Paljon teillä on huoneenlämpötila?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Oleskelutiloissa noin 19, makkarissa pari astetta viileämpää.
Miksi alapeukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleskelutiloissa noin 19, makkarissa pari astetta viileämpää.
Miksi alapeukut?
No kun pitäisi olla 25. Mulla nuo lämpötilat ollut jo vuosia käytössä. Lämmitän uunilla ja lämpöpumpulla.
19-21 asuintilat, 17 makkari. Pelkällä puulämmityksellä vasta menty, patterit pois päältä.
Kaukolämmityksen piirissä, ja ymmärrettävästi viime viikon patterit minimillä. Mutta nyt kun laski roimasti ja laskee edelleen patterit kylminä. Taas yhteydenotto huoltoon , että käyvät tarkistamassa. Ei mittaria, mutta kyllä tämä viileältä tuntuu seinätkin kylmät. Näin nämä säästötalkoot sitten tässä etenee. Kylmä viikko tulossa, vaadin patterit kuumiksi.
Eikun uuni päälle vaan luukku auki 175c. Vai pitääkö käydä hakemassa lämpöpuhallin.
20-21C, hyvin pärjää. Makkarin patterit kokonaan pois päältä, viileässä nukkuu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
20-21C, hyvin pärjää. Makkarin patterit kokonaan pois päältä, viileässä nukkuu paremmin.
Juu mutta hässii huonommin. Eli ei mikään hyvä kikka. Aika monet palstalaiset näyttävät voinevan pihtailla nimenomaan makkarilämmössä; onnistuu toki jos siellä vain käperrytään peittojen alle.
16-23 astetta, riippuen vuorokaudenajasta ja fiiliksestä. Puulämmitys, mutta ilmalämpöpumppu pitää huolen ettei laske alle 15 asteen.
Vierailija kirjoitti:
18 astetta, jos on yli tuon, en saa unta.
Minä heräisin aina kurkkukipuun jos tuo olisi noin kylmä.
Mulla 20, kun on ilmalämpöpumppu, mutta en halua laittaa pattereita päälle, ettei sähkölasku tule kalliiksi. Mutta oikeasti olen jo tottunut tähän viileään ilmaan, ei palele enää. Toki jos tulee pakkasia, niin ehkä pitää laittaa joku patteri päälle, mutta en kaikkia. Ja onneksi on 3 pönttö uunia, mihin laittaa halkoja. Ja ne, jotka luulevat, että tämä on jotenkin kehumista, niin ei ole. Meitä kaikkia koskee suuret sähkölaskut ym. Ja vähän hämmästyttää, että suurille sähköyhtiöille annettiin rahaa ja heille tuottoa, mutta ei näy tavallisten ihmisten sähkölaskuissa. Herää kysymys, että onko ihminen luonnostaan ahne? Miksi tahkoa enemmän rahaa, jos ei sitä jaa muille? Ennustan sitä näille sähköyhtiöille, että se on matala laskua tästä lähtien heille. Kun joku viisas keksii muun energia lähteen. Silloin häviää kaikki sähköyhtiöt.
13 astetta oli äsken. En viitsi laittaa lämmitystä päälle. Kun laskee alle 10 niin tuntuu vilpoiselta. Jos on alle 8 niin sitten ajan diesellämmittimellä lämpöiseksi että viitsii tehdä jotain. Tänään tai huomenna tosin muutan tästä kesäajan ajanviettopaikasta (tuuletus on muuten epäterveellsen pienellä näin vilpoisassa) talviasuttavampaan paikkaan, ja laitan ilmalämpöpumpun termostaatin 17 asteeseen. Yläkerrassa tulee ehkä 20 astetta lämpöistä tuolloin. Saa nähdä mihin lämpötilaan sitä viitsisi itsensä totuttaa tämän talven mittaan. Pari viikkoa menee lämpötilaan tottumiseen, hiukan hankalaahan se on, tosin painon saa kylmässä helposti laskemaan kunhan sietää palella pari viikkoa yhtämittaa. Sen se tuntuu vaativan että aineenvaihdunta säätyy. Hankalaa on lämpöiseenkin totuttelu, kun 15 astetta tuntuu tukahduttavan kuumalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18 astetta, jos on yli tuon, en saa unta.
Minä heräisin aina kurkkukipuun jos tuo olisi noin kylmä.
Minulla oli usein selittämättömästi kurkku kipeä aamuisin, kunnes hankin ilmankosteusmittareita ja totesin että jos saan ilmankosteuden pidettyä kohtuullisena niin ei niin kurkku kipuile.
Olohuoneessa on 23,5 astetta ja aurinko paistaa. Kaukolämpötalo. Patterit ovat kylmiä, mutta auringon laskiessa sytytän takkatulen.
Huohhhhh. On tää vastaaminen niin rankkaa. No mitenkähän tuo olis, taidanpa kumminkin. Huh huh huooooh.
Aamulla oli 16 kun olin viikonlopun pois kotoa ja ilp tuohon asetettu. Nyt jo 20 kun uunia ja hellaa lämmitin.