Tuli kutsu rintasyöpäseulontaan, 2 vuotta sitten kävin.
En taida mennä.
Mut kun tuli aika, onko se pakko perua, siis voivatko laskuttaa jos en vaan mee?
Kommentit (15)
Kannattaa mennä, osa syövistä löytyy silloin ajoissa.
Peruuttamaton aika laskutetaan. Kutsussa on ohjeet ajan perumiseksi, peruminen onnistuu netissä.
No mikset voi soittaa ja perua?
Laiskuus? Tyhmyys?
Aikaa voi netissä vaihtaa sopivammaksi tai sen voi perua. Älä ainakaan jätä perumatta, mutta ehdottomasti suosittelen käymään. T. 38 v rintasyöpään sairastunut
Joo mutta eihän oo hyvä jatkuvasti siellä rampata. Korona-aikana, tai siis 2 vuotta sitten on ainoa odottaja seulonnassa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole maksuton jos joukkotarkastus?
Kunta maksaa joukkotarkastukset, en tiedä meneekö peruuttamattomasta ajasta lasku kunnalle vai henkilölle itselleen.
Just työkaveri kertoi, että hänellä oli kutsu mennyt ihan ohi, että olisi voinut vaikka siirtää aikaa toiseksi, sopivammaksi. Ei siitä mitään laskua pitäisi tulla. Ei mulle tullut laskua, vaikka jätin papan väliin ja kolme kertaa sitkeänä vaan lähettivät kutsun.
En ymmärrä tuota maksujuttua nyt. Joukkotarkastukset ovat maksuttomia, ei niistä laskua tule vaikka peruuttaa.
Tosin on järkevää peruuttaa, se ei ole iso vaiva. Mutta miksi maksutonta tarkastusta ottaisi vastaan?
Se on er asia jos aloittajan rintoja tarkkaillaa ja kutsu on tullut terveyskeskuksesta/ erikoissairaanhoidosta. Tosin niissäkin kuvaamiset on maksuttomia.
Se on ihan tarkoituksella mietitty kahden vuoden välein. Vaikka syövät yleensä kehittyvät hitaasti, kasvaa aggressiivinen tulehduksellinen rintasyöpä nopeasti ja myös leviää. Laita FFP-maski, jos koronaa pelkäät. Ei sen takia kannata kontrollia väliin jättää.
Siellä joukkoseulonnassa se omakin rintasyöpäni löytyi. Oli niin alkuvaiheessa, että selvisin osapoistoilla ja sädehoidolla. Edellisessä tutkimuksessa ei ollut näkyvillä vielä mitään eikä tuossa vaiheessa itse tunnustellen voinut mitään havaita. Itse asiassa ei olisi kukaan havainnut.
Vähintään pitää vaivautua perumaan se oma aika, jotta joku pääsee sitten nopeammin käymään seulonnassa. Omituista, että ajan peruminen on jotenkin valtavan vaativa ponnistus.
On vastuutonta olla perumatta ja kuluttaa yhteiskunnan varoja, ihan sama kun hammaslääkärivuorossakin. Jos et käytä, perut. Tai siirrät sopivaan aikaan. En yhtään ymmärrä, ettei tällaista yhteiskunnan tarjoamaa kallista palvelua käytetä. Seiskakymppisenä sitten maksat itse ensin lähetteen ja sitten kovan hinnan tutkimuksesta, kun yhteiskunta ei enää korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta eihän oo hyvä jatkuvasti siellä rampata. Korona-aikana, tai siis 2 vuotta sitten on ainoa odottaja seulonnassa. Ap.
Oletko vähän yksinkertainen?
Ei ihme, jos mikään terveydenhoito ei toimi, jos ette viitsi edes perua aikoja. Onko tullut mieleen, paljonko maksaa se turha odottelu? Koneet ja ihmiset seisovat odottamassa.
Eikös se ole maksuton jos joukkotarkastus?