Syöttekö leivät voin kanssa vai ilman
Olen kuullut että jotkut syövät leivän ilman voita. Minä itse syön sen tottakai tietenkin voin kera. Mitenkäs muut, miten syötte leipänne, voin kanssa vai without?
Kommentit (22)
yleensä ilman..- keittojen kanssa päälle voita/margariinia
Ruisleivän päälle aina voita ja juustoa. Usein myös lauantaimakkaraa.
Yleensä ilman, käytän ennemmin hummusta siitä päällä kun jotain margariinia. Jos ei mitään muuta ole, niin rypsiöljy pohjaista Keijua. Mutta makuasioita ja varmaan osin tottumiskysymys haluaako/tarvitseeko levitettä leivälleen.
Vain näkkärin päälle laitan voita, jos juusto on loppu. Ja joskus paahtoleivän päälle.
Ei voita/margariinia. Joskus laitan vähän pestoa, jos on vaaleampaa leipää. Ruisleivälle vain juustoa, njam. Leivän pitää minusta maistua leivältä.
Jos syön ruoan kanssa leipää, en laita mitään päälle. Jos taas syön vaikka teen kanssa voileipiä niin sitten tulee joku rasva päälle ja usein muitakin päällysteitä. Aika usein meillä se rasva tosin on oliiviöljy, joka hangataan valkosipulin puolikkaalla. paahdettuun leipään.
Miten milloinkin. Riippuu leivästäkin. Jotkut leivät syön siltään, tai dippaan keittoon/salaatinkastikkeeseen/oliiviöljyyn, jolloin en käytä voita. Oivariiniakin tulee usein käytettyä. Voi on kyllä hyvää sekin.
Käytän Oivariinia, tällä hetkellä on sitä kolme öljyä versiota.
Jos syö voin kanssa, niin myös ilmaa menee mukana. Mutta harvoin käytän rasvaa.
Aina oivariinia päälle, en tajua kuivan leivän mussuttajia. Joku tuoreen patongin pala vielä menee, mutta ruisleipä ilman voita on kyllä jotain superankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ilman, käytän ennemmin hummusta siitä päällä kun jotain margariinia. Jos ei mitään muuta ole, niin rypsiöljy pohjaista Keijua. Mutta makuasioita ja varmaan osin tottumiskysymys haluaako/tarvitseeko levitettä leivälleen.
Ap puhui voista.
Joskus voita, tai sitten hummusta, tapenadea, tuorejuustoa jne.
Riippuu ihan leivästä ja muista päällisistä.
Yleensä ilman voita, mutta majoneesilla.
Laitan ihan ohuelti 70% laktoositonta Keijua.
Sekä että.