Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kokoomus voittaa eduskuntavaalit kuten nyt siltä näyttää, niin tuleeko Orposta mielestäsi hyvä pääministeri?

Vierailija
30.09.2022 |

Sota-aikaan tai muutenkaan. Milloin se on viimeksi lausunut jotain jostain?

Kommentit (194)

Vierailija
41/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sillä ole viellä ryccän kanssa bisnekset kesken? Nyt on tosin vaikea niitä hoitaa huomaamattomasti.

Päässyt asemaansa ryccien avulla, joten nyt ollut aika hiljaista poikaa julkisuudessa.

Vierailija
42/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hän osaa sanoa Sannalle, että miksi te ette siellä oppositiossa tee mitään, vaikka vaaditte meidän oppositioaikanamme nimenomaan meitä toimimaan puolestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se voita. Kuten huomataan niin nyt on mariinin valkopesuaika eli ensin kaadettiin syyt joka asiasta muiden niskaan, sitten pidetään väkisin parin kuukauden somerauhoitus että tyhmä kansa unohtaa jauhottelut ja uniperit yms. ja sitten käynnistetään täysi mediamainoskampanja sopivasti ennen vaaleja jolla varmistetaan demarien kirkas voitto ja pääministerinpaikka. Kokoomuksella ei ole mitään mahdollisuuksia koska media tukee mariinia 100% ja tekee kymmenien miljoonien mainoskampanjat ja valkopesut ja muut tarvittavat propagandat ilmaiseksi toimituksellisena työnä.

Mariinin mainostuksen lisäksi kokoomuksen likaamiseksi (ja persujen) on odottamassa sopivia paljastuksia. 

Kannattaa varmaan perehtyä Uniperiin vähän tarkemmin, koko homma ostettiin kokoomuksen siunaamilla ja ajamilla sähköverkkojen myynnillä. Suomalaisten monopoli markkinataloudelle ja tilalle hatullinen sitä itseään. Hyvin meni,

Demarien selittelykerho taas paikalla. Just sinunkaltaistesi takia teitä ei äänestetä. Teillä ei ole yhtään saavutusta tältä vaalikaudelta, vain aina vaan pitenevä lista selityksiä siitä miten mikäkin asia ei mukamas ole just teidän vikanne.

Luulen että teidän kykynne on nyt nähty. 

Jaahas, lahtari ei taaskaan kestä totuutta. Koko tämä energiakriisi (sähköverkkojen myyminen ja uniberin osto=Kokoomuksen tekosia) kuten myös hoitaja ja muukin työntekijäpula(koulutuksesta ei leikata, paitsi ettäleikataan niin v i t u s ti) on yksin lahtarikoomuksen aikaan saannista. Siksihän orpo on niin hermona, se tietää, et kun vaalitaisto alkaa demarit lyö faktat tiskiin.

Siksi orpo huutaa pää punaisena, ettei menneisyydestä saa puhua kun Marin vihjaisi, että ei muutamassa vuodessa kaikkea, minkä kokoomus tuhosi, millään saa korjattua. Paljasti olevansa tietoinen että syy on lahtakokoomusporukan. On se nolotyyppitömö orpo-lahtari.

Demari näyttää olevan jo kännissä perjantaina kesken työpäivän? Varmaan ihan normisettiä teidän työpaikalla. 

Vierailija
44/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin se on viimeksi lausunut jotain jostain?

Koko ajanhan se jyrähtelee. Tai oikeammin räksyttää.

En nyt muista mikä oli viimeksi, mutta nyt ihan viime aikoina se, että meinaa sitten pääministerinä ottaa miljarsin lisää velkaa, jotta voidaan alentaa palkkaverotusta. 

Ja että kilpailua vääristäviä yritystukia voidaan leikata miljardikaupalla. Tuon muistan kun oli niin yllättävä ulostulo. Eipä onnistunut se leikkaaminen valtiovarainministerinä ollessaan, vaikka Sipilän hallitus yritti.

Ja ansiosidonnainen työttömyysturva pitää porrastaa niin, että se on alussa jopa nykyistä korkeampi, mutta laskee nopeasti. Ja sitä saisivat kaikki eikä vain työttömyyskassojen jäsenet.

Vierailija
45/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMISTAJAOHJAUKSESTA vastannut elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk) kommentoi kauppoja STT:lle toteamalla, ettei hänen tiedossaan ole että Uniper-kauppaan liittyisi erityisiä riskejä.

”Näemme, että tämä ilman muuta vahvistaa ja tukevoittaa Fortumia, mikäli tämä toteutuu”, Lintilä sanoi

”Ainahan liiketoimintaan riskejä sisältyy, mutta ei tässä mitään erityistä ole. Niiden briiffausten mukaan mitä olen saanut asiasta, mitään sellaista ei ole.”

Lintilä toisti samaa viestiä, kun hän vastasi kansanedustaja Sirpa Paateron (sd) aiheesta tekemään kirjalliseen kysymykseen. Lintilä totesi muun muassa, että ”Uniper tuottaa hyvää kassavirtaa ja osinkoa”.

--

Ja siis Uniper oli lähettänyt Fortumin osakkeenomistajille kirjeen missä oli bullet point lista riskejä, yksi niistä venäjä. Jos tavan sijoittaja oli saanut riskilistauksen niin miten ei Lintilä ja valtio?

Luulen ettei yksikään riskianalyytikko ottanut suomessa huomioon sitä riskiä ettei suomen hallitusta kiinnosta neuvottelut noinkin kalliin firman kohtalosta pätkääkään vaan nuo luovutti tuon käytännössä ilmaiseksi saksalaisille päästäkseen itse äkkiä ongelmasta irti. 

Eihän kenelläkään ole mitään kristallipalloa siihen, mitä tapahtuu jos ensimmäisen tason riski realisoituu (venäjä-kytkös) eikä tarvitsekaan olla kun päättäjien pitäisi ottaa se ensimmäisen tason riski huomioon ja minimoida se.

Vierailija
46/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP voittaa vaalit.

Senhän näkee hädästä joka lahtaripiireissä (kokoomus) vallitsee. Nauratti kun iltapascan toimittelijaksi itseään luuleva suttura Reeta Hytönen teki jutun Marin julkaisi selfien.....

Laitoin toimittelijapimulle linkin orpon instaan, orpokin on julkaissut satoja selfieitä rumasta naamastaan, mutta eipä se ketään kiinnosta.

Saman huomasin. Hätä on hirveä, tietävät että S D P mene ohi nuorten äänillä. Kokoomus on pelkkä perceiden apupuolue

Ykskään nuori mies ei äänestä SDP:tä, eikä naisistakaan kovin moni. Ei tulis mieleenkään äänestää.

Minun läheisesti tuntemani nuori mies aikoo äänestää kokoomusta. Ja läheisesti tuntemani nuori nainen, ei ole demareita koskaan äänestänytkään.

Minun tuntemani tuhat nuorta aikoo äänestää demareita.

Et sä tunne tuhatta nuorta. Mahdotko tuntea kymmentäkään.

Vierailija
47/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika orpo Pööministeri

Vierailija
48/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että uusi hallitus on jo sovittu.

Se on SDP, KOK, Keskusta, RKP ja Vihreät. Tästä oli merkkejä kesällä Marinin kohun aikana. Kokoomus maksoi takaisin Ville Rydman kohun ja nyt ollaan taas sujut.

Vas, KD ja PS jää oppositioon 

Ei kannata ottaa Vihreitä hallitukseen vaan Kristillisdemokraatit. Samankokosia puolueita, ja ei tarvi tehä niin paljon ilmastotoimia. Saattaa olla että 105 paikkaa tulee tuosta myös vielä ilman RKP:ta.

Vierailija
49/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP voittaa vaalit.

