Hyvää pikkulauantaita! Kenellä on huomenna vapaapäivä?
Minulla on 4 päivän työviikko: Maanantai, tiistai, keskiviikko ja perjantai. Eli keskiviikkoilta on "pikkulauantai".
Kommentit (5)
Eli tiistai on sitten pikkuperjantai eli ryyppypäivä!
Huomena on kyllä vapaata, mutta ei se siitä mitään "pikkulauantaita" tee. Eikä isolauantaikaan automaattisesti tarkoita mitään ryyppypäivää.
Olin jo melkein unohtanut, että ennen jotkut viettivät pikkulauantaita. Entä nykyään?
Ei "pikkulauantai" minulle ryyppypäivää tarkoita, kun ei oikea lauantaikaan ole ikinä sellainen ollut. Tämä on hetki, jolloin on aikaa kodille ja perheelle. Huomenna pitää sitten valmistautua perjantain työpäivään. Ja sunnuntaina maanantaihin. Minun työni ei ole sellainen, mihin mennään vain töihin, vaan minulla pitää olla asiakkaille tarjottavana hyvä syy saapua paikalle. Eli huominen vapaapäivä ei ole vapaa muusta kuin asiakastapaamisista. Valmistelevia töitä kyllä pitää tehdä. Normaalisti teen seuraavan päivän valmistelut illalla/iltapäivällä asiakastapaamisten jälkeen.
Minulla on vapaapäivä maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina, perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina. En ole ikinä ymmärtänyt mitä järkeä työteossa on.