Minä haluan lopettaa alkoholin juomisen! Ei ole mitään järkeä.
En juo joka päivä, mutta en halua enää juoda mitään, alkoholia, en edes sitä viikonloppuista paria sauna olutta tai viinilasillista ystävien kanssa. Ei ole mitään järkeä.
Kommentit (36)
Mun juomiset loppui 8.10.2008, kun poliisit tulivat kämpille ja veivät minut 4,5 vuodeksi vankilaan. Kun kerran mun juomisen takia on ihmishenki mennyt, niin silloin meikäläisen juomiset on juotu.
Ja kun ei siitä alkoholista ole koskaan ollut mitään muuta kuin harmia, niin parempi on pysyä kaukana koko aineesta. Muutenkin, niin nykyään se on pirun kallistakin juoda ja kiertää kuppiloita, ettei siinä olisi siinäkään mielessä mitään järkeä. Maistuu pahalta ja siitä ei saa elimistölle välttämättömiä vitamiineja, mitä ruoasta saa. Alkoholi on parempi vaihtaa ruokaan kuin mihinkään muihin päihteisiin.
Alkoholi olikin se ainoa päihde, jota tuli käytettyä. Muihin aineisiin ei ole ollut koskaan mitään mielenkiintoa ja halua lähteä edes kokeilee. Tarpeeksi olen nähnyt tapauksia ja lukenut tarinoita tässä 14 vuoden aikana ja sitä ennenkin.
Kotona menin itseäni puolustamaan, kun toinen alkoholisti kävi yhtäkkiä päälle. Humalassa en osannut toimia fiksusti, joten kuristin kaverin hengiltä. Siitä sitten 9 vuotta vankeutta taposta. Ensikertalaisena istuin siitä sen puolet.
Ei sen homman jälkeen ole tarvinut ottaa pisaraakaan mitään alkoholia.
Vuonna 2003 koin pirun raskaan ja vaikean avioeron, joka sai mut juomaan. En vain osannut käsitellä avioeroa kypsästi, joten pakenin asioita juomalla. Ei toiminut, joten jäin koukkuun ja viisi vuotta meni ryypätessä ja sekoillessa.
Todella surkeaan jamaan sain elämäni ja itseni. Eksyin myös helvetin huonoon seuraan. Moni käytti hyväkseen mun heikkoa tilaa. Tuomittiin, pilkattiin, puhuttiin pahaa, juoruttiin jne. Revittiin hupia sairaudestani, alkoholismistani.
Kaikki paska, mitä ympärillä oli, niin sain niistä vain lisää syitä juoda, enkä ottanut mistään opiksi ja hakenut syitä lopettaa sitä vaikeuksiin johtavaa juomista. En kyennyt lopettamaan, koska näin juomiseni olevan normaalia, vaikka tosiasiassa se oli täysin alkoholistista. Kuvittelin, että ne paskat kuuluvat asiaan, kun lähdetään alkoholia ottamaan. Kyllä. Ne kuuluvat asiaan, kun juominen on alkoholistista. Ne eivät kuulu asiaan, jos juominen on normaalia kohtuukäyttöä. Olin vain niin sekaisin, etten ymmärtänyt ja nähnyt mitään. Lopulta sitten syyllistyin henkirikokseen.
Vasta vankilassa, yli 2 kk selvin päin oltuani aloin tajuamaan, missä minä sen viinan kanssa olin todella mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kun haluat lopettaa, lopetat. Et menetä mitään mutta saat takaisin itsesi.
Tämä. Tietenkin jos oma itse on liian pelottava, niin eihän sille voi mitään.
Ei se vaan ole kaikille niin helppoa varsinkaan kun on jo 13v aloittanut juomisen. Nyt työttömänä ei ole muutakaan ajanvietettä ja eläkkeelle pääsee 2v päästä. Ja kun pienestä eläkkeestä johtuen täytyy muuttaa halvempaan maahan niin siellähän on sitten alkoholikin halpaa. Siinäpä pulma.
Itsellä toista kuukautta ilman alkoholia. Hyvä olo! Jatkan tätä ainakin vuoden tai kaksi, katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluat lopettaa, lopetat. Et menetä mitään mutta saat takaisin itsesi.
Tämä. Tietenkin jos oma itse on liian pelottava, niin eihän sille voi mitään.
Tietenkin voi. Tutustu itseesi ja huomaa miten asiat todella on. Pelko ei ole koskaan validi syy tekemisiin tai tekemättä jättämisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaan ole kaikille niin helppoa varsinkaan kun on jo 13v aloittanut juomisen. Nyt työttömänä ei ole muutakaan ajanvietettä ja eläkkeelle pääsee 2v päästä. Ja kun pienestä eläkkeestä johtuen täytyy muuttaa halvempaan maahan niin siellähän on sitten alkoholikin halpaa. Siinäpä pulma.
Minä aloitin 12 vuotiaana juomisen, mutta lopettamispäätös oli helppo. En ole työtön, enkä ole doku, olen vapaa onnellinen ihminen, jonka ei tarvitse käyttää hermomyrkkyjä en ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Joka sunnutai sama laulu ;)
Jep, ihan jokaikinen. Kaunis ajatus haihtuu kun perjantai alkaa taas lähestymään.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä toista kuukautta ilman alkoholia. Hyvä olo! Jatkan tätä ainakin vuoden tai kaksi, katsotaan.
Miksi vain vuoden tai kaksi? Olen ollut reilu kaksi vuotta ilman alkoholia ja se, että alkaisin taas juomaan, ei ole edes ajatuksena mahdollinen. Kynnys käyttää mitään alkoholia on todella iso ja enköhän ole juonut ihan tarpeeksi alkoholia. Ei alkoholista tullut koskaan elämääni mitään oikeasti hyvää ja muistettavaa kokemusta, vaan muistelen hymyssä suin kaikkea muita asioita.
Ikinä en ole juonut alkoholituotteita maun takia enkä pieniä määriä kerrallaan.
Se on se känni mitä tavoitellaan.
Mitä tehdä jos on siideri jääkaapissa? 😱
Alkoholi on heikoille ja tyhmille ihmisille , lopetin 6 vuotta sitten .
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on heikoille ja tyhmille ihmisille , lopetin 6 vuotta sitten .
Eikö tee ikinä mieli?
Vierailija kirjoitti:
taitaa olla aika köyhä elämänkuva jos ei keksi itsellee mitään muuta tekemistä kun juomisen
Tule tekemään löytöjä täältä pallinpäästä
Samaa olen naureskellut, eli tuota aikuisten ihmisten kännäämisten kehuskelua!
Kun itse on ollut juomatta muutaman vuoden ajan, niin joidenkin lapselliset ja uhoamiset ja kehumiset viinan juomisesta ovat myötähäpeää aiheuttavia. He tuntuvat jotenkin yksinkertaisilta ja moukilta.