Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutaako teidän teinit suuttuessaan? Onkohan mun ihan normaali?

Vierailija
03.10.2022 |

Tuli riitaa ja poika alkoi karjumaan ja hakkaamaan nyrkkiään seinään. Sitten painui omaan huoneeseen karjumaan ja kiroilemaan. Nyt tuntui rauhoittuvan. Meillä on muuten kaikki niin rauhallisia niin en ole tottunut tuollaiseen. Eipä tämäkään ennen ole näin antaumuksella karjunut. Toivottavasti ei karju enää. Ei ole kiva kuunnella tuota.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin välillä karjutaan. Ihan normaalia on.

Vierailija
2/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat periaatteet kuin taaperon uhmassa. Huutaminen täysin ok, itseä tai muita ei kuulu satuttaa, eikä mitään saa rikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joku hätä. Puhu sille.

Vierailija
4/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin välillä karjutaan. Ihan normaalia on.

Ei tasan ole normaalia tuollainen. Meillä asuu 13 ja 16 vuotiaat nuoret ja kaikki osataan puhua toisillemme nätisti. Kyllä mekin riidellään mutta ei silti solvata ja karjuta toisillemme.

Vierailija
5/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieraisi ja paskansi housuun. Karjui ja huusi samalla. Meidän teini.

Vierailija
6/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäri korvia tuollaista räyhääjä teiniä tai hakekoon itse risun metsästä ja sillä persposket punaisiksi. Johan loppuu huuto, kun itkua tuhertaa häpeissään.

Vierailija
7/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on erilaisia temperamentteja, on ihan normaalia olla sellainen joka välillä huutaa kuten myös sellainen joka ei huuda. Meillä poika ja tytär ihan kaksi ääripäätä. Poika ei ikinä huutaisi, hän yleensäkin jo inhoaa kovia ääniä. Ja jos häntä ärsyttää, hän haluaa olla yksin ja hiljaa. Tytär on sitten perinyt minulta räiskyvän temperamentin ja sitä ei tosiaan voi olla kuulematta jos hän hermostuu jostain. Huutamista, turhautuneena voi heittää jotain tai polkea maata. Kyllä se siitä rauhoittuu kun ei. mene mukaan itse huutamaan. 

"Selitättekö te tämän jotenkin normaaliksi käytökseksi? Se ei ole normaalia. Huutaminen pelottaa muita ja luo inhottavan ilmapiirin kotiin."

Ei se hyvää käytöstä toki ole, ja sen tytär tietää, mutta teininä on joskus vähän dramaattista eikä itsehillintä vielä aikuisen tasolla. Varsinkin kun koti on juuri se ainoa paikka jossa voi vähän enemmän purkaakin tuntojaan vaikka huutamalla, ei se nyt esim. koulussa ala huutamaan vaikka mikä olisi. 

Vierailija
8/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäri korvia tuollaista räyhääjä teiniä tai hakekoon itse risun metsästä ja sillä persposket punaisiksi. Johan loppuu huuto, kun itkua tuhertaa häpeissään.

Eipä taida enää teiniin toimia. Moni luultavasti kuolisi ennen kuin alistuisi.

Vierailija
9/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi meidän teineiltä normaalia käytöstä. Huolestuisin todella paljon huutamisesta ja seinien hakkaamisesta.

Vierailija
10/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kysymään että mikä hätänä ja kuuntele häntä jo ennen kuin tarvii raivota. Minä huusin teini-ikäni läpi kurkku suorana kun mitään muuta ei kuunneltu.

Nykyään en huuda, niin vanhemmilla ei ole sitten hajuakaan kuka minä olen ja mitä minulle kuuluu.

Vierailija
11/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on joku hätä. Puhu sille.

Aina on hyvä puhua asiasta tuollaisen jälkeen, mutta ei ne teinit aina suostu. Eikä se hätä aina ole muuta kuin yleistä teiniahdistusta, joka monella kuuluu vaan ikävaiheeseen jam menee ajallaan ohi.

Vierailija
12/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaa mutta ei hakkaa seiniä

Vierailija
13/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lapseni on aina huutanut suuttuessaan (kuten teen itsekin), mutta huutamisen määrä on pikku hiljaa vähentynyt vuosien mittaan. Teininä ei huutanut enää niin paljon, mutta se johtuu ehkä siitä, ettei riitojakaan ole ollut enää yhtä paljon, eivätkä ne olleet enää yhtä rajuja kuin lapsuudessa.

Nyt kun emme asu enää yhdessä, ei tarvitse riidellä enää ollenkaan, koska kumpikin voi toimia niin kuin itse haluaa.

Vierailija
14/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ennen ole noin tehnyt niin sillä voi olla joku hätä

Vierailija
15/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla kypsät tavat ratkaista konflikti.

Vierailija
16/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun se teini voi olla sinua isompi. Kun lähdet väkivallan polulle niin käy kohta niin, että olet itse siinä piiskattavana 😂.

Vierailija
17/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, vaikka olisi millainen räiskyvä tempperamentti. Siinä on jäänyt tapakasvatus kesken. Huutava ja karjuva ihminen on vain ja ainoastaan huonokäytöksinen, ja itsehillinnän opettelu asap on hyväksi teinille itselleenkin. Ei ole myöskään olemassa sellaista, että suutuspäissään lauotaan mitä ilkeimpiä asioita, joita ei muka tarkoiteta. Tottakai tarkoitetaan.

Vierailija
18/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se voi olla tosi ahdistavaa jos ei saisi huutaa. Mä olin ainoa sen luontoinen perheessä joka olisi kaivannut saada näyttää vahvoja tunteita uloskinpäin. Mutta kaikki muut oli sellaisia hiljaisia hissukoita, joilla ei ainakaan päältä päätellen ole vahvoja tunteita koskaan, ja ne vähemmän vahvatkin ne pitää hiljaa sisällään. Sitten kun vähänkin korotti ääntään niin äiti laittoi käsiä korville ja hyssytteli ja annettiin kaikin tavoin ymmärtää että ei saa. Tuntui että räjähdän kun täytyy hissutella sillä tavalla mikä ei ollut. mulle ollenkaan luonteenomaista. Joskus kun meni yli huusin ihan kiusallani, vaikka suoraa huutoa RÄÄÄÄHH ihan niiden ärsytykseksi. Useammin kyllä lähdin jonnekin metsään huutamaan itsekseni. Ai että oli aikuisena vapauttavaa löytää parisuhdekumppani, jonka kanssa ei tarvinnut hissutella vaan tunteita saa ilmaista äänekkäästi ja eleikkäästi, eikä ole pakko istua hiljaa paikallaan ja vain hiljaisella äänellä kertoa miltä tuntuu.

Vierailija
19/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, vaikka olisi millainen räiskyvä tempperamentti. Siinä on jäänyt tapakasvatus kesken. Huutava ja karjuva ihminen on vain ja ainoastaan huonokäytöksinen, ja itsehillinnän opettelu asap on hyväksi teinille itselleenkin. Ei ole myöskään olemassa sellaista, että suutuspäissään lauotaan mitä ilkeimpiä asioita, joita ei muka tarkoiteta. Tottakai tarkoitetaan.

Sillä hetkellä vihan vallassa kyllä, mutta ei pohjimmiltaan. Esim. oma vakioni oli "ta pan kaikki", mutta ei mulla ollut tosi asiassa aikomustakaan ketään vahingoittaa, korkeintaan itseäni joskus. Se oli vaan sellainen dramaattinen ilmaus, että nyt ärsyttää ihan todella paljon.

Vierailija
20/22 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas yksi YH kasvattaa tulevaa kouluampujaa..

Yhdysvalloissahan yhtä lukuunottamatta kaikki 36 kouluampujaa tänä vuonna ovat kasvaneet isättömissä "perheissä".

(Hys hys, ettei mammoille tule paha mieli, kun kasvattavat hulluja rikollisia.)

Niin tämäkin naisen vika kun miehet eivät kanna vastuutaan 🤣 logiikka 5/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan