Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hirvittävän katkera, kun kanssaopiskelijat saavat työpaikkoja ja itse poljen paikoillani

Vierailija
04.10.2022 |

Joo, varmasti on ihan oma vika. En osaa hakea töitä, en verkostoitua, en sitä enkä tätä. Mutta kun näkee Linkedinissä, että "tuokin sai oman alan töitä" ja itse ei edes haastatteluun pääse, niin väkisinkin olen katkeroitunut. Ja kun nämä ihmiset eivät todellakaan ole mitään ruudinkeksijöitä. En itsekään ole mikään yleisnero, mutta en taatusti tyhmin yliopisto-opiskelija. Opiskelen vielä alaa, joka tilastojen valossa työllistää hyvin.

Tekisi mieli antaa vain olla ja mennä ammattikouluun. Taitaa olla korkeakoulu vain ajanhukkaa. Ja se osaajapulakin piti olla...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala

Vierailija
2/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet ollut alasi kesätöissä, luonut verkostoja siellä ja antanut hyvän vaikutelman? Miten nämä kesäduunit ovat olleet töiden päätyttyä, onko kyselty ensi vuodeksi jne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei läheskään pääse älykkyyden, tai akateemisen menestyksen avulla, vaan suhteilla tai olemalla se kuuluisa "hyvä tyyppi". Jatka hakemista, ehkä jossain vaiheessa vielä tärppää ja jos ei tärppää, niin ainakin tiedät että itse teit parhaasi.

Vierailija
4/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon olet ollut alasi kesätöissä, luonut verkostoja siellä ja antanut hyvän vaikutelman? Miten nämä kesäduunit ovat olleet töiden päätyttyä, onko kyselty ensi vuodeksi jne? 

En pääse niihin alan töihin. Hanttihommissa olen ollut.

Ap

Vierailija
5/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ala

Kauppatiede

Ap

Vierailija
6/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele tehokkaammin. Töissä olo opiskeluaikana kuitenkin vähän vaikeuttaa opiskelua.

Vierailija
7/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse niihin alan töihin. Hanttihommissa olen ollut.

Ap

Valitettavasti sitten voi olla kyllä todella vaikeaa ponnistaa eteenpäin. Oletko aktiivinen linkedinissä, jaat artikkeleita ja osallistut keskusteluun? Mites trainee ohjelmat? 

Vierailija
8/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele tehokkaammin. Töissä olo opiskeluaikana kuitenkin vähän vaikeuttaa opiskelua.

Vastavalmistunut ilman mitään työkokemusta tarkoittaa ettei ole verkostoja yms. Se on paha

Jos opiskelut venyy esim vuodella, ei oo paha.

Vierailija
9/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama fiilis, kunnes sitten itsellekin tärppäsi hyvinkin yllättävästä suunnasta ja sain vakkarisopimuksen ennen valmistumistani :) ihan ilman linkediniä ja valtavia verkostoja, ulotin vain hakuni oman mukavuusalueen ja utopististen toiveitteni rajojen ulkopuolelle.

Jos pohdin omia opiskelukavereita, jotka ei ole alalla työllistyneet, niin yleensä heillä on liian korkeat tavoitteet ja utopistiset odotukset työstä tai sitten, niin matala osaamistaso, että heitä ei suositella. Kun se työn saanut opiskelukaverikin voisi vinkata, mutta eivät vain halua tehdä sitä, koska opiskelukaveri ei koulussa ole osoittanut sellaista yhteistyökykyä että pystyisi hyvällä omalla tunnolla suositella.

Vierailija
10/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ala

Kauppatiede

Ap

Kauppatiede on vaikea tapaus. Hankkiudu johonkin asiakaspalvelutehtävään, joka on CV:ssä puettavissa vaikka viestinnälliseksi tai jotenkin muuten hyvältä kuulostavaksi?

Vierailija
11/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ala

Kauppatiede

Ap

Kauppatiede on vaikea tapaus. Hankkiudu johonkin asiakaspalvelutehtävään, joka on CV:ssä puettavissa vaikka viestinnälliseksi tai jotenkin muuten hyvältä kuulostavaksi?

Tää on yksi mahdollinen väylä. Voit etsiä firmoja, jotka vastaavat opintojesi suuntausta ja yrittää päästä juuri asiakaspalvelu, tms. alemman tason tehtäviin ja sieltä sitten pikkuhiljaa edetä. Jos opinnot ovat vielä kesken, niin mun mielestä ei ole hirveää kiirettä päästä uralla eteenpäin, vaan saada ensin jalka oven väliin.

Vierailija
12/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulle kukaan tuo tarjottimella työpaikkaa valmiina, kyllä sen työpaikan saaminen vaatii myös sinulta itseltä panostamista

Vierailija
13/13 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, joka varmasti suree samaa, haki opiskeluaikana työtä siten, että ilmoitti työnantajalle, mikä häntä kiinnostaa ja mitä haluaa tehdä, oli hyvin ihmeissään, kun kukaan ei ottanut häneen yhteyttä, etenkin kun hänen oma mielenkiinnon kohteensa oli hyvin spesifi ja lisäksi yrityksille lähes yksinomaan täysin tuottamaton.

Joten mieti niitä hakemuksiasi ja paikkoja joita haet: haetko vain niitä unelmahöttöhommia vai onko toiveesi realistisempia?