Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan hoito ja vanhempi lapsi?

Vierailija
22.08.2008 |

Olen miettinyt, miten asiat saa rullaamaan kun perheessä on uusi vauva ja toinen, alle kouluikäinen lapsi, etenkin kun on lasten kanssa yksin? Olisi kiva jos kertoisitte kokemuksia tai parhaat vinkkinne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko aiheesta keskusteltu lähiaikoina muuten av:lla tai vauvan muilla palstoilla.

ap

Vierailija
2/4 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä voi siihen tavallaan valmentautuakaan.. Asia tulee eteen ja sitten katsot miten selviät siitä parhaiten osoittamallasi tavalla.. Meillä syntyi toinen lapsi kun esikoinen oli 2v.. Sinänsä kiva, että puhui jo, joten ymmärsi kun pyysin mukaan auttamaan vauvan hoidossa.. :)

Ja univelkaankin tottuu, jos pystytte miehen kanssa vuorottelemaan vaikka viikonloppuisin, että vuorotellen nukutte pitkään..

Meillä imettäminen meni leikin varjolla, esikoinen imetti omaa vauvaansa siinä vieressä ja sitten vaihdeltiin harsoja kun kummaltakin tuli niin paljon ylimääräistä maitoa... :) Se olikin aika hauskaa kun esikoinen "alkoi imettämään" niin huusi minulle toisesta huoneesta, että "äkkiä maidonkerääjä tänne.. tulee jo maitoa!!!" Joskus myös luin kirjaa esikoiselle samalla kun imetin..

Tsemppiä!!! kyllä se siitä.. t. nyt kolmen lapsen äiti.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kakkonen nukkui elämänsä ensimmäiset kuukaudet vaunun kopassa olohuoneen lattialla. Näin esikoinen sai hoitaa häntä ja niin arki oli paljon helpompaa kuin niillä äideillä, jotka varjelevat vauvaa niin ettei siihen sisarus saa edes koskea pesemättä käsiään.

Vierailija
4/4 |
22.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käsittänyt ihmisten puheista, että toisen lapsen kanssa olisi sikäli helpompaa, että sen ottaa itse rennommin, ei hössötä niin paljon. Mutta miten ihmeessä sujuu esim imettäminen jos toinen lapsi hyörii mukana, vastasyntynyttä pitää kuitenkin imettää aikamoisen usein. Ja miten väsymyksen kanssa pärjää, välttämättä aikuinen ei voi edes yrittää nukkua päiväunia jos isompi lapsi ei niitä enää nuku...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi