HM pelkkää tekokuiturättiä täynnä!
Järkyttävää. Olkoon vaikka kuinka kierrätetystä muovista tehtyä, minähän en mitään muovirytkyjä päälle pue. Villaa, pellavaa ja puuvillaa sen pitää olla.
Kommentit (18)
Tuliko tämä sinulle jotenkin yllätyksenä?
Kyllä sieltä villavaatteitakin löytyy. Siitä ei ole kauaakaan kun ostin sieltä merinovillahousut. Olivat vielä halvat, kun ostin alennusmyynnistä.
Olen kiertänyt kaikki nuo kaupat kahteen x tänä vuonna kysellen aitovillaisia vaatteita eikä missään ole ollut edes sekoiteosana, ei edes Prismassa!!
Mikähän se sun kauppa oli nimeltään?
Mäkkärissä ei myydä sisäfilettä?? Mikä vääryys !!
Vierailija kirjoitti:
Olen kiertänyt kaikki nuo kaupat kahteen x tänä vuonna kysellen aitovillaisia vaatteita eikä missään ole ollut edes sekoiteosana, ei edes Prismassa!!
Mikähän se sun kauppa oli nimeltään?
H&M:llä on tälläkin hetkellä myynnissä esim. 100% merinovillahousuja ja -neuleita, villasekoitevaatteita löytyi vielä paljon enemmän.
Ostin juuri tuotteita Booztista. Järjetön määrä sielläkin sekoitekuitua eli tarkkana saa olla materiaalien kanssa. Ja nyt on tuotteiden normaalihinnat hinattua pilviin. Törkeät hinnat vaatteissa! Alen puolelta kuitenkin jotain järkihintaista ja laadukasta löytyi.
Onhan siellä puuvillatrikoopaitoja jne. Ostin kesällä pellavajakun sieltä.
Kaikenlisäksi rumia ryijyjä ovat ja liian pieniä kokoja.
Tein juuri tänään sinne tilauksen: kolme pellavavaatetta ja yksi puuvillainen ja muutama sukkapari, joissa suurin osa on puuvillaa. Ikävää oli lähinnä se, että aika suuri osa siitä, mitä halusin oli joko koon tai värin kohdalta lopussa.
Olen tottunut etsimään ja löytämään luonnonkuidut kauppojen syövereistä, koska olen villalle pahasti allerginen, ja tekokuidut sähköistävät minut ikävästi. Harjoitus tekee mestarin, sinustakin.
Cellbesistä saa aivan ihania joustavia viskoosi ja puuvilla vaatteita kun katsoo sen ainesosan ettei ole ihoa vasten olevat tekokuituja. Katson että puuvillassa tai viskoosissa on muutama prosentti joustavaa ainesta niin ettei ne kiristä vaan joustaa.
Olen joutunut koko lapsuuden kulkemaan kamalissa kireissä, liian pienissä tekokuitu vaatteissa jotka eivät joustaneet yhtään ja olivat järkyttävän kylmiä niin että aina paleli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekokuitu edes on olemassa? Mitä hyötyä siitä on kenellekään kun ei se vaatteisiinkaan sovi ollenkaan? Tuhoaa vaan luontoa.
Puuvillasta ei tehdä palomiesten vaatteita, eikä avaruuteen asuja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tekokuitu edes on olemassa? Mitä hyötyä siitä on kenellekään kun ei se vaatteisiinkaan sovi ollenkaan? Tuhoaa vaan luontoa.
Ympäristölle haitallisia muovilaatuja on monia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei jaksa silittää pellava ja puuvilla vaatteita... pieni joustavuus vaatteissa on myös plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristölle haitallisia muovilaatuja on monia.
Totta. Ja siinä tapauksessa kannattaa katsoa myös:
https://cordis.europa.eu/article/id/92819-an-ecological-alternative-to-…
https://www.greenpeace.org/usa/wp-content/uploads/legacy/Global/usa/rep…
https://oecotextiles.blog/2014/01/28/what-does-eco-friendly-vinyl-mean/
Jaa, no älä osta sieltä sitten.