Uusien villasukkien hinta
Paljonko maksaisitte?
Pitäisi myydä lahjaksi saadut uudet villasukat kaappeja täyttämästä.
Kommentit (12)
Vitosella oli palvelutalon myyjäisissä omaisille.
Riippuu miten hienot. 5-15 euroa. En juuri arvosta käsillätehtyä paremmaksi, joten en halua siitä maksaakaan.
Käsityön arvostus taas huipussaan.
Oot saanut lahjaksi, mikset myös lahjoita?
Myös minä saan niitä lahjaksi enemmän kuin pystyn kuluttamaan, joten itse en maksaisi mitään. Se ei silti tarkoita käsityön arvostuksen puutetta, vaan ylitarjontaa.
Voi kun vielä saisi villasukkia lahjaksi , tekijät ovat poistuneet .
Olen villasukkien suurkuluttaja, pitkävartisia kirjoneulesukkia olen ostanut 30-40 eurolla. Yleensä myyjäisissä tai kirppiksellä perus villasukkien hinnat 5-20e, mikä minusta varsin kohtuullinen uusille käsintehdyille sukille. Villalangat on kalliita ja itsellä ainakaan ei aikaa neuloa.
Eli varmaan 10-15e voi aikuisten sukilla saada, kyllä niitä ostetaan vaikka tällä palstalla taas kukaan ei käytä eikä ottaisi edes ilmaiseksi.
Nää on täyttä villaa, hienoja, pitkävartisia.
Rahat annan teineille joille nuo on lahjoina tulleet.
Meillä on myös läjäpäin vähän käytettyjä laSten sukkia. Ne lahjoitin jo.
Ap
Lahjaksi saaduista en maksaisi mitään, mutta itse käsityöharrastajan myymistä n. 25 €.
Riippuu onko oikeaa sukkalankaa vai halpaa tekokuitua!
Vierailija kirjoitti:
Käsityön arvostus taas huipussaan.
Niin, tämähän on sama kuin joku tarjoaisi seinän maalausta tehtynä millin siveltimellä telan sijaan. Hinta olisi toki 10-kertainen, koska vaatii niin paljon aikaa ja vaivaa. Jos henkilö kokee telalla maalatun yhtä hyväksi tai jopa paremmaksi, niin miksi ihmeessä maksaisi siitä "käsityöstä" millin telalla?
Samalla lailla, jos ei pidä siitä miltä käsin tehdyt sukat näyttää/tuntuu, tai ei yksinkertaisesti tarvitse käsintehtyja villasukkia, niin ei niistä luonnollisesti halua maksaakaan vaikka kuinka ymmärtää niihin menevän aikaa ja vaivaa.
Pari euroa.