Mistä apua haluttomuuteen?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Nuori rakastaja? Itseäni ainakin haluttaa huomattavasti enemmän hyväkroppaisen 25-vuotiaan kuin jonkun elähtäneen keski-ikäisen papparaisen kanssa.
N40
Tästä syysä miesten ei kannata mennä naimisiin, koska sinun kaava toistuu usein.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole varmastikaan kuollut seksin puutteeseen tai haluttomuuteen. Kun ei haluta, silloin ei n**sita.
Yksinkertaista ja selkeää. Liikaa moisesti seksistä jokapuolella vouhotetaan. Rauhoittukkaa ja ottakaa asiat niin kuin ne ovat.
Tämä on yksinkertaista ja selkeää sille haluttomalle osapuolelle. Pari kolme vuotta elämistä puutteessa ei ole yksinkertaista eikä selkeää.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä suhteessa mies oli haluton. Lähdin suhteesta tämän takia. Yritin kaikkeni. "Pinnalliset asiat" oli kunnossa. En usko, että kukaan arvasi minun eläneeni seksittömässä suhteessa. Emme olleet naimisissa eikä ollut lapsia, onneksi. Yritin kaikkeni. Loppujen lopuksi luulen, että mies jotenkin pelkäsi minua tai seksuaalisuutta. Loppuun todettakoon, että miesten haluttomuus/ e-ongelmat on tabu. Koen, että miesten on erityisen vaikea myöntää asiaa itselleen. Usein kun asiasta yrittää jossain puhua, miehet sanovat "Aina ei vain huvita". Aina ei varmaan, mutta jos ei edes kerran kuussa niin milloin sitten?
Itse en aio tuhlata aikaa enää yhteenkään, jonka kanssa petipuuhat ei suju HETI. Se on kaikki loppujen lopuksi niin primitiivistä. Rakkaus ja kaikki siihen liittyvä.
Ja taas nähdään peukutuksesta kaksinaismoralismin määrä. Jos nainen lähtee suhteesta seksittömyyden takia, niin hän on voimakas jne. Jos mies lähtee parisuhteesta tuosta syystä tai kehtaa valittaa asiasta, niin hän on pinnallinen sika ja naisen haluttomuus on miehen vika.
Mutta itse viestin sisällön suhteen täysin samaa mieltä. Nopeammin pitäisi ymmärtää pistää homma poikki, mutta sitä jotenkin kuvitteli asian muuttuvan parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako hormonikorvaushoito?
Onko se joku sairaus, joka pitää hoitaa?
tätä jo kysyttiin
Miksi tuota pitää jankata? Eihän haluttomuus ole mikään varsinainen sairaus, mutta kyllä se nyt kummasti vaikuttaa parisuhteen ja/tai avioliiton laatuun, jos puolisi sattuu olemaan hyvinkin halukas.
Vaikka asiasta on jos jonkinlaista uusista välillä, niin kyllä puolison haluttomuus alkaa painaa mieltä ja itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole varmastikaan kuollut seksin puutteeseen tai haluttomuuteen. Kun ei haluta, silloin ei n**sita.
Yksinkertaista ja selkeää. Liikaa moisesti seksistä jokapuolella vouhotetaan. Rauhoittukkaa ja ottakaa asiat niin kuin ne ovat.
Sanoo aseksuaali? En usko, että yksikään korkean libidon omaava toteaisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Nuori rakastaja? Itseäni ainakin haluttaa huomattavasti enemmän hyväkroppaisen 25-vuotiaan kuin jonkun elähtäneen keski-ikäisen papparaisen kanssa.
N40
Sopiiko tämä myös toisinpäin? Eli onko ihan yhtä ok, jos mies hankkii nuoren rakastajan? Vaimon en sitten tarvitse häiriintyä mistään seksiasioista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen olettamus se on että seksiä on oltava parisuhteessa joku tietty määrä tai toinen osapuoli ei missään nimessä saa jäädä "puutteeseen"? Miksi juuri seksi on se tärkeä? Miksei esimerkiksi sille ole mitään vaateita että puolisoiden on hierottava toisiaan jos selkää tai muuta paikkaa kolottaa? Tai sille että toiselle on annettava henkistä tukea aina ja heti toisen sitä tarvitessa, vaikket millään kykenisi sellaiseen tai osaa puhua vaikeista asioista? Että miksi seksi arvotetaan "korkeammalle" kuin jokin muu tarve parisuhteessa? Mikä vaan noista voi olla ihan oikea syy eroon, ainoastaan siitä tehdään numero jos erotaan seksin puutteen vuoksi. Ärsyttää tämä asennemaailma että seksi on se parisuhteen tärkein juttu, itselle se ainakin on yksi muiden joukossa.
Noista sinun lisaamista asioista seksi on ainao mikä kuuluu vain ja ainoastaan parisuhteeseen ns. perinteisten arvojen mukaan.
Kyllä minä käyn ennemmin ammattihierojalla, jos paikat ovat jumissa. Henkistä tukea olen saanut myös ystäviltäni. Seksi ei tietenkään ole parisuhteen tärkein asia, mutta se on yksi iso yhteenliittävä asia, mitä harrasteta miten sattuu kavereiden kanssa. Tai no, osa harrastaa, mutta pääsääntöisesti ei.
Tämä on helppo sanoa, jos ei ole mitään haluja. Mutta kumma ettei pystytä asennoitumaan toisen saappaisiin.
Kukaan ei varmasti ole kuollut puutteessaan, mutta parisuhde voi hyvinkin kuolla.