Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tech sektorille tarvitaan 40 000 työntekijää seuraavan parin vuoden aikana

Vierailija
29.09.2022 |

nyt kaikki joilla ei ole töitä tai alanvaihto kiinnostaa rips raps hopi hopi koodaus ym. data jne kursseille. Mukava ja siisti sisätyö isolla palkalla ja eduilla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö ATK-ajokortti vai tarvitseeko koulutukseni päivitystä?

Vierailija
2/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on puutetta vain senioritason osaajista, ja sukupuolenkin pitäisi olla mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koodari ja tienaan 5400 e/kk + mahd tulospalkkiot jotka on olleet keskimäärin 6000 e/vuosi. Etuina mm. epassi, hammashoito, hieronta, saunaillat.

Vierailija
4/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin puute on seniori tason tekijöistä mutta huutava pula on myös perus jampoista ja maijoista

Vierailija
5/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä pitkään miettinyt, mutta joka paikassa sanotaan, että plus nelikymppisenä alanvaihtajanaisena en tulisi ikinä työllistymään it-alalle. En sitten ole asialle mitään tehnyt, kun työttömäksi kerran valmistuisin. Jos olisi ihan satavarma, että saisin alan töitä, olisin jo opiskelemassa  koodaamista ja kaikkea siihen liittyvää.

Vierailija
6/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ala eettinen?

Vierailija
7/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni 40+ nainen vaihtoi alaa taloushallinnosta koodariksi, eikä ole työllistynyt. Typerää hokea, että kauhea pula tekijöistä, kun oikeasti on pula vain tosi kokeneista osaajista.

Vierailija
8/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ala eettinen?

Koodilla voi ainakin olla luomassa yhteiskunnalle ja eri väestöryhmille kriittisiä palveluita. Saavutettavuus on myös iso teema, eli että palvelut ovat kaikkien saavutettavissa

Vierailija
9/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koodaisin Suomessa kun lähes missä tahansa muussa maassa tienaa vähintään 30% enemmän? Esim Puolassa missä on käytännössä ilmaista asua full stack koodari vetää helposti 100ke/v, tästä lähtee yrittäjänä 10% veroja. Siinä voi jokainen miettiä mitä koodaaminen tuottaa oikeasti palkkarikkaissa maissa. Suomi on pohjasakkaa mitä tulee palkkaukseen ja verotukseen. 

Nim. kokemusta on. 

Vierailija
10/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ala eettinen?

Koodilla voi ainakin olla luomassa yhteiskunnalle ja eri väestöryhmille kriittisiä palveluita. Saavutettavuus on myös iso teema, eli että palvelut ovat kaikkien saavutettavissa

Voiko ne kriittiset palvelut kaventaa esim.ihmisoikeuksia?

Vierailija
11/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ehkä maaaaaaailman tylsintä hommaa, joten ei kiitos.

Vierailija
12/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verranhan niitä tänne juuri tuli, siitä ne saadaan.

Vierailija
13/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäääkö opinnoista, saati työssä, jos ei ole matemaattisesti lahjakas? (Sitä sain ÄO-testissä luvun 104, muuten 124-128.) Eipä ole englannin taitonikaan kummoinen.

Olen tosiaan työtön ja alanvaihto todennäköisesti edessä. Ikää kun tulee lisää voisi siisti sisätyö, mielellän istuen, auttaa jaksamaan eläkeikään asti, jopa yli, eläkekertymäni kun ei ole vielä kummoinenkaan. Jos työn voisi edes pääsääntöisesti tehdä kotona, sen parempi.

Ihmettelen vaan näitä, jotka luulevat kaikkien alojen tai koulutusten sopivan lähes kaikille . Jos tämä ala kuitenkin minunlaiselleni voisi sopia, kerro! Olisin oikeasti kiitollinen.

Vierailija
14/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein siltä vaikuta. Minä itse olen vuosi sitten eläkkeelle jäänyt Azure devaaja, mutta kuuntelin työkaverien juttuja kun olivat vaihtamassa työpaikkaa. Ainakin kolme kierrosta haastatteluja ja monen tunnin harjoitustehtävä vaadittiin jokaiseen työpaikkaan. Voisin muuten lähteäkin vielä eläkkeeltä hommiin, mutta en jaksa tuollaista pelleilyä.

Vierailija
15/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni 40+ nainen vaihtoi alaa taloushallinnosta koodariksi, eikä ole työllistynyt. Typerää hokea, että kauhea pula tekijöistä, kun oikeasti on pula vain tosi kokeneista osaajista.

Eikä edes kaikista kokeneistakaan, vaan etsitään ainoastaan kovan osaamisen arkkitehtitasoisia devaajia joilta löytyy vankat näytöt läpiviedyistä suurista kansainvälisistä projekteista.

Vierailija
16/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on tullut työvoimaa pohjois-Afrikasta, Syyriasta, Irakista ja Afganistanista.

Ei haittaa vaikka luku- ja kirjoitustaidottomia.

Raketti-insinöörin todistukset ovat kadonneet Välimereen, mutta kyllä Sipilä, Orpo, SPR, vihreät, vasemmistoliitto ja KELA hoitaa.

Eikä veronmaksajille tule yhtään kuluja. Vai tuleeko?

Vierailija
17/17 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma nelikymppisen naisen on turha vaivautua. Olen vaihtamassa alaa, mutta ei kiinnosta valmistua työttömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme