Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka olleet kalliin kosmetiikan koukussa, mutta nyt käyttävät markettituotteita?

Vierailija
03.10.2022 |

Iho voi paremmin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Vuosia en suostunut muita käyttämään kuin kalliita tuotteita kun kuvittelin niiden olevan parempia. Sitten sain lahjaksi kotimaisen markettimerkin adventtikalenterin jossa oli paljon ihonhoitotuotteita ja muutama meikkituotekin. Mieli muuttui välittömästi kun tykästyin lähes joka ikiseen tuotteeseen ja kuiva iho alkoi normalisoitua.

Nykyisin käytän vain markettituotteita meikeistä ihonhoitotuotteisiin ja ihoni voi 54-vuotiaana paremmin kuin koskaan.

Vierailija
2/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan tuotteesta. Olet voinut käyttää ihollesi sopimatonta kallista tuotetta ja löytänyt nyt hyvän edullisen. Et voi yleistää kaikkiin tuotteisiin. Hinnoissa on kaikissa tunnetuissa merkeissä (myös marketti-) nimilisää ja kalliita ja ylihintaisia hutejakin on erityisesti meikeissä, mutta tietyt raaka-aineet kuitenkin maksavat ja niitä ei vaan halvimmissa ole tai on vain vähäisiä määriä.

Toisaalta jos on vaikka hyväkuntoinen käsittelemätön lyhyehkö hius niin en todellakaan törsäisi mihinkään kolmenkympin shampoisiin. Jos on jokin erityistarve iholla tai tukassa niin silloin voi jo vähän satsatakin, mutta kuten sanoin, edullisissakin on hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtymässä apteekin perus kosmetiikkaan tästä. Ei mitään järkeä laittaa rahaansa uskomustuotteisiin. Menen puukolle kun alkaa naama vaivata liikaa.

Vierailija
4/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hinnalla tai merkillä väliä, kunhan toimii..

Värikosmetiikassa, etenkin meikkipohjassa, kalliimmat merkit usein toimivat paremmin. Poikkeuksia tähänkin on.

Vierailija
5/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän nykyään vaan apteekin yksinkertaista kosmetiikkaa ilman "tehoaineita". Vuosikymmenen varmaan ikääntymisen pelossa läträsin naamaani kaikki retinolit, hyaluronihapot, AHA- ja BHA-hapot, peptidit, C-vitamiiniseerumit, lopputulos ikuisesti punoittava ja yliherkkä naama. Kerran kun valitin tutulle siitä että naama on taas niin arkana että kosteusvoiteen levittäminenkin sattuu, niin tuli puheeksi että hän oli päässyt samanlaisesta eroon heittämällä ne anti age tehoaineet yms pois ja ihan yksinkertaista kosmetiikkaa vaan. Menin ja ostin CeraVen kuivan ihon putsaria, silmänympärysvoidetta ja tavallista hajustamatonta kosteusvoidetta. Pari viikkoa tätä, niin ruusufinniksi uskomani punoitus oli aika lailla mennyttä eikä iho ollut enää arka ja hilseilevä. Mun iholle vissiin oli ihan liikaa kaikki ne tehoaineet.

Vierailija
6/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän nykyään vaan apteekin yksinkertaista kosmetiikkaa ilman "tehoaineita". Vuosikymmenen varmaan ikääntymisen pelossa läträsin naamaani kaikki retinolit, hyaluronihapot, AHA- ja BHA-hapot, peptidit, C-vitamiiniseerumit, lopputulos ikuisesti punoittava ja yliherkkä naama. Kerran kun valitin tutulle siitä että naama on taas niin arkana että kosteusvoiteen levittäminenkin sattuu, niin tuli puheeksi että hän oli päässyt samanlaisesta eroon heittämällä ne anti age tehoaineet yms pois ja ihan yksinkertaista kosmetiikkaa vaan. Menin ja ostin CeraVen kuivan ihon putsaria, silmänympärysvoidetta ja tavallista hajustamatonta kosteusvoidetta. Pari viikkoa tätä, niin ruusufinniksi uskomani punoitus oli aika lailla mennyttä eikä iho ollut enää arka ja hilseilevä. Mun iholle vissiin oli ihan liikaa kaikki ne tehoaineet.

Ei ihmekään että kirveli jos olet herkkä- ja ohutihoisena käyttänyt happoja ja retinoleja. Ei hyaluroni tai maltillinen C-vitamiini yleensä tuollaista aiheuta.

Vierailija
7/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin CeraVe sarjaa ei voita mikään. Vartalolle ja kasvoille käy sama voide ja sitä saa ison purnukan (lähes 500 ml) pumpulla varustettuna ja hintaakin vain pari kymppiä.

Vierailija
8/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sinulle katkenneita verisuonia kasvoihin, kun minulla on sellaisia ohuita verisuonia nenän ympärillä. Ihan kuin jollain juopolla ja posket punottaa jatkuvasti?

Vierailija
9/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä. Mummo käytti tummelia ja iho oli kuin vauvan peppu.

Ei voi yleistää tämä voide käy kaikille ja toi ei käy kellekään,

Pitää etsiä hyvät voiteet itselle, eikä tehdä valintoja hintalapun kanssa.

Vierailija
10/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa kalliin kosmetiikan koukussa enemmän se tunne, että kallis = hyvä ja toimiva vai se, että halvemmissa ei ole vastaavaa, joten ostetaan se pieni luksusputeli? 

Vierailija
11/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CeraVe on paras. Iho normalisoitui näppylöistä ja kuivuudesta kun siirryin kyseiseen sarjaan.

Vierailija
12/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tossa kalliin kosmetiikan koukussa enemmän se tunne, että kallis = hyvä ja toimiva vai se, että halvemmissa ei ole vastaavaa, joten ostetaan se pieni luksusputeli? 

Itse olen käyttänyt nykyään voiteita hintaluokassa 30-75 euroa purkki, koska olen todennut nämä kyseiset voiteet toimiviksi ja hyviksi. Yksi Nivean c-vitamiinivoide oli mainio ja sitä myytiin aikoinaan Tokmannilla eurolla tuubi:D ja samoin minulla on yksi aivan järkyttävän hintainen voidepurkki jota en ole edes vielä korkannut. Sain siitä joskus näytteen ja naama näytti todella hyvältä ja sain sen puoleen hintaan. Yleensä ostoperusteena on se, että voiteessa on jokin aine tai aineita jota kuvittelen/tiedän ikääntyvän ihoni tarvisevan ja josta on hyviä kokemuksia sekä se, että voide tai seerumi on alessa. Joskus sorrun myös testivoittajiin ja blogistien hehkutuksiin.

Jos voiteen hinta alkaa huitelemaan lähellä satasta niin on kynnys ostaa sitä jos ei ole varma tehosta. Alennuksella voin ostaa, ja neljänkympin voiteen ostamiseen on pienempi kynnys. Siksi noista ehkä niitä löytöjä tekeekin. Minulle on ihan sama maksanko kympin vai neljäkymppiä tai putsarista vitosen versus kaksikymppiä muutaman kerran vuodesta, eli siksi en ole ihan noita halvimpia ostanut.

Meikkien kanssa en ole samanlainen, halpakin käy. Värivoiteeseen voin joskus laitta vähän enemmän rahaa.

Vierailija
13/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On käyttöä ja sitten on ylikäyttöä. Herkälle iholle retinoli riittää vaikka kerta viikkoon.

Vierailija
14/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 40v iho pysyy kuosissa ainoastaan säännöllisellä retinolin ja niasiiniamidin käytöllä, vahvoina pitoisuuksina. Akne kiusaa, ja niasiiniamidi pitää sen parhaiten kurissa, ja retinoli korjaa punoittavia arpia. Niasiiniamidi aamulla ja retinoli illalla. Tämän hetken retinolissa on kyllä myös mukana niasiiniamidia eikä ihoni ole vuosiin ollut yhtä hyvä kuin nyt kun se saa tätä ihmeainetta reilulla kädellä.

Hapot olen jättänyt suosista pois kun retinolia käytän, ei niillä sen kanssa enää mitään tee tai menee helposti ylihoidetuksi ja sitten käy juuri niin, että kaikki kirvelee ja sattuu kun ihon suojakerros on kulutettu liian ohueksi. Iltaisin vähän tuhdimpi rasva, aamuisin sitten kevyt. Ihonhoidossa usein vähemmän on enemmän, mutta omalle ihotyypille ja ihon ongelmaan suunnatut aineet kannattaa etsiä. Rasvanaaman ei kannata Tummelia käyttää, kuivaihoiselle se voi olla pelastaja.

Tässä kohtaa elämää en katso enää hirveästi hintaa, kunhan nyt jossain järjen rajoissa pysytään. Katson ainesosia ja pitoisuuksia, ja sitä että ihoni tuotetta sietää eikä ärsyynny tai akne pahene.

Vierailija
15/20 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekin CeraVe sarjaa ei voita mikään. Vartalolle ja kasvoille käy sama voide ja sitä saa ison purnukan (lähes 500 ml) pumpulla varustettuna ja hintaakin vain pari kymppiä.

Enemmän tuossa on ainesosia kuin käyttämässäni luonnonkosmetiikkavoiteessa. Sisältää mm. silikonia ja mikromuovia.

Vierailija
16/20 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhulla muistelen aikaa, kun mulla oli esim. otsalle, poskille ja nenälle eri kosteusvoide hienoilta merkeiltä ja niitä kuljettelin matkoilla mukana... Kun ihoni hormonitasapainon muutoksen myötä muuttui oikeasti ongelmaiseksi, minut vannotettiin vaihtamaan apteekkikosmetiikkaan, joka oli myös hirvittävä virhe. Markettituotteista olen lopulta löytänyt ainoat tuotteet, jotka eivät ärsytä ja jotka sopivat minulle.

Vierailija
17/20 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tutkimuksillakin todistettu, että rasva mikä rasva. Älkää naiset menkö retkuun ja tuhlatko rajojanne. Olkaa iloisia ja liikkukaa ulkona. Siitä se kauneus syntyy.

Vierailija
18/20 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tutkimuksillakin todistettu, että rasva mikä rasva. Älkää naiset menkö retkuun ja tuhlatko rajojanne. Olkaa iloisia ja liikkukaa ulkona. Siitä se kauneus syntyy.

Ja syökää terveellisesti, eli kokeilkaa, mikä oman ihonne kuntoon vaikuttaa mitenkin. Minkään Diorin tai sen kummemmin Ratiopharmin rasvan siveleminen hipiälle ei auta, jos itseään myrkyttää koko ajan jollakin ärsyttävällä ja rasvoittavalla. On kumma, miten paljon kosmetologit ja ihotautilääkäritkin saarnaavat, ettei ruoan laadulla ole merkitystä. On sillä ja paljon.

Vierailija
19/20 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoide kasvoilla vähintään 50:n kertoimella ympäri vuoden on paras keino suojautua ikääntymisen merkeiltä.

Vierailija
20/20 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkovoide kasvoilla vähintään 50:n kertoimella ympäri vuoden on paras keino suojautua ikääntymisen merkeiltä.

Minä käytän nykyään päivällä kosteusvoiteena ainoastaan 50 suojakertoimen aurinkovoidetta, kesät talvet. Yöllä Nivea Soft. Ihoni ei ole koskaan voinut paremmin.