Miten vuorataan vaunut pakkasen kestäväksi?
Mitä esimerkiksi nyt vauvalle päälle? Peitoiksi jne?
Minusta tuntuu, että vauvallani on jo nyt vaikka kuinka paljon päällä niin entäs sitten kun tulee enemmän pakkasta.
Kokeneempien neuvoja, kiitos!
Kommentit (8)
Mitä kylmempi ulkona sen paremmin nukkuvat! Ilmeisesti paukkupakkasessa on hyvä nukkua. Tosin 30 asteen pakkasilla olen laittanut villasen peiton vaunujen yli. Villa hengittää, mutta estää pakkasilman pääsyn vaununkoppaan.
villapuvun lisäksi/tilalla on villapeitto hyvä. Se on kai helppo kutoa itsekin. Ja vaunut mahdollisimman hyvin tuulelta suojaan. Suuaukon eteen harsoa tms. mutta ei koko aukkoa peitetä vaan niin että ilma kuitenkin kiertää hyvin.
Riittääkö äitiyspakkauksen makuupussi vai pitääkö ostaa uusi?
Pojalla nyt sisävaatteet + villavaatteet + toppapuku + makuupussi ja ei todellakaan ole liian kuuma. Ja vaunujen suu on peitetty harsolla.
Pitää varmaan hankkia se lampaantalja.
-ap-
koko talven. Eli Emmaljungat tai Briot. Eihän esim. saksalaiset vaunut tai puolalaiset halpikset oo tehty tänne pohjoisiin olosuhteisiin. Vaunujen kankaat voi näyttää paksuilta mutta eihän ne sitä todellisuudessa ole. Meidän neljä muksua on kaikki pärjänneet ilman lampaantaljoja ja kalliita lämpöpusseja emmaljungan vaunuissa.
Mitä meinaatte pukea lapselle esim. -15 säällä, jos nyt jo laitatte kaiken mahdollisen?
Mulla on vanhat 90-luvun vaunut. Kotimaiset kuitenkin.
Lisää vinkkejä, kiitos.
-ap-
jos nyt on jo noin paljon päällä ja ei todellakaan tunnu olevan liikaa niin entäs sitten talvella. En mä voi lastani nytkään palelluttaa!
-ap-
nukkua ulkona? