Hienoin hotellihuone, jossa olet yöpynyt? Entä kamalin?
Mikä hotellihuone (nimenomaan hotellihuone, ei mökki tai airbnb tms) on jäänyt mieleen hienoudessaan? Entä karsein? Mietin omaa vastausta vielä, koska vaihtoehtoja on useampi.
Kommentit (42)
Mä en osaa sanoa, mikä on hieno/ hienoin tai vähemmän hieno ...Olen ulkomailla yöpynyt paljon hotelleiksi muutetuissa linnoissa, palatseissa, luostareissa, vanhoissa kartanoissa jne Joidenkin ylläpitoon on satsattu rahaa enemmän joidenkin taas vähemmän. Viimeinen hotelli, jossa olin pari viikkoa sitten on entinen maalaiskartano. Kivirakennus, murattien peittämä, paksuine seinineen Vanhoja aikansa huonekaluja; itse rakennus on ison puutarhan ympäröimä. Ulkomailla siis tämäkin...
Hienointa pitää miettiä mutta karsein on ehdottomasti Iisalmen Seurahuone
Haisee pahalle ja sisustus on suoraan Kaurismäen leffasta ja kasarilta tai jopa vanhempaa
Barsellona 4 tähden hotelli Senattori. Minulle hieno joka en ole rikas.Eikä mahdollisuus matkustella niin että voisin sanoa paras, hyvin, suosittelen. Kauan kauan sitten loma mökki Usa Leik Taho. Nimeä en vissin kielitaidottomana oikein kirjotanut? Joka tapauksessa Vuoristo Usan ja Nevadan Rajalla.Vuoristossa vuokrattavat hirisitalot. Jonka maksoi poikani kumitäti. Siinä Hotelini ja loma taloni. Muutoin ihan oma kämppä lomatkin.
Tykkäsin Clarion-hotellin maisemista.
Huonoin oli Norjassa perhehuone, joka oli maailman ahtain ja ihan oikeasti kylppäri oli isompi kuin itse huone. Kannoimme sinne ahtauteen käytävältä pikkupöydän, että saimme johonkin laskettua iltapalatarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina karmi synkänoloinen ja - niminen Motelli Syvälampi vanhan ykköstien varressa.
No sehän paljastuikin myöhemmin rikollisten tyyssijaksi, paritusta yms.
Paloi poroksi muutama vuosi sitten. Ehkä hyvä niin.
Tampereen Tornista ei taida ihan Päijänteelle näkyä vaikka korkea onkin.
Kempinski Vilnassa ja Ateenassa Grande Bretagne. Muitakin kivoja 5* hotelleja löytyy mutta noissa saatu palvelu oli ++, toki tarjoilut huoneessa oli tilaisuuden järjestäjän hoitamat.
Surkein murju Amsterdamissa. Huone oli niin pieni ettei matkalaukku mahtunut sisään ja suihkussakin piti seistä hajareisin pöntön kohdalla (suutin siinä yläpuolella). No ei jääty sinne. Tästä toki 20v aikaa.
Paras on ollut Beau-Rivage Palace Lausannessa, Da Zhong Pudong Airport Hotel Shanghaissa taas sellainen että en menis uudestaan.
Radisson Royal Moskovassa oli hienoin.. Kammottavin hotelli Joronjäljessä Joroisissa.
Hienoin hotellihuone oli Virossa isolla maisemaikkunalla varustettu tavishuone. Hotellissa oli myös pilvenpiirtäjän huipulla terassi/baari ennen kuin nämä saapuivat Suomeen. Sijainti oli upea, joka paikkaan pääsi kävelemällä.
Huonoin Kuopion Cumulus. En ollut vuosikymmeniin nähnyt sellaisia vihreitä muovimattoja edes Omena-hotelleissa. Ällötti käydä suihkussa. Hinta oli kuitenkin Cumuluksessa ihan normaalin hotelliyön verran. Myös Tampereen Cumulus oli aikoinaan hirveä mesta.
Ja hotellien kauhuhissejä on tullut nähtyä Pariisissa. Pieniä kopperoita jotka nitisee ja natisee. Siksi onkin ihme, että ainoan kerran olen jumahtanut hotellin hissillä kerrosten väliin ihan siistissä lontoolaisessa hotellissa. Luojan kiitos samassa hississä oli henkilökuntaan kuuluva mies, joka soitti heti kännykällä meille apua. Sitten kivuttiin ulos ja ylös kerrosten väliin juuttuneesta hissistä, jonka ovi väännettiin väkisin auki.
Monet ns. loistohotellit, joissa olen päässyt yöpymään, ovat puolestaan olleet niin vanhoja, ettei tule yläpeukkuja sen vuoksi. Kaikenlaisissa on käyty hostelleista poliitikkojen lempihotelleihin. Gotlannissa päästiin sellaiseen isoon sviittiin kerran heinäkuussa vähän ilmeisesti vahingossakin (ei maksettu sellaisesta pakettimatkalla), kun siellä oli juuri loppuneet ne poliitikkojen Gotlanti-päivät. Siinä oli hienoa valtava tilan tuntu. Huone ja sänky olivat isoja, ja usein vain jäätiin makoilemaan sinne, kun siellä oli niin mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Tornista ei taida ihan Päijänteelle näkyä vaikka korkea onkin.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin Treella Hotelli Tornin ylimmässä kerroksessa olevaan sviittiin ja etenkin sieltä avautuviin näkymiin Päijänteelle. Menen varmasti uudelleen ja sillä kertaa nökötän vain sviitissä, sillä riittää kun vaan antaa silmän levätä ikkunoista avautuvissa maisemissa.
Olen käynyt monissa hotelleissa ympäriinsä, jo työnkin puolesta, niin ehkä eniten häijyä tekee likaiset huoneet. Lomareissulla halusin Imatran Valtionhotellin vanhaan rakennukseen katsomaan partsilta koskea, niin koko yöpyminen keskittyi seinällä olevaan kuivuneeseen räkäklimppiin. Toivottavasti peruskorjaavat vanhan puolen lähivuosina.
Aika korkea se Torni on, jos sieltä näkyy Päijänteelle saakka ?
Mikä on hieno hotelli? Se on hankala käsite.
Jos ei ole koskaan ollut esim. Pariisin Ritzissä, Le Meuricessä, jne , ei ole käsitystä siitä.
Se on kuin hyvän ruuan maistaminen. Sen muistaa ja suurin osa ymmärtää, muttei kaikki.
Suomalainen on sellainen, että valittaa vaikka yöpyisi Versaillesin palatsissa. Ei ymmärrä laatua.
lukekaa vaikka Booking.comista arvosteluja.
Muut kehuvat, mutta suomalainen- se valittaa kaikesta, usein asiattomasti ja ei edes aiheesta.
Hienoin huone oli kaksikerroksinen presidentin sviitti Imatran valtionhotellissa. Katsein seurahuone Pohjanmaalla 7 neliön huone, kylmä ja vessanrengas kusen syövyttämiä.
Hienoin oli hotelli Kämpissä joku minisviitti jotain 40m2
Kamalin oli sulan hotelli Tuusulassa, koko rakennus haisi ihan kamalalle, ihan kuin homeen ja rakennusliiman sekoitukselle
Paras on ollut seychelleillä, huonoin turuntien motelli. Siellä sai vedet nostaa napolla lattiakaivoon, kun koko maailma oli ympäriltä painunut, ja kyseinen kaivo 5cm ylhäällä.. Yäk...
Ateena Bretagne hotellin sviitti oli hieno ja pidin myös Grand Hotel Vilniuksesta. Historiallista
luksusta
Shangri-La hotelleissa Singaporessa ja Bangkokissa parhaat aamiaiset
Karmein Amsterdamin keskustassa, pahvit rikkoutuneessa ikkunassa ja vessa niin pieni että piti astua pytyn yli suihkuun. Matkalaukku ei mahtunut huoneeseen. Onneksi vain 1 yö
Työn puolesta joutunut olemaan paljon hotelleissa, lomilla en niin välitä
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin Treella Hotelli Tornin ylimmässä kerroksessa olevaan sviittiin ja etenkin sieltä avautuviin näkymiin Päijänteelle. Menen varmasti uudelleen ja sillä kertaa nökötän vain sviitissä, sillä riittää kun vaan antaa silmän levätä ikkunoista avautuvissa maisemissa.
Olen käynyt monissa hotelleissa ympäriinsä, jo työnkin puolesta, niin ehkä eniten häijyä tekee likaiset huoneet. Lomareissulla halusin Imatran Valtionhotellin vanhaan rakennukseen katsomaan partsilta koskea, niin koko yöpyminen keskittyi seinällä olevaan kuivuneeseen räkäklimppiin. Toivottavasti peruskorjaavat vanhan puolen lähivuosina.
No, onpa ollut melkoinen sviitti jos sieltä on nähnyt Päijänteelle asti.
Alanuolittaja vauhdissa.