Lapsen sydän leikataan tiistaina
Neljäs leikkaus. Silti pelottaa ihan pirusti. Ei tähän koskaan totu.
Onko täällä muita sydänlasten vanhempia?
Kommentit (24)
Hyvin se menee, tässä maassa on todella hyvä osaaminen. Voimia tulevaan.
Mulla on sydänlapsi ja olen itse sydänaikuinen. Eri viat mulla ja lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Näin mäkin olen lapselleni sanonut. Mutta tottakai silti jännittää ja pelottaa. Ehkä vähän sellainen typerä ajatus pyörii päässä, että kun kolme on mennyt jo hyvin, voiko neljäs mennä? Sitten pelottaa enemmän vaikka lapselle en sitä tietenkään kerro. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen synjaa jos haluat vertaistukea
https://sydanlapsetjaaikuiset.fi/
Vierailija kirjoitti:
Oi joi ... No mutta sä jos kuka tiedät mitä lapsesi käy läpi. Tsemppiä teillekin sydänsairauksien kanssa elämiseen. Ap
Rukoilen, että kaikki menisi hyvin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Näin mäkin olen lapselleni sanonut. Mutta tottakai silti jännittää ja pelottaa. Ehkä vähän sellainen typerä ajatus pyörii päässä, että kun kolme on mennyt jo hyvin, voiko neljäs mennä? Sitten pelottaa enemmän vaikka lapselle en sitä tietenkään kerro. Ap
Sitä ei kukaan voi luvata että kaikki menee hyvin. Mutta sun ei pidä sitä pelätä vaan olla lapsesi tukena. Sillähän on oikeasti syytä pelätä. Sen henkihän on vaarassa. Tue häntä äläkä itse vello murheessa. Kaikki voi mennä oikein hyvinkin ja sitä toivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi joi ... No mutta sä jos kuka tiedät mitä lapsesi käy läpi. Tsemppiä teillekin sydänsairauksien kanssa elämiseen. Ap
Lapsen vika korjaantui itsestään, mutta itse tarviin varaosia joskus tulevaisuudessa. Ja minut on kerran leikattu mut olin niin pieni etten muista siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kukaan voi luvata että kaikki menee hyvin. Mutta sun ei pidä sitä pelätä vaan olla lapsesi tukena. Sillähän on oikeasti syytä pelätä. Sen henkihän on vaarassa. Tue häntä äläkä itse vello murheessa. Kaikki voi mennä oikein hyvinkin ja sitä toivotaan.
Alapeukku vain siksi, että myös läheisillä on oikeus jännittää. Sehän kertoo vain välittämisestä.
Mitä vikaa leikataan useampaan kertaan?
Ei ole kokemusta sydänleikkauksesta mutta olen muissa leikkauksissa oppinut miettimään tilannetta niin, että potilaalle leikkaus on harvinainen ja epätavallinen tilanne mutta kirurgeille ja hoitajille se on arkipäivää. He tekevät leikkauksia kuin liukuhihnalla ja se että jotain menisi pieleen on suunnilleen yhtä mahdollista kuin joutua lento-onnettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa leikataan useampaan kertaan?
Rakenteellinen sydänvika. Ensimmäiset leikkaukset kaikki ensimmäisen vuoden aikana. Nyt lapsi on 14. Toivottavasti olisi viimeinen leikkaus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö sydänviat ultrassa?
Yleensä joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä joo.
Miksi moni sitten valitsee edelleen pitää lapsen? Varsinkin jos on tiedossa, että sydän ei sellaisenaan ole mitenkään kelvollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä joo.
Miksi moni sitten valitsee edelleen pitää lapsen? Varsinkin jos on tiedossa, että sydän ei sellaisenaan ole mitenkään kelvollinen.
No yhteiskunta hoitaa.
Tsemppiä