Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntija pelkää asuntomarkkinoiden syvää sukellusta yksi käyrä näyttää selkeän käänteen

Vierailija
29.09.2022 |

"Pehmeä lasku voi olla liian toiveikas tulevaisuudenkuva, arvioi Hypon pääekonomisti. Taustalla ovat kiihtyneet elinkustannukset ja nousevat korot."

Pahalta näyttää asuntovelallisen tulevaisuus. Pitäkää huoli ettei joudu myymään asuntoa pakolla. Siinä tulee takkiin ja pahasti.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009101154.html

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervettä kehitystä suomen kuplineilla asuntomarkkinoilla. Ensiasunnon ostajille hyvä tilanne kun saa ostettua paljon pienemmällä velkamäärällä.

Ei se niin mene kun samaan aikaan taloudessa menee muutenkin huonosti, ei ole töitä eikä tuloja joilla ostella mitään asuntoja. Ei ne hinnat kuitenkaan putoa niin paljoa, että varattomalla työttömällä olisi mitään mahdollisuutta ostaa asuntoa.

Väärin. Itse ostin työttömänä sekä varattomana maaseudulta asunnon joka maksoi 30k.pankin virkailijan kanssa laskimme että työttömyys korvaus riittää lyhennykseen sekä 6 prosentin korkoihinkin.

Jos tuo olisi mahdollista, niin miksi kaikki työttömät eivät tee niin?

Koska harvalla työttömällä äo on yli 135. Lisäksi harva työtön tuntee virkailijan joka voi myöntää lainan työttömälle. Lisäksi harva ihminen haluaa maaseudunrauhaan kun te kaikki haluatte esimerkiksi Helsinkiin pikkukoppeihin lopunelämän velalla koska media teille niin uskottelee että siellä Helsingissä on niin ihanaa... Lol.. Tyhmää viedään kuin saapasta.

Ja sullako äo on yli 135? Miksi olet työtön ja varaton? Luulisi tuollaisella älykkkyydellä rahaa löytyvän..

Älyä ja ymmärrystä osoittaa se, ettei rahasta ja sen haalimisesta ole tullut elämän tarkoitus.

-sivusta huutelee toinen maaseudun mökkiläinen, ylempi korkeakoulututkinto ja vapaaehtoisesti sivussa työelämästä

Vierailija
42/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervettä kehitystä suomen kuplineilla asuntomarkkinoilla. Ensiasunnon ostajille hyvä tilanne kun saa ostettua paljon pienemmällä velkamäärällä.

Ei se niin mene kun samaan aikaan taloudessa menee muutenkin huonosti, ei ole töitä eikä tuloja joilla ostella mitään asuntoja. Ei ne hinnat kuitenkaan putoa niin paljoa, että varattomalla työttömällä olisi mitään mahdollisuutta ostaa asuntoa.

Väärin. Itse ostin työttömänä sekä varattomana maaseudulta asunnon joka maksoi 30k.pankin virkailijan kanssa laskimme että työttömyys korvaus riittää lyhennykseen sekä 6 prosentin korkoihinkin.

Koska harvalla työttömällä äo on yli 135. Lisäksi harva työtön tuntee virkailijan joka voi myöntää lainan työttömälle. Lisäksi harva ihminen haluaa maaseudunrauhaan kun te kaikki haluatte esimerkiksi Helsinkiin pikkukoppeihin lopunelämän velalla koska media teille niin uskottelee että siellä Helsingissä on niin ihanaa... Lol.. Tyhmää viedään kuin saapasta.

Ja sullako äo on yli 135? Miksi olet työtön ja varaton? Luulisi tuollaisella älykkkyydellä rahaa löytyvän..

Sitähän sinä et ymmärrä koska älykkyytesi ei ole minun tasollani. En juokse rahan perässä vaan vapauden ja aika on suurempi resurssi minulle kuin raha. Olen koko elämäni ollut ilman töitä ja onnellinen ja viettänyt aikaa lasteni kanssa. Sinulle joka luulee että onnellisuus tulee rahan määrästä on vain valitettavaa että joudut viettämään aikasi töissä ihmisten kanssa joista et edes pidä.

Älykkäät kyllä saavat rahaa ja pystyvät säilyttämään vapautensa. Ehkä yliarvioit oman älykkyytesi.

Ei mulle ole mitään väliä sun mielipiteellä. Mulla ei ole rahaa koska en sitä tarvitse juuri mihinkään. Talo lämpenee puilla vesi kaivosta on ilmaista ja ruokakin tulee ilmaiseksi tavalla jota en sinulle nyt paljasta. Ja jos olen jo todennut että olen onnellinen näin ilman valtavaa varallisuutta niin en ymmärrä miten se on pois älykkyydestäni. Mites sulla on itselläsi asiat? Oletko tahtomattasi jonkun ylemmän juoksupoika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä et ymmärrä koska älykkyytesi ei ole minun tasollani. En juokse rahan perässä vaan vapauden ja aika on suurempi resurssi minulle kuin raha. Olen koko elämäni ollut ilman töitä ja onnellinen ja viettänyt aikaa lasteni kanssa. Sinulle joka luulee että onnellisuus tulee rahan määrästä on vain valitettavaa että joudut viettämään aikasi töissä ihmisten kanssa joista et edes pidä.

Älykkäät kyllä saavat rahaa ja pystyvät säilyttämään vapautensa. Ehkä yliarvioit oman älykkyytesi.

Ei mulle ole mitään väliä sun mielipiteellä. Mulla ei ole rahaa koska en sitä tarvitse juuri mihinkään. Talo lämpenee puilla vesi kaivosta on ilmaista ja ruokakin tulee ilmaiseksi tavalla jota en sinulle nyt paljasta. Ja jos olen jo todennut että olen onnellinen näin ilman valtavaa varallisuutta niin en ymmärrä miten se on pois älykkyydestäni. Mites sulla on itselläsi asiat? Oletko tahtomattasi jonkun ylemmän juoksupoika?

Olen sossupummi kuten sinäkin, mutta ei se minua onnelliseksi ole tehnyt. Miksi tulisin onnelliseksi siitä, että joudun lämmittämään asuntoni puilla ja hakemaan ruokani luonnosta?

Vierailija
44/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sossupummi kuten sinäkin, mutta ei se minua onnelliseksi ole tehnyt. Miksi tulisin onnelliseksi siitä, että joudun lämmittämään asuntoni puilla ja hakemaan ruokani luonnosta?

Voisin kuvitella että syy onnettomuuteesi on se että luulet onnellisuuden tulevan niistä asioista joita näät ympärilläsi olevilla ihmisillä. Todellisuudessa harva joka asuu isossa velkaisessa asunnossa ja ajaa santanderin autolla on oikeasti onnellinen vaan aamulla kiroaa maailmaa kun kello soi 07 ja pakko nousta sängystä. Ruokani tulee tosin ravintolasta eikä luonnosta vaikka paljon metsässä sieniä ja marjoja keräilenkin. Älä vertaa itseäsi muihin vaan sulje mediat ja tee niitä asioita jotka tuottavat sinulle hyvää oloa. Itse harrastan frisbiegolffia, koiran kanssa ulkoilua, kalastusta, kesäisin otan teltan ja yövyn milloin missäkin rannalla kallion nokassa, uin ymym. kaikki jotka tuottavat minulle iloa on lähes ilmaista. Ensimmäiseksi sinunkin tulee muuttaa pois kaupungissa jossa luovuutesi tapetaan kulutushysterian palvomisella.

Vierailija
45/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,4% ei ole romahdus. Ehkä ensi vuonna romahtaa?

Tarinasta on nähty vasta esinäytös.

Valitettavasti.

Hintojen lasku tulee viiveellä. Ensin alkavat myyntiajat venymään ja myytävien kohteiden määrä kasvamaan. Kun mikään ei käy kaupaksi, olisi jo syytä huolestua.

Vierailija
46/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos suuri osa suomalaisista joutuu tilanteeseen jossa kämppä lähtee alta, tulee joku bailout kansalle?

Vierailija
47/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos suuri osa suomalaisista joutuu tilanteeseen jossa kämppä lähtee alta, tulee joku bailout kansalle?

Bailout koskee vain pankkeja ja muita rahoituslaitoksia. Normaali kansa saa vain haaveilla niistä.

Vierailija
48/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä kukaan ei halua asuntoa Helsingistä vaikka se yksiö maksaisi alle 50k.

Vierailija
49/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisten lähtö Suomesta tuhoaa arvoasuntojen markkinat. Ei suomalaisilla ole varaa luksuskämppiin.

Vierailija
50/50 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota laskee hintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi