Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholin juomisesta tulee todella vahva masennustila päälle. Miten sen kestää?

Vierailija
04.10.2022 |

Tuntuu, että koko elämä on hirveää ja sitä vaipuu jonnekin kuoleman toiveisiin. Mikä siihen auttaa muuta kuin juomisen lopettaminen?

Juon viikoittain enkä pysty lopettamaan. Eli jotenkin on kestettävä. Selviä päiviä on onneksi kuitenkin enemmän.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tästä nousisi ylös ja saisi vain tarpeeksi kiinnostusta laittaa korkki kokonaan kiinni. Aika surullinen kierre, sitä juo kun mikään ei kiinnosta ja kun juo, niin on vain niin allapäin ettei jaksa siinäkään olotilassa olla.

Onneksi ei ole lapsia tai muutakaan, töitä vain.

-ap

Vierailija
2/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto ja vähähaittainen vaihtoehto on olemassa mutta ei vielä laillista suomessa kuin lääkekäytössä.

Vierailija
4/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juotko yksinäsi vai seurassa? Jos muiden ihmisten kanssa, vaihda nämä ihmiset pois elämästäsi. Jos taas yksin, pyri tutustumaan uusiin ihmisiin ympyröissä, joissa alkoholia ei käytetä.

Vierailija
5/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomisen lopettaminen. Pyydä apua vaikka a-klinikalta. Mieli luultavasti p a s k a hetken alkuun mutta huh kyllä kirkastuu, itse löysin liikunnan ilon ja jätin joka vklp tissuttelun ja riskikäytön. Jaksan olla, tehdä, leikkiä lasten kanssa.

Laihduin myös, se piristi kanssa.

Vierailija
6/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieto ja vähähaittainen vaihtoehto on olemassa mutta ei vielä laillista suomessa kuin lääkekäytössä.

Eiköhän ole järkevämpää koettaa ratkaista syy ja perimmäinen ongelma, eikä vain vaihtaa päähän eri värinen naamari.

Vierailija
7/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo alkoholia. Nautiskele viiniä, maistele viskiä tai siemaile olutta. Sillä tavalla saa sen syyllisyyden "alkoholin juomisesta" muutettua normaaliksi juopotteluksi eikä masennuta lainkaan. En ole koskaan ymmärtänyt, että "juodaan alkoholia". Kuka sitä nyt paljaalta juo? Paitsi joku ihan rapajuoppo. Se on tämä kieltolain vääristämä kansanosa, joka on pilannut koko asian.

Vierailija
8/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi selvinpäin, niin alat olemaan vasta kalkkiviivoilla, josta voi aloittaa.

Salakavalaa myrkkyä liiallisesti nautittuna.

Alkoholismi on kuulemma sairaus, väitetään.

Pikemminkin mielen sairaus.

Vierailija
9/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen ei ratkaise ongelmia vaan pahentaa niitä.  Olet nyt oikealla tiellä kun tiedät tämän. 

Alkuun riittää että sinnittelet päivän kerrallaan. Ja seuraavana päivänä taas. Jossain vaiheessa se helpottaa, usko pois. 

Silloin kun tuntuu että on "pakko juoda" niin tee jotain muuta mielekästä. Lähde lenkille tai aloita koukuttava harrastus.  Tutustu A-killan toimintaan.  AA on myös tutustumisen arvoinen. 

Vierailija
10/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin lopettaminen lähtee sinusta itsestäsi. Kun olet ihan pohjalla ja seinä vastassa sitten vasta tajuat hakea itse apua.Terveysaseman kautta A-poliklinikalle.Toisn useampi alkoholisti ei kerkiä sinne asti kun koko sisäelimet repee ja veren syöksy .Eli siihen kuolet.

Vierailija
11/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, psykoosisätkäkö, no thanks!

Vierailija
12/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi todella depistää. Mulle tulee nykyisin niin hirveet morkkikset, että oon nyt kolme kk ollu ottamatta. Tuskin ihan heti otankaan. Liikunta on mulla hyvä juttu, samoin lukeminen, leffat ja kaverit. Tsemppii!

Vierailija
13/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin lopettaminen lähtee sinusta itsestäsi. Kun olet ihan pohjalla ja seinä vastassa sitten vasta tajuat hakea itse apua.Terveysaseman kautta A-poliklinikalle.Toisn useampi alkoholisti ei kerkiä sinne asti kun koko sisäelimet repee ja veren syöksy .Eli siihen kuolet.

Valitettavasti kuolema ei ole minulle syy lopettaa. Ennemminkin kärsimys jota alkoholi lisää.

Kuolemasta haaveilen lähestulkoon päivittäin. Se on ihana asia, että joskus tämä kaikki loppuu kuitenkin.

Ei ole rohkeutta tehdä sitä oman käden kautta varmaan mutta jonain päivänä se vie mennessään silti.

Juominen saattaa olla itselläni sitä etten välitä tarpeeksi itsestäni mutta toisaalta toivoisin, että jotain muutosta tapahtuisi koska eihän tällaista jaksa.

-ap

Vierailija
14/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kokaiinia alkoholin kanssa.

Vierailija
15/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestän ihan hyvin kun tiedän mistä johtuu ja että menee ohi. Katselen vaan sitä masennusta, annan sen tulla ja mennä vapaasti. 

Eksän kokemuksesta tiedän että masennuslääkkeet voi auttaa, hänellä mirtatsapiini vei kokonaan pois krapulamorkkikset ja monen päivän masikset juomisen jälkeen. Miinuspuolena lisäsi painoa noin 30 kiloa myös. 

Vierailija
16/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, psykoosisätkäkö, no thanks!

Mielummin jointti kuin viinapullo. Paljon pienemmät haitat. Viina muuten aiheuttaa 4000 psykoosia vuodessa.

Vierailija
17/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ole järkevämpää koettaa ratkaista syy ja perimmäinen ongelma, eikä vain vaihtaa päähän eri värinen naamari.

Miedompi ja vähähaittaisempi vaihtoehto voi olla korvaamaton tuki haitallisesta ja vaarallisesta aineesta irroittauduttaessa.

Vierailija
18/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi tuhoaa kaikki ihmissuhteet. Perheen ja ystävät. Alkoholi tuottaa masennusta, kun alkaa krapulasta selviämään. Hygienia kärsii ja mistää ei välitä enää. Minä, kun jäin työttömäksi, niin join perheeni ja ystäväni. Kun ei ollut enää mitään, niin mietin miten tähän olen edes päätynyt ja miten tästä pääsee eteenpäin. Menin hoitoon. Sain apua ja jätin alkoholin kokonaan pois. Kun ex vaimoni sai kuulla, että olen ollut yli vuoden täysin raittiina ja pidän itsestäni huolta taas ja olen päässyt työelämään takaisin ja olen se mikä olin. Täytyy sanoa, kun näin ex vaimoni työpaikan parkkipaikalla, niin ihmettelin, että miksi hän  täällä on ja mistä tietää missä olen töissä. Ex vaimoni sanoi, että haluan sinut takaisin, jos olet todella se mihin rakastuin ja ymmärrät miksi en jaksanut enää. Jos sinulla ei ole uutta suhdetta tai muutakaan, niin haluatko aloittaa alusta kaiken sen mihin toisissamme rakastuttiin aikoinaan. Sanoin, että haluan. En mä muuta halunnut. Nyt ollut täysin raitis 5 vuotta. Ystävätkin sain takaisin. He menetin silloin, kun haukuin kaikki kauhealla tavalla.

Vierailija
19/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten laulussakin sanottiin: "laita korkkis kii, jos et kestä niitä morkkiksii". 

Vierailija
20/49 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholihan käytännössä halvaannuttaa sun aivot kykenemättömäksi tuntemaan mielihyvää 10 jopa kymmeneen vuorokauteen (minkä verran sillä kestää poistua elimistöstä). Eli jos juot joka viikonloppu, olet kroonisesti tukossa siitä alkoholista eikä ihmekään että olo on sen mukainen. Se, että alkoholi (tai mikään muukaan huume, sen puoleen) helpottaisi oloasi, on täyttä harhaa. Se on se syy, miksi sulla alun alkaenkin on paha olla.

Joo, tottakai on elämässä kaikkea muutakin pahaa, mutta itse addiktiosta juuri toipuvana voin allekirjoittaa sen että pahimman yli päästyä sitä hämmästyykin että eikö tää normaalielämä ollutkaan sietämätöntä, että tältäkö se tosiaan tuntuu kun voikin vaan kestää kaiken ihan luomuna. Kun aivot pääsee palautumaan alkaa kaikki kemiallinen tasapaino ja hyvinvointi rullata luonnollisella painollaan eikä tule enää tarvetta että pitää turruttaa itsensä jollakin kun muuten ei elämää kestä.

Suosittelen aihetta käsittelevää kirjallisuutta vaikka äänikirjoina nyt ensi alkuun. Oletko kuullut termistä science help, se on siis sitä self helpiä mutta se pohjautuu vahvaan tieteelliseen tutkimukseen että miksi asiat ovat kuin ovat. Kun ymmärtää että mikä se koko ruljanssin mekanismi ja päihdyttävän aineen vaikutus kokonaisuudessaan on, on helpompi valita paremman puolesta. Pelkkä lallattelu että "selvänä on siistimpää" ei ainakaan mulle tehoa yhtään mitenkään. Vaikka onhan se totta toki sekin :) Mutta mustaa valkoiselle siitä miten aivojen rakenteet muuttuu ja muu vastaava tieto, se on pysäyttävää.