Mihin käyttäisit 600 € koronahoitajapalkkion jos saisit sellaisen?
Mä varmaan sijoittaisin johonkin pieneen. Ostaisin vaikka jonkun taulun.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan avustava henkilökunta tämän? Mä olin koronaosastolla laitoshuoltajana.
No, et saa. Vain vuonna 2020 teho-osastolla korona potilaita hoitaneet saa.
Puhuttiin kyllä valmiusslain alla työskennelleestä sote-henkilöstöstä, miten tuo sitten ikinä määritellään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Kts. Tehyn sivulta lista, jotka saavat. Laitoshuoltajia siinä ei valitettavasti mainita, mutta monissa muissa sote- alan paikoissa työskenteleviä hoitajia.
Ajelisin taksilla ympäri kyliä ja huutelisin rumia takaikkunasta kaikille sairaille, vanhuksille ja köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Kts. Tehyn sivulta lista, jotka saavat. Laitoshuoltajia siinä ei valitettavasti mainita, mutta monissa muissa sote- alan paikoissa työskenteleviä hoitajia.
Missä tällainen ammattilista on? En löytänyt tehyn sivuilta
Kyllä ne rajat menee inflaation aiheuttaman yleiseen hintojen nousuu. Velkarahalla saatu korotus ja hinnat ylös. Hyvin toimittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kun tuosta verot ottaisi ensin pois, niin haluaisin lopuilla rahoilla palkita itseäni ja ostaisin koko rahalla talveksi viiniä. Sellaisia 13-20 euron pulloja, jotka saaneet hyvät arvostelut.
Tuo koronapalkkio maksetaan maaliskuussa, talvi on mennyt jo siinä vaiheessa
No, vapuksi ja kesäksi sitten!
Saisko myös opettajat 600e, kun olivat nuhanenien kanssa samassa tilassa ja huoehtivat kaikkien etäisyyksistä, porrastuksista jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että äärimmäisen törkeä veto, oikeasti. Laitoshuoltajat sentään tekevät ihan älyttömän raskasta työtä ja saavat onnetonta palkkaa. Ei pahemmin olisi sairaanhoitajat olleet "hoivaamassa" koronapotilaita ja stressaamassa itseään henkihieveriin toimistoissa, jos laitoshuoltajat olisivat jääneet töistä pois. Kyllä heille olisi pitänyt myös maksaa tuollainen bonus työstään. Tai paljon mielummin olisin antanut palkankorotuksen laitoshuoltajille kuin näille ylipalkatuille narisijoille, jotka eivät tiedä "oikeasta työnteosta" tuon taivaallista. Tuotantolaitoksilla (mekaaninen metsäteollisuus tai kemianteollisuus) kun seuraillee näiden korkeastikoulutettujen narisijoiden työskentelyä ja sitä kun pitäisi oikeasti saada tulosta aikaan niin lähtevät kyllä nopeasti takaisin "oman alan" töihin. Ihmeellistä kränää yrittävät saada työyhteisössä aikaan ja yllättäen aika nopeasti poistetaan työyhteisön ulkopuolelle muiden työntekijöiden toimesta. Yleisesti jäädään saikulle hyvin vähästä: fysiikka kestä tai pääkoppa. Kun on töihin tulleet näitä matalammin palkattuja henkilöitä niin heillä paikat kestävät ja tulosta saadaan ihan oikeasti aikaan. Arvostavat myös palkkaansa ja osaavat suhteuttaa sen työntekoon eli tekevät töitä kun on tehtävä.
No, vähennä siitä ensin verot, niinei sillä kovin kummosta voittonia saa.
Verojen jälkeen 350-390 e taitaa olla se joka jäisi näppeihin polttelemaan. Ruokaa, laskujen maksua ja loput rehellisesti ryyppäisin.
No, minun pitäisi se saada. Ei ihan kata 'koronakämppäni' kuluja, kun jouduin tekemään väliaikaisiin asumisjärjestelyihini väliaikaisia muutoksia, kun asuin pahasti riskiryhmäläisten kanssa samassa asunnossa kotona alkaessa etsiessäni samalla pysyvää asuntoa.
Noh, ne kulut maksoin silloin, nyt ehkä osan takaisin saadessani sijoitan. Tai voisihan sen käyttää johonkin pikkureissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen ammattilista on? En löytänyt tehyn sivuilta
Ei siellä mitään ammattilistaa ole ( enkä niin väittänytkään ) vaan mainitaan missä eri yksiköissä työskentelevät hoitajat saavat koronalisän. Siinä on muitakin kuin tehohoidon hoitajia.
Kai se pitäisi palauttaa kun en ole koronahoitaja enkä varas.
Antaisin pois jollekkin paremmin tarvitsevalle.
Juuri tuli vakuutusmaksut 500 €. Elämisen kuluihin menisi. Ei jäisi hemmotteluun.
Vierailija kirjoitti:
Tuli sama mieleen, samasta syystä. :)
Esitykseen on kirjattu maaliskuussa 2023 maksettava 600 euron kertapalkkio, joka kohdennetaan Covid-19-viruksen aiheuttaman erityisen altistumisen riskissä 13.3.15.6.2020 työskennelleille työntekijöille erityisesti erikoissairaanhoidon tietyissä yksiköissä sekä kotihoidon palveluissa, vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja pitkäaikaisen laitoshoidon toimintayksiköissä toimineille.
Itse olin korona-asemalla Helsingissä. Jää nähtäväksi saanko tuota rahaa.
Hammashoidossa työskentelin tuon korona-ajan, ei ole vissiin lisää odotettavissa. Keikkaa tein myös koronatestauksessa, mut oli yksityisellä työnantajalla niin eipä kai siitäkään. Harvoille ja valituille taitaa taas mennä nämä sataset.
Minä tulen saamaan tuon. Verojen jälkeen jää muutama satanen. Arjen menoihin menee. Ruoka - ja sähkölaskuun.
En edes huomaisi jos tulisi tilille joku 300e nettona.