Paljon teillä on huoneenlämpötila?
Ja onko sähkölämmitys? Täällä tasan 22c ja kaukolämpö.
Kommentit (957)
23 astetta, joskus ylikin jos ei ole vedetty verhoja ikkunan eteen ja aurinko paistaa täysillä. Mitään lämmitystä ei ole päällä, mutta asunnon kaikki ikkunat on etelään päin ja tämä on näitä uusia ylitiiviitä asuntoja, joita ei saa viileäksi millään.
20,5 astetta. Liian kuuma, pitäoios olla 19,8. Kaukolämpö
Hauska ketju!
Kipaisin juuri itse katsomassa lämpömittaria ja se näytti 18,5 astetta. Hieman vilpakalta tuntui ja siksi laitoinkin juuri takkaan tulen. Nyt vietän tässä vapaapäivääni takkatulen ääressä. :)
Meillä on maalämpö ja lisälämmityksenä toimii takka.
Nyt näyttää 17.9 Sähkölämmitys, ilmapumppu ja varaava takka, jota nuohooja parasta-aikaa nuohoamaan.
22.5 olohuone ja keittiö.Makuuhuone 21
Kaukolämpö ja nyt 20. Ei oo lämmitys vielä päällä.
21-22, kaukolämpö. En ole tuntenut mitään tarvetta lämpimämmälle. Kyllä ihmetyttää kun osa haluaa oikein leuhkia että tuhlaavat energiaa johonkin 25 asteen lämpöihin, ei anna mitään fiksua kuvaa kyllä ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju!
Kipaisin juuri itse katsomassa lämpömittaria ja se näytti 18,5 astetta. Hieman vilpakalta tuntui ja siksi laitoinkin juuri takkaan tulen. Nyt vietän tässä vapaapäivääni takkatulen ääressä. :)
Ihan mielenkiinnosta, miksi maalämmön lisäksi tarvii lisälämmitykseksi takan?
20,4 näyttäisi olevan juuri nyt. Kaasulämmitys, päätän itse milloin lämmitän ja milloin en. Onneksi ylin kerros ja ulkonakin vielä 20 astetta, niin ei ole vielä tarvinnut laittaa päälle kertaakaan tänä syksynä.
Keski-Euroopassa siis asun.
17,2 astetta on nyt ja viikossa on sisälämpötila tullut reilun asteen alaspäin. Ja vasta viime yönä oli pikkupakkasella ulkolämpö.
Suora sähkölämmitys joka ei ole vielä päällä.
19 C, kaukolämpö. Tykkään viileästä, yli 22 C tuntuu tunkkaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju!
Ihan mielenkiinnosta, miksi maalämmön lisäksi tarvii lisälämmitykseksi takan?
Takka (+leiviuuni) rakennettiin aikoinaan minun vaatimuksesta, sillä täällä maaseudulla sähkökatkot ovat yleisiä. Ja ilman sähköä maalämpö ei toimi. :)
Maalämpöä hehkutetaan nykyään paljon, mutta monikaan ei tule ajatelleeksi, että myös se kuluttaa koko ajan sähköä. Toki ainoastaan kolmanneksen suoralämmityksen määrästä, mutta nykyisen sähkösopimuksen ollessa hinnaltaan 8 -kertainen aikaisempaan verrattuna, niin kukkarossa sekin kyllä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 22 astetta ja yritän vielä laskea 21 asteeseen ja totutella siihen. Makuuhuoneissa on viileämpää, ehkä n. 20 astetta.
Ja minulla Niben pilp-systeemi, vesikiertoiset lattialämmitykset, sekä myös normi ilmalämpöpumppu löytyy. Asunto ei siis ole ihan karmein sähkönsyöppö, mutta silti pyrin alentamaan lämpöä, pitää osallistua sähkönsäästötalkoisiin minunkin. En voi kuin ihailla noita jotka tarkenee alle 20 asteessa, mutta aste asteelta yritän totutella viileämpään asuntoon.
23 astetta. Kerrostalo, kaukolämpö mut pattereita en ole laittanut päälle. Yöt ikkuna auki.
21, kaukolämpö, huonosti toimivat patterit joista puolet "lämmittämässä". Jos patterit vääntää ihan täysille, ne ovat juuri ja juuri kädenlämpöiset. Taloyhtiö varmaan tiukentaa entisestään lämmitystä tänä talvena.
16,3 näkyy olevan. On vähän viileä, mutta tuplavillasukilla pärjää. Kohta laitan tulet varaavaan takkaan, niin päästään normilämpötilaan 18-21. Suora sähkölämmitys lisänä, tänä syksynä vasta kylppärin patteri ollut päällä.
Se että patterit on kylmät tarkoittaa sitä, että patteri termostaatti on asetettu tuohon lämpötilaan ja toimii.
Jos patteri hohkaa jatkuvasti kuumana, niin se tarkoittaa että termostaatti on rikki eikä katkaise lämmitystä kun asetettu lämpötila on saavutettu tai vaihtoehtoisesti rakennus on niin hatara ettei asetettua lämpötilaa ole edes mahdollista saavuttaa.