Minulla ei ole ystäviä ja ihmisiin on vaikea luottaa
Mistä sitä löytäisi aikuisena ystäviä?
Koen, että näin aikuisena on hirmu vaikeaa löytää ihmisiä, joiden kanssa synkkaa ja joihin voi luottaa. Minulla on valtavan ihana puoliso, mutta joskus huomaan kaipaavani ystävää.
Teen sosiaalista työtä yrittäjänä omassa kauneushoitolassa eli kontakteista ei sinänsä ole puutetta, mutta koen että vaikka esim asiakkaissa olisi oman tyylisiä ihmisiä, niin en pysty aloittamaan ystävyyssuhdetta asiakkaan kanssa, se tuntuu epäasialliselta ja olisi noloa jos asiakkaalle tulisi kiusallinen olo siitä että jotenkin olisin ns liian tuttavallinen.
Yhdestä asiakkaastani on kyllä tullut sellainen joita voisin melkein kutsua ystäväksi - hän kysyy aina hirmuisen tarkkaan minun kuulumisiani ja ihanasti on kiinnostunut minusta, mitä kukaan muu asiakas ei tee (tietenkään, ei tarvitsekaan), myös minä kysyn häneltä vastavuoroisesti paljon asioita, meillä on kivoja keskusteluita ja tiedämme toistemme elämistä melko paljon. Koen silti että työni velvoittaa siihen, etten voi olla ihan täysin oma itseni hänenkään seurassaan, vaan otan sen tietynlaisen aspa-moodin päälle hänenkin seurassaan ja varon paljastamasta itsestäni ja elämästäni liikaa - asiakas kuitenkin maksaa minulle palkkaa. Olisi kiva selvittää, voisimmeko olla ystäviä ns siviilissä, mutta tuntuu jotenkin tyhmältä kysyä sellaista, enkä halua että sitten paljastuu että olen itse tulkinnut välimme väärin ja kaikesta tulee kiusallista.
Muutenkin otan helposti sellaisen suojamuurin päälle uusien ihmisten kanssa - piiloudun ns sellaisen asiakaspalvelijan rooliin vaikken edes olisi töissä. Enkä tiedä miksi teen niin, kaipa minua introverttinä jotenkin jännittää uusien ihmisten kohtaaminen tai jotain.
Mistä sinä, aikuinen, olet löytänyt uusia ystäviä? Kuinka olla oma itsensä uusien ihmisten lähellä? Mitä sinä ajattelisit, jos sinun kampaajan tai ripsienpidennysten laittajan kanssa olisitte kavereita myös muussa elämässä? :D Muuttaako se tuota asiakkuussuhdetta jotenkin - Onko sen jälkeen esim ok, että tämä asiakaspalvelija veloittaa työstä ihan normi hinnan jne.? Olisi kiva kuulla ajatuksia ja kokemuksia. :)