Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumisaappaat ja päiväkoti

Vierailija
30.09.2022 |

Miten olette ratkaisseet sen, että päiväkodissa tarvitaan kumisaappaat ja kotonakin tarvitaan kumisaappaat? Onko teillä kahdet, ja kummassa on paremmat? Kahdet hyvät kumisaappaat joka koossa on jo iso hankinta, kun käytettynä ostetut usein vuotavat jo valmiiksi, ja halvat merkit alkavat myös äkkiä vuotaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet oli. Mun mielestä jalkojen palelu ja kastuminen on ilkeintä itselläkin. Päiväkodissa ehkä paremmat kun siellä lapsi oli " oman onnensa nojassa", lämminvuoriset syksyn, talven ja kevään.

Vierailija
2/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet oli. Kuten myös kuravaatteita. Kyllä käytettynä löysin hyviä saappaita . Yksillä ne ois taatusti olleet aina väärässä paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan perhekohtaista, että kannattaako paremmat vehkeet viedä päiväkotiin vai pitää kotona. Suurin osa lapsista ulkoilee enemmän päiväkodissa kuin kotona, joten yleensä on perusteltua, että se priimakama on päiväkodissa käytössä. Jos taas perheen tapoihin kuuluu kahdeksan tunnin metsäreissut joka lauantai ja ulkoilu säällä kuin säällä arki-iltaisin, niin sitten varmaan paremmat kamat kotiin. 

Itse en ole käytetyissä kumisaappaissa havainnut mitään laatuongelmaa, kun ostanut siistiä ja vähän käytettyä, mutta varmaan minulla on sitten vaan käynyt hyvä tuuri. 

Vierailija
4/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi tehdä aloituksen kumisaappaat ja pelimies.

Vierailija
5/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määrä- aikaisena en ole ostanut kumisaappaita pienestä palkasta, kun niitä en muutenkaan käytä. En viitsi panostaa vaatteisiin, kun en alalla jatka.

Vierailija
6/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsella yhdet kuravaatteet ja saappaat joita kuljetetaan päiväkodin ja kodin välillä. En ole kokenut ongelmaksi.

Vierailija
7/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kahdet. Helpointa. Tosin usein on saattanut olla peräkkäisiä kokoja (toiset villasukan kanssa ja toiset ilman) tai toiset lämpövuorella ja toiset ei, eli ei välttämättä kaksia täysin samoja. Käytetyt laatukumpparit on yleensä parempi valinta kuin halvimmat halppikset, mutta tarkkana niissä saa olla.

Vierailija
8/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähän hajamielisenä todennut että helpompi pitää ne kahdet. Mutta jos ois vaikka tiukkaa rahasta tai haluaisi muuten säästää niin kyllähän yksilläkin pärjäisi. Ottaisi ne päiväkodista mukaan sadepäivinä ja viikonlopuksi. Vaatii vähän enemmän muistamista ja roudaamista, mutta kyllä siihen varmaan tottuisi.

Vierailija
9/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhdet ja ne oli käytännössä arkipäivät päiväkodilla (ellei ollut jalassa sieltä lähtiessä), viikonlopuksi tuotiin kotiin. Olen muuten aina ostanut kumpparit ja loskarit käytettynä. Ei ole koskaan ollut reikiä.

Vierailija
10/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lastenhoitajana päiväkodissa toimiva yh. joten ei ollut varaa moniin kamppeisiin. Pidin huolta, että ne oli siellä missä piti, samoin kuin kurahousut ja sadetakki.

Jälkikäteen mietittynä stressasin ihan liikaa siitä, että ne oli aina puhtaat ja pesin ne joka päivä.Mutta olin tosi nuori ja epävarma. Ja kuulin sitä solvausta päiväkodistani

Vierailija
11/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä määrä- aikaisena en ole ostanut kumisaappaita pienestä palkasta, kun niitä en muutenkaan käytä. En viitsi panostaa vaatteisiin, kun en alalla jatka.

Ap ei tosiaan maininnut puhuuko lapsistaan vaiko itsestään työntekijänä, mutta jotenkin päättelin tuosta "joka koossa", että kyseessä on henkilö, jonka jalka vielä kasvaa.

Sinuna ottaisi yhteyttä työsuojeluun, jos olet lapsityöläinen tai lääkäriin jos jalkasi kasvaa edelleenkin aikuisena, jotain on vialla. Jos olet kuitenkin vielä kasvava nuori mies niin sitten voinet siirtää lääkärissä käyntiä, hän kun ei osanne auttaa luetun ymmärtämisessä.

Vierailija
12/12 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lastenhoitajana päiväkodissa toimiva yh. joten ei ollut varaa moniin kamppeisiin. Pidin huolta, että ne oli siellä missä piti, samoin kuin kurahousut ja sadetakki.

Jälkikäteen mietittynä stressasin ihan liikaa siitä, että ne oli aina puhtaat ja pesin ne joka päivä.Mutta olin tosi nuori ja epävarma. Ja kuulin sitä solvausta päiväkodistani

Olipa ikävää käytöstä työkavereilta. Minä olen isoäiti joka aikoinakin vein lasta päiväkotiin. Pesin myös joka päivä kuravaatteet. Ihan sen vuoksi että hoitajien olisi mukavampi pukea puhtaat vaatteet lapselle.