Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä haluan lopettaa alkoholin juomisen! Ei ole mitään järkeä.

Vierailija
02.10.2022 |

En juo joka päivä, mutta en halua enää juoda mitään, alkoholia, en edes sitä viikonloppuista paria sauna olutta tai viinilasillista ystävien kanssa. Ei ole mitään järkeä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään oikeastaan. Mutta välillä on kiva juoda kesäisellä terassilla kylmä olut jonkun burgerin kanssa. Tai juoda tosi hyvää viiniä ruuan kanssa. Mutta kun mä en osaa sitten enää välttämättä lopettaa, kun kerran alotan, ja sitten menee se ilo niistä hyvistä ruokajuomistakin.

Ostin itselleni rommipullon "kaappiin" kokeeksi. Katson, kuinka kauan se kestää. Eilen join kolme 2 cl tymäystä, lasin viiniä ruuan kanssa. Sen lisäksi join yhden saunaoluen ja yhden ruuanlaitto-oluen.

Vierailija
2/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, hieno päätös! Se on vain liuotin, pesuaine, joka varsinkin tupakoinnin kanssa yhdessä on erittäin haitallinen. Liuottaa tupakan sadat myrkyt ympäri kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Join koko aikuisikäni ainakin kerran viikossa. Nyt tämän vuoden alussa vaan yhtäkkiä totesin, että juominen loppu nyt. Koko tänä aikana olen juonut vain yhden kerran, kaverin juhlissa. Sielläkin vain kaksi pientä tölkkiä siideriä.

Vierailija
4/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, hieno päätös! Se on vain liuotin, pesuaine, joka varsinkin tupakoinnin kanssa yhdessä on erittäin haitallinen. Liuottaa tupakan sadat myrkyt ympäri kehoa.

Kiitos. Aivan turhaa on, ilman pärjää mainiosti. Toivottavasti pystyn olemaan ilman enkä ensi viikonloppuna repsahda ja ota lasillista lauantai -iltana.

Vierailija
5/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään yhdessä päätös ja jätetään alkoholi.

Vierailija
6/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin 🍷 lipittämisen noin 3 vuotta sitten ;

Siitä alkoi ihan uusi elämä 🥰

Suosittelen 🥳🥳

Vierailija
7/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä päätös. Siinä on vain hyviä puolia. Toki, aivan ehdottomuus ei ole välttämätöntä, mutta todennäköisesti pian huomaat, että et kaipaa sitä viiniä eikä se enää maistu mukavalle.

Itse ainakin lopetin lähes kokonaan, nyt maistuu hyvin harvoin lasi viiniä, jos se on hyvää. Ennen en niin ollut kiinnostunut maustakaan vaan kaikki kävi.

Vierailija
8/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat viisampia ja juovat entistä vähemmän alkoholia, ja siksi nuoret voivatkin nykyään paremmin kuin koskaan. 

Vierailija
9/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 10 vuotta sitten jo. Oli hyvä päätös. Jos joku haluaa juoda,niin juokoon. Itse en ole päätöstä katunut 😊 täytyy silti sanoa että mun mielestä on vähän noloa kun aikuiset ihmiset kehuu kännäämisillään esim työpaikalla..

Vierailija
10/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin alkoholin juomisen reilu kaksi vuotta sitten ja ei tee edes mieli. Mieheni lopetti alkoholin juomisen jo ehkä kolmisen vuotta sitten ja muutama ystäväni on myös päätynyt samaan ratkaisuun.

Asuimme aikoinaan parissa erilaisessa viinimaassa ja koska viiniä oli ja se oli hyvää, niin joimme, Suomessa otin itselleni tavaksi saunalonkeron ja juhliin kuplivaa, mutta kun huomasin, että aloin ajattelemaan viikonloppua alkoholin kautta, niin se alkoi tympiä.

Eli kun jollakin lapsellani oli perjantaina illalla sellainen meno, että hänet piti hakea, niin huokailin harmissani, kun en saanutkaan juoda "normaaliin tapaan" tai kun menimme jonnekin kylään ja väänsimme mieheni kanssa siitä kumpi joutuu kuskiksi ja muita lukuisia esimerkkejä, niin aloin miettimään niitä. Vaikka en juonutkaan paljoa, niin alkoholi määritti elämääni aika paljon, liikaa. Mietin viikolla onko kotona tarpeeksi lonkeroa viikonlopuksi, ennen lomia rahtasin sitä pullokaupalla kotiin ja mökille iltojen viihteeksi ja ystävätkin tiesivät tuoda aina viinipulloja, niin se alkoi todella ärsyttämään.

Lopettaminen oli oikeasti vain helpotus. Vaihdoin saunalonkerot ensin alkoholittomien versioihin ja sitten jääkylmään kuplaveteen, juhlissa join vain alkoholitonta tai ihan vettä, jos muuta ei ollut. Tyttäreni ylioppilasjuhliin sankari valitsi itse alkoholittoman lehtikuohun ja siitä tuli vierailta kiitosta, paitsi tietenkin parilta vieraalta, mutta heistä en välitä.

Vierailija
11/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Juon nykyään harvoin ja olen huomannut, ettei siinä ole järkeä.

Pienestäkin määrästä tulee humala, yöunet menee ja huono olo. Toipuminen kestää kauan. Miinuksia on enemmän kuin plussia, parempi ilman.

Vierailija
12/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan myös luopua niistä vähistä yksistä. Raskaus- ja vauva-ajat meni heittämällä, mutta sosiaalisen elämän palattua olen ollut joitain kertoja humalassa ja krapulassa.

Ja siis päätinkin että nyt loppuu!

Päätös tuntuu tällä kertaa erilaiselta.

Viimeisin 100%raitis jakso oli 134 päivää. Jos et heti onnistu, älä luovuta :) jossain vaiheessa se homma loksahtaa.

Odotan jo innolla seuraavia juhlia, jotta pääsen nauttimaan olosta selvänä. Holittomia oluitakin on hyviä.

Vierailija
13/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Pysy siinä, sinä pystyt! Tilalle jotain muuta parempaa. :) Tsemppiä.

Vierailija
14/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla useampi alkoholisti tuttavapiirissä (+ex) niin ei vaan enää nappaa. Tulee alkoholista vaan ikäviä asioita mieleen. Ja kun on ollut juomatta pari vuotta niin tuntuu jo oudolta ajatukselta että kiskoisi liuotinta vapaaehtoisesti, jopa maksaisi siitä.

Vierailija
15/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70-luvulla syntynyt eikä ole koskaan ollut kiinnostusta siihen alkoholin juomiseen tai tupakanpolttoon. Muutaman kerran olen kokeilun vuoksi koettanut juoda olutta, mutta kyllä on niin pahaa että viemäriin meni suurin osa. Ei maistu.

Vierailija
16/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä juo sitten.

Turhaa siitä täällä meuhkata

Vierailija
17/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi outoa kun halusi maistella erilaisia viinejä. Ihan kuin ne oikeasti jotenkin erilaisia olisivat. Tai ovathan ne kyllä, jos maistat eka toista ja sit toista. Mutta ikään kuin tällä olisi oikeasti mitään merkitystä.

Hyvän ruuan kanssa punkku on hyvää, mutta onko ruoka sen parempaa kuin vaikka lasissa olisi vettä. Myönnän kyllä ajattelevani syksyistä ruokaa ja punaviiniä.

Jotenkin kun saa eroteltua mielikuvassaan tuosta viinistä sen alkoholin (Etanoli eli etyylialkoholi on primäärisiin alkoholeihin kuuluva väritön, tulenarka ja antiseptinen yhdiste) ja sen vaikutukset kehoon (googlettakaa) alkaa vaan etomaan koko asia..

Vierailija
18/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä päätös. En ole koskaan juonut paljoa ja lopetin sen vähäisenkin käytön joitain vuosia sitten kun läheiseni kuoli alkoholismiin. Hänen loppunsa oli kauheinta mitä olen koskaan nähnyt. Sen jälkeen olen pitänyt ainetta pelkkänä myrkkynä keholle.

Vierailija
19/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluat lopettaa, lopetat. Et menetä mitään mutta saat takaisin itsesi.

Vierailija
20/36 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sunnutai sama laulu ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi