Mitä jos kaikki ihmiset täällä pallolla olisivat sinä
Olisivat syntyneet eri maihin, eri vanhemmille, eri geeniperimällä, erilaisella ravinnolla, kasvuympäristöllä ja kasvatuksella.
Silloin kadun varressa istuva romanikerjäläinen olet sinä mutta täysin erilaisilla lähtökohdilla ja elämänpolulla.
Täällä tällä hetkellä kirjoittelee sinä, joka syntyi Suomeen reilu 30 vuotta sitten tietynlaisilla fyysisillä ja henkisillä valmiuksilla tietynlaiseen kasvuympäristöön. Tämä kyseinen versio on todella onnellinen ja elää kiitollisuudessa.
Miten se versio meistä voi, joka olet juuri sinä?
Kommentit (10)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vähän väsyneesti voi tällä hetkellä 😅
Mikä loistava tekosyy hemmotteluhetkeen!
Silloin ei olisi pahuutta, sossuelättejä, tai vassareita, jos kaikki olisivat minä.
Miten se olen minä jos sillä on eri geeniperimä? Mikä siinä on minua, jos se on kaikilta osin erilainen?
Jos kaikki ovat minä, uusia ihmisiä (minuja) ei voi syntyä, koska olen vain toista sukupuolta.
Toisaalta me ollaan kaikki sukulaisia myös kaikkien eri eläinlajien kanssa. Last common ancestor eli LUCA oli eliö joka eli noin 3,8 miljardia vuotta sitten ja on meidän kaikkien esi-isä. Myös sen hyttysen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei olisi pahuutta, sossuelättejä, tai vassareita, jos kaikki olisivat minä.
Tietenkin olisi kun jokainen meistä kyllä kykenee pahuuteen jos elämä potkii tarpeeksi ja olosuhteet on kohdillaan. Ja sinäkin olet paha kun pidät sossuelättejä alhaisessa arvossa. Että äläpä jeesustele siellä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miten se olen minä jos sillä on eri geeniperimä? Mikä siinä on minua, jos se on kaikilta osin erilainen?
Se onkin empatian ajatusleikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olisi kun jokainen meistä kyllä kykenee pahuuteen jos elämä potkii tarpeeksi ja olosuhteet on kohdillaan. Ja sinäkin olet paha kun pidät sossuelättejä alhaisessa arvossa. Että äläpä jeesustele siellä yhtään.
Olet väärässä
Kaikki haluu olla minä, jos vain tietäisivät. Miksi? I'm the Chosen One eli on vain yksi paikka tarjolla ja se on täytetty, että sori vaan.
Vähän väsyneesti voi tällä hetkellä 😅