Mikä korvia kutittaa?
Mulla on aina ihan älytön kutina korvissa. Olen kokeillut suihkutettavaa Ceridaliakin, mutta ei auta kuin hetkellisesti. Allergioita ei tietääkseni ole. Vaikkua kertyy aika tavalla ja joskus on korvat huuhdeltu terveyskeskuksessa. Korvat ovat kutisevat ja "märän" tuntuiset. MIkä avuksi? Vanupuikoilla putsaan välillä.
Kommentit (3)
Minunkaan ei pitäsi olla millekään allerginen, vaikka mistä sen tietää olen ollut allergiatesteissä 25v sitten.
Olen ajatellut että työpaikan ilmastoinnilla on jotain tekemistä asian kanssa, sillä loman jälkeeen vaiva taas tuli.
samanalaiset kroonisesti oireilevat korvat, jotka on vaivannut jo vuosia... Kutisee on sellaset märän tuntuiset ja inhottavat, välillä "hilseilee" ja vaikkuakin on. Flunssan tms. yhteydessä saan herkästi kivuliaan korvatulehduksen, muuten ei tunnu mitenkään kipeiltä.Ehkä vähän kosketusaroilta jos on ankarasti kutittanut.. Olen käynyt vuosien mittaan säännöllisesti näyttämässä korvia eri tahoilla ja minun kohdallani ainakin diagnoosina on ollut vain herkät korvat ja "taipumus korvatulehdukseen". Mitään allergiaa tms ei ole löytynyt.
Apua olen saanut mm. Otiborin-tipoista, jotka on sellasia kevyen antibioottisia, kuivattavia tippoja. Lääkäri on kirjoittanut mulle reseptiin niitä muutaman pullon kerralla, joita olen sitten tarvittaessa käyttänyt kuuriluontoisesti. Auttaa todella!
Lisäksi korvalääkäri suositteli mulle säännöllisesti tehtäväksi nenähuuhteluja nk. "sarvikuono-kannulla". Huuhtelu avaa, desinfioi ja puhdistaa hyvin röörit ja samalla vaikutus ulottuu myös korviin. Ehkäisee ja vähentää tukkoisuutta ja flunssa oireita. Ja sitten pitäisi muistaa kuulemma myös kiinnittää huomiota hengitykseen, siihen että hengittäis mahdollisimman paljon neän kautta!
ja jos vasenta niin joku jossain haukkuu sinua...