¤¤KESKIVIIKKOON SYYSkuiset-04¤¤
Kommentit (25)
mikä mua vaivaa?
alkoi kuukkkarit eli mensuunit!
aika takapuolesta, ei pidä imetys näemmä pois tälläkään kertaa...
mies meinas mulle hotelliyötä ruveta varaamaan
meinas jos mä tulisin nukkumalla paremmaks :)
hävettää valittaa siitä unenpuutteesta vaikkkei ole edes paha
mää olen vaan niin suuuriuninen ja aamuuninen varsinki!!
siis enkeli emmä muuten niin ahkeraan leipois mutta hilma tykkää
ja b. mä pääsen porsastelee :D
sun herkut kuullostaa namskis,glögiä pitää ostaa viikonlopuksi.
Meillä mies ei tykkää,sit mä joudun juomaan yksin litratolkulla.
Ai se joulusiiderikin on hjyvää!!
Äk marttaliiton sivuilla on muistakseni joku tulotmenot hässäkkä minkä voi ladata!!
on tää kyllä mahtava yhteisö,miettikää kohta tosiaan kolme vuotta
palstailua!!!
(huomatkaa välillä Kirppu sylissä,välillä sitterissä
Aina kun Isot kirjaimet niin kaksi kättä käytössä)
Mua kans harmittaa kun kaikki kaverit on takas töissä
Sit näin iltaisin tulee harvoin nähtyä muitakun mummoja
kaikki on niin poikki töistä tietty
Hilman äitiyslomalla meillä oli tosi paljon päiväseuraa
Nyt puolet vähemp!
Hyvä kun on virtuaaliseuraa :))
Nyt alkoi hilluminen
Dinssit esiin :)
Ramika
Potilas ilmoittautuu. Minuun iski sitten se kuumetauti mikä oli tytöllä viime viikolla. Olen ollut poissa töistä tiistain ja tämän päivän. Näyttää pahasti siltä että olen vielä huomennakin, kuume ei millään meinaa laskea. Tai siis laskee (maanantai-iltana oli 39) mutta siis edelleen pitää lämpöä yllä. Ja olo on väsähtänyt. Kai se on parempi kunnolla tauti levätä pois ...
En vaan millään jaksaisi vain maata sängyn/sohvan pohjalla. Olen pessyt pyykkiä ja järjestellyt paikkoja. Heh, tosi potilas. Tämä on vaan kumma tauti, ei juurikaan kurkkukipua, nuhaa, tms. Vain kuumetta.
Pinoja olen hiukan silmäillyt myös. Onneksi Lilan miehellä oli suojelusenkeli matkassa! Hui, kun ajatteleekin miten olisi voinut käydä, parempi ettei ajattele. Enkelillä saattaa pian alkaakin tositoimet :) Voi kuinka ihana ystävä olet, Jatu! Leannalle voimia murheen keskelle. Äitikuulle kivaa iltaa.
Glögiä, kiitos tännekin :) Lauantaina olen kutsunut tyttökavereita meille jo perinteeksi muodostuneelle glögi-illalle. Sellainen ikäänkuin laskeutuminen loppusyksyyn ja joulunodotukseen. Tosin, joulusta muistuttaa vielä vasta tuo glögi ja piparkakut (jotka kyllä tänä vuonna ihan ostan valmiina). Homejuuston kanssa tosi namnam. Se siitä elämäntaparemontista, juu. Mutta eiköhän välillä saa nauttiakin.
Mies on tytön kanssa ostamassa tytölle suksia :) Ostamme ne tutulta käytettynä, eipä varmaankaan tuollaiset " ensisukset" paljoa ole kulumaan päässeet. Kunhan tuo meidän järvi jäätyy, päästään kokeilemaan. Töpöttelyähän se tietty on mutta luulen silti sen olevan tytöstä hauskaa.
Kaikille hyvää vointia!
Alli
Mutta ensin. Allille paranemisia ja taisi joku muukin sairastaa.
Leannalle kovasti voimia. Mielellään jaettais taakka enemmänkin jos voisit kertoa, muttei luonnolisestikaan täällä onnistu.
Ramikalle jaksuja. Mua muuten huvittaa tuo juttu. Kun yleensähän mulla on kuukautiset pysyny visusti poissa imetyksen ajan. Niin nyt kun laitoin hormonikierukan, niii voisinpa sanoa, että kuukautiset oli viime viikolla. No, aika näyttää. Mutta pistää miettimään, kuinkahan tehokas mahtaa moinen kapsitus olla, jos enemminkin herättelee kroppaa eikä päinvastoin.
Mimmu k:lle myös jaksuja.
Ja sitten otsikkoon. Koira löytyi aamusella :) Oli ite tullu yksien tuttujen pihaan ja tiesivät heti ilmoittaa miehelle ja ottaa koiran talteen. Ja koira oli ihan hyvissä voimissa. Appi sitä oli jo etsimässä, kun miehellä sattui koulutuspäivä. Kävi sitten tuomassa koiran kotiin.
Mähän en ees halunnu meille koiraa, mutta kyllä oli toistaitoinen olo, kun koira oli hukassa. Yölläkään ei tahtonu saada nukuttua. No, siihen kyllä vaikutti sekin, että Pekka yski kovasti. Piti miettiä ja murehtia miehen ja lasten puolesta. Ja kun mies on niin kovin koiraa kouluttanu ja tavoitteita laittanu edistymiselle ym.
Osittain sattumaltakin sain pidettyä asian pois lasten korvista eivätkä osanneet asiaa ihmetelläkään. Ajattelin, että turha lasten on asiaa rueta murehtimaan.
Koira on kyllä muutenkin ulkona, mutta silti mietin, että mitenhän se yön yli pärjää. Ja varsinkin, kun täälläpäin on paljonkin susia.
Täälläkin lamppu syttyi iltasella. Iikalla oli taas aika lailla röhelmää. Ja kun asiaa mietin, niin porkkana taitaa olla syyllinen. Se mun on onneksi aika helppo jättää pois, kunhan vain muistan olla syömättä. Aika näyttää, onko allergiaa, vai reagoiko atooppinen iho " vain" siihen, kun pöljä äiti syö valtavat määrät raakaa porkkanaa.
Tänään oli taas muskari. Kyllä oli työn takana lähteminen, kun oli niin kylmä viimakin. Autolla kyllä lopulta mentiinkin, vaikkei matkaa juurikaan oo. Mutta kivasti kyllä taas meni. Iikakin oli koko ajan hereillä ja asiassa mukana. Ja Pekka ja neiti tykkää kovasti. Huomenna onkin taas kerhopäivä.
Mutta nyt pitää mennä kyllä pakastamaan hirvenlihat ja painua sitten nukkumaan.
Enkelillä alkaa ollakin tosi jännät paikat. Tsemppiä myös muille loppumetriläisille!
Rauhallisia yöunia kaikille!
T@hti
Ps. Samalla pino nousee kakkossivulta, jos ei joku jo ehtiny nostaa mun kirjoittamisen aikana
Halloween juhlat ohi,jäätiin typynkin kanssa sinne.Ilma oli niin kamala ja oli kiva saada itelleenkin seuraa.Nyt vaan lapset käy kierroksilla,en sillee tykkää näistä arki-illan juhlista..Pojalla on aamulla rokotus nii et pitää selvitä viel aiemmin lähtemää..saa nähä millon nukahtaa!!
Allille paranemista!!!
Mulla taas flunssassa on-vaihe..nenä tukossa ja kurkussa tuntuu,saa nähämiten huomenna.Tätä on-offia on nyt kestäny jo jonkun aikaa...
SAis mies tulla kotiin jo...
jatu
On tää kyllä uskomaton yhteisö! Aatelkaa, sama porukka täällä tutustunut 2 vuotta sitten ja sen jälkeen tavannut useita kertoja, osa ystävystynyt keskenään, porukalla tehty yhteisiä reissuja (lappi esim) ja jos Jatu nyt lähtisi Enkelille synnytystueksi, wau! Siis oikeesti! Ajatelkaa kuinka vaikea aikuisiällä on saada uusia kavereita noin yleensä. Tästä porukasta riittäisi jutunaihetta jo aikamoisesti vauvalehden tai vastaavan sivuille :) Mahtavaa!!
Kiitos vaan teille myös anoppi-tuestanne! Muutenkin menee anoppiin niin hermo välillä, ettei tosikaan. En viitsi täällä julkisesti edes kaikkia sen möläytyksiä julkaista, mutta on se kyllä sellainen tapaus ettei toista oo.
No, kaipa se suku (anoppi ja mun vanhemmat siis lähinnä) siihen poikalapseenkin tottuu ja sitäkin oppii rakastamaan, meille on oikeesti ihan sama kumpi tulee, on vaan niin raivostuttavaa kun kaikki toivoo niin avoimesti meille tyttöä. Syke tällä kaverilla on ainakin ns. poikasyke, jos niihin nyt on yhtään uskominen...
Sitten aiheesta kolmanteen, eli mulla olisi talousbudjetoinnista kirjanpito-kysymys:
Mä yritän saada meidän perheen raha-asioihin jotain tolkkua ja kysynkin nyt, onko kenelläkään teillä käytössä hyväksi havaittua exell-taulukkoa tai vastaavaa pohjaa jota saisi kopioda menojen ja tulojen seurantaan? Pankin sivuillakin taisi olla joku malli, ja äsken jotain raapustin itse excelillä mutta ei siitä kovin hyvä tullut....
Meillä raha-asiat olleet aina vähän aivan oman onnensa nojassa, ja rahat ovat kyllä riittäneet, mutta mua ahdistaa kamalasti kun en koskaan oikein tiedä meidän perheen rahatilannetta (mies yrittäjä ja sillä tosi epäsäännölliset tulot, sen hyväksyn, mutta kun en ole perillä edes omistakaan menoistani, se äsryttää). Nyt minä järjestelmällisenä ihmisenä haluaisin jotenkin " hallita" tätä kaaosta, tehdä jonkun peruskuukausimenoihin perustuvan laskelman mihin sitä rahaa oikein menee ja paljonko ja jos jotain jää niin olisi helpompi suunnitellla elämää eteenpäin, voisi paremmalla omallatunnolla vaikka suunnitella lomaa tai remontteja. Mulle jäänyt jotenkin päälle opiskeluajoista sellainen nuukuus, että aina pitää ostaa halvinta ja kaikki rahanmeno kauhistuttaa. Silloin vielä tiesin paljonko rahaa oli, kun sitä ei ollut, nyt tilanne mutkikkaampi.... Lisäksi tilannetta sekoittaa epäselvyys: omat rahat, miehen rahat, yhteiset tilit plus firman rahat-velat yhtälö..... Koska tilanne on niin sekava ei olla jaksettu paneutua oikein koko aiheeseen ja ollaan vaan eletty päivä kerrallaan, mutta nyt musta tuntuu että ellen saa jotain tolkkua tähän asiaan mulla pää hajoo!!! (kontrollifriikki minä ei kestä tätä epätietoisuutta enää...)
Eli jos jollakin on käytössä hyvä systeemi kirjanpitoon vinkkejä saa antaa, sähköposti vastaanottaa mieluusti ideoita ja malleja.
Jaaha, nyt pitää kiiruhtaa suihkuun, lähden kohta tyttökavereiden kanssa ulos syömään. Ihanaa päästä ulos, oon ollu lumipyryn takia sisällä kaks päivää.....
äitikuu