Osaisko kukaan kertoa että mitä tää on ?
pari yötä sitten heräsin kamalaan maha kipun, tuntu kun menkat olis alkanu, ei auttanu asennon vaihtaminen, ei mikään. tuntu ihan kun lantio olis " avautunu" ..
eilen illalla sattui taas samalla tavalla ja yökin meni pyöriessä.
viikkoja on kasassa vasta reilu 30..
onko kellään ollu samanlaista ?
Kommentit (3)
Mulla ensin supistaa, ja loppupuolella leviää kivuntunne alavatsalta ristiselkään saakka. Näitä kipeää tekeviä supistuksia saisi tulla max 4 tunnissa eikä peräkkäisinä tunteina.
Kivuttomat supistelut on ok (eikä tarvi laskea ;-), mutta kivuliaiden kanssa saa olla varuillaan. Jos tulee 6 tai yli peräkkäin tai yli 4 tunnissa niin pitäisi käydä äitipolilla tarkastuksessa, ja saat tod.näk. supistuksia ehkäisevän piikin.
Näin mulle eilen neuvolassa selvennettiin, mulla viikkoja 33.
Sanoin neuvolassa asiasta. Niin th sanoi että ne on niitä supistuksia. Mulla ne alkoivat joskus 35+? silloin tällöin tulemaan eli ilmeisesti niitä avaavia supistuksia, koska lääkärissä 36+1 oli kohdunkaula lyhentynyt, mutta ei vielä auki. Kannattaa soittaa neuvolaan, jos vaikka lääkäri katsoisi ettei ole vielä liikaa auennut.
Kovettuuko maha samalla? Kyllä nuo ihan kipeiltä supistuksilta kuulostaa, mulla tulee öisin ihan samanlaisia tuntemuksia, mutta tässä vaiheessa niitä saa tullakin. Kannattaa varmaankin jutella neuvolassa asiasta.
Onnellista loppuodotusta!
Viipero rv 39+2