maistua liikaa vehkeeltä. Näin pienen peeeniksen omaavana käytän kahvikuppia myös pippelikseni aamupesuun.