Senhän näkee hädästä joka lahtaripiireissä (kokoomus) vallitsee. Nauratti kun iltapascan toimittelijaksi itseään luuleva suttura Reeta Hytönen teki jutun Marin julkaisi selfien.....

Laitoin toimittelijapimulle linkin orpon instaan, orpokin on julkaissut satoja selfieitä rumasta naamastaan, mutta eipä se ketään kiinnosta.

Saman huomasin. Hätä on hirveä, tietävät että S D P mene ohi nuorten äänillä. Kokoomus on pelkkä perceiden apupuolue

Ykskään nuori mies ei äänestä SDP:tä, eikä naisistakaan kovin moni. Ei tulis mieleenkään äänestää.

Minun läheisesti tuntemani nuori mies aikoo äänestää kokoomusta. Ja läheisesti tuntemani nuori nainen, ei ole demareita koskaan äänestänytkään.

Oon 23 ja on mulla 900 kaveria feisbuukissa

Vierailija
50/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on SDP, KOK, Keskusta, RKP ja Vihreät. Tästä oli merkkejä kesällä Marinin kohun aikana. Kokoomus maksoi takaisin Ville Rydman kohun ja nyt ollaan taas sujut.

Ei taida Vihreät päästä hallitukseen, kun suomalaiset on talven ajan palelleet ja Ohisalo hehkuttaa vain sitä, että ilmastokysymykset on tärkeämpiä kuin vanhustenhoito. Lisäksi SDP tulee olemaan niin epäluotettava kumppani, että sitä on hankala ottaa hallitukseen mukaan. Tuskin sitoutuvat etuuksien tiukennuksiin, kun ovat 4 vuoden ajan valtion rahaa viskoneet maailmalle.

Vierailija
51/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se voita. Kuten huomataan niin nyt on mariinin valkopesuaika eli ensin kaadettiin syyt joka asiasta muiden niskaan, sitten pidetään väkisin parin kuukauden somerauhoitus että tyhmä kansa unohtaa jauhottelut ja uniperit yms. ja sitten käynnistetään täysi mediamainoskampanja sopivasti ennen vaaleja jolla varmistetaan demarien kirkas voitto ja pääministerinpaikka. Kokoomuksella ei ole mitään mahdollisuuksia koska media tukee mariinia 100% ja tekee kymmenien miljoonien mainoskampanjat ja valkopesut ja muut tarvittavat propagandat ilmaiseksi toimituksellisena työnä.

Mariinin mainostuksen lisäksi kokoomuksen likaamiseksi (ja persujen) on odottamassa sopivia paljastuksia. 

Lähes kaikki mediat ovat kokoomusjohtoisia.

Vierailija
52/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SDP voittaa vaalit.

Oon 23 ja on mulla 900 kaveria feisbuukissa

Puhuin tuntemisesta ja äänestyskäyttäytymisestä. Seuraa muakin instassa yli 2000. 

Vierailija
53/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan perehtyä Uniperiin vähän tarkemmin, koko homma ostettiin kokoomuksen siunaamilla ja ajamilla sähköverkkojen myynnillä. Suomalaisten monopoli markkinataloudelle ja tilalle hatullinen sitä itseään. Hyvin meni,

Demarien selittelykerho taas paikalla. Just sinunkaltaistesi takia teitä ei äänestetä. Teillä ei ole yhtään saavutusta tältä vaalikaudelta, vain aina vaan pitenevä lista selityksiä siitä miten mikäkin asia ei mukamas ole just teidän vikanne.

Kokoomus arvostelemassa hah hei kykypuolue. Aletaanko kantaverkkojen myymisestä vai viime kauden kärkihankkeesta omistuksen saa lallisesti salata? Se ns. hallintarekisteri. Tässä on tullut niin isoja kuplia että mua oikeasti kiinostaa mihin niitä valtion miljardeja hups vain menee. Ja miten noin omasta mielestä tuo hiljalleen käynnistyvä voimala? Hinta vähän pomppas ja pikkasen viivästy.

Vierailija
54/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida Vihreät päästä hallitukseen, kun suomalaiset on talven ajan palelleet ja Ohisalo hehkuttaa vain sitä, että ilmastokysymykset on tärkeämpiä kuin vanhustenhoito. Lisäksi SDP tulee olemaan niin epäluotettava kumppani, että sitä on hankala ottaa hallitukseen mukaan. Tuskin sitoutuvat etuuksien tiukennuksiin, kun ovat 4 vuoden ajan valtion rahaa viskoneet maailmalle.

Juu ei. Vihreiden juna meni kovaa vauhtia jo ohi. Ne eivät tule enää pääsemään yhtään mihinkään. Niiden politiikka on ollut niin tuhoisaa.

Vierailija
55/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin hän osaa sanoa Sannalle, että miksi te ette siellä oppositiossa tee mitään, vaikka vaaditte meidän oppositioaikanamme nimenomaan meitä toimimaan puolestanne.

Ja Sanna voi ottamalla rassukka-Orposta ja sanoa, mutta sinähän sanoit ettei menneisyydestä saa puhua.

Vierailija
56/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava.

Pääsevät yrittäjät ja palkkatyöllä elävät arvoiseensa asemaan ja loppuu samalla yhteiskunnan tukien varassa elävien juhlat.

Vierailija
57/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee jos saa valtionvelkaa alenemaan, työllisyyttä lisää, saa makaajat töihin. tarkistetaan sos.menoja jne

Miksi valtionvelkaa pitäisi alentaa? Orpo onkin luvannut ottaa sitä lisää.

Ainoa keino saada lisää työllisyyttä on lisätä rajusti työvoiman tuontia ulkomailta. Sitä Orpo kyllä kannattaakin. Kannatatko sinä?

Siitä, miten meidät makailijat saataisiin töihin, Orpolla ei ole hajuakaan. Hänhän sitä taannoin telkkarissa kyselikin, kun väitteli Halla-ahon kanssa. Ei jostakin syystä ymmärrä tai suostu uskomaan, ettei yrityksiä kiinnosta palkata työttömiä, vaan halutaan jo töissä olevia.

Mikähän se olennainen sosiaalimeno olisi, jota voisi tarkistaa? Pahoinvointi on jo niin yleistä.

Vierailija
58/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus arvostelemassa hah hei kykypuolue. Aletaanko kantaverkkojen myymisestä vai viime kauden kärkihankkeesta omistuksen saa lallisesti salata? Se ns. hallintarekisteri. Tässä on tullut niin isoja kuplia että mua oikeasti kiinostaa mihin niitä valtion miljardeja hups vain menee. Ja miten noin omasta mielestä tuo hiljalleen käynnistyvä voimala? Hinta vähän pomppas ja pikkasen viivästy.

Kokoomus on saanut tryssiltä (oligarkit) niin paljon rahaa, myös Orpo, että joutuvat tekemään mitä tryssä käskee.

Sitäkö suomalaiset haluaa? Että kokoomuslahtarit vie meidät tryssän syliin?

Vetaarit pyörii haudoissaan.

Vierailija
59/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan loistava.

Pääsevät yrittäjät ja palkkatyöllä elävät arvoiseensa asemaan ja loppuu samalla yhteiskunnan tukien varassa elävien juhlat.

Yritystukia maksetaan sellaiset kahdeksan miljardia vuodessa, ja niistä Orpo onkin luvannut leikata miljarditolkulla.

Vierailija
60/194 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KiKyä taas kaikille ja valtio matalaksi. Mitäpä me omalla valtiolla tehdään kun Venäjältä saadaan uusi ilmaiseksi.

Ei porukkaa voi töistä kriisitehtäviin laittaa, eikä firmalta pyytä veroja. Ostakoot sotilaat itse omat varusteet.

Kokoomuksen pojat tytöt pakenee sinne missä veroista säästetyt rahat ovat jo. Jääköön köyhät sotimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme