Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, ettei minulla ole mitään "omaa paikkaa", kotikin on lasten ja miehen

Vierailija
01.10.2022 |

Voi olla first world problems mutta olkoot. Asumme omakotitalossa, jossa on lapsille omat huoneet ja sitten meillä vanhemmilla makkari. Olohuone ja keittiö on kompaktin kokoisia, khh pieni ja varastotilaa vähän.

Olen yrittänyt laittaa turhaa tavaraa kierrätykseen ja myyntiin, mutta mies ei halua luopua mistään. Lapset haluaa säilyttää lelunsa. Ymmärrän tämän, ja olenkin laittanut pois vain omia juttuja, ja minulla onkin erittäin avarat vaatekaappi ja lipasto.

Autotallissa on työkaluja ja pyöriä ja ulkoiluvälineitä. Varastossa tavaroita joita omakotitalon ylläpitoon tarvitsee. Siis ihan perusjuttuja normaalissa talossa.

Minua on alkanut häiritä, että minulla ei ole sellaista paikkaa jossa minun olisi hyvä olla. Meillä ei ole varaa mihinkään kakkoskotiin eikä mökkiin, joten se on tämä talo tai ei mitään. Ei ole mitään paikkaa jossa voisin toteuttaa itseäni millään tavalla.

Viihtyisin ympäristössä jossa on seesteistä ja valoisaa ja kaikkea tarpeeksi mutta ei liikaa. Olen alkanut jopa miettiä eroa, mutta sitten se minun kotini olisi totta kai myös lasten koti (kuulostaa kamalalta ajattelulta, mutta ehkä joku saa tästä kiinni).

Äsken haaveilin lottovoitosta, sillä se olisi ainoa tapa jolla saisin hankittua itselleni pienen mökin jossa voisin vaikka kirjoittaa (Tämä on ollut haaveeni).

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kuistia, josta saisi oman terassihuoneen?

Vierailija
2/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaisia mietteitä, mutta ehdottomasti kannattaa puhua miehen kanssa kuinka tärkeää sulle on seesteinen koti. Puhumalla olen saanut miehenkin ymmärtämään, että vähemmälläkin tavaralla pärjää. Vieläkin meillä on mun makuuni hieman liikaa tavaraa, mutta ollaan yhdessä vähennetty hurjasti tavaramäärää ja nyt vaatehuoneissa mahtuu kävelemään ja löytää sen mitä tarvitaeekin ja siivoaminen on paljon helpompaa. Huomaan, että kun meillä on tavaramäärän vähentymisen jälkeen siistimpää jaksan paremmin esim laittaa ruokaakin. Ennen oli jotenkin kotona aina epämääräisen nuhjuinen olo, enkä saanut oikein mitään aikaan täällä, elämä oli yhtä kaaoksen selättämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko autotalli lämmin? Jos on niin hommatkaa pihaan joku vaja pyörille ja muille rojulle ja tallista saa sinulle oman huoneen.

Vierailija
4/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni sisusti itselleen yhden huoneen, johon muilla ei ollut asiaa. Huone oli vessa! Sinne hän saattoi sulkeutua, kun kaipasi rauhaa. Kuulostaa hassulta, mutta hän teki huoneesta oman näköisensä. Oli pinkkiä kokolattiamattoa, nojatuolia ja muuta. Ei ihan pikkuvessa siis.

Voisitko sinäkin pyhittää yhden huoneen itsellesi?

Vierailija
5/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä hallitilaa tams mitään auloja, tai työhuonetta tms? Mitään muuta kuin nuo aloituksessa mainitut huoneet?

Vierailija
6/6 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tontilla on tilaa ostaisin itselleni pienen kodan/mökin/vajan josta tekisin just oman mielen mukaan itselleni. Unelma olisi jos siinä olisi pieni kamina lämmitykseen niin voisi talvellakin olla. Tai sisällä omisin yhden nurkan olohuoneesta, rajaisin vaikka hyllyllä ja sinne oma nojatuoli tai mitä haluaakin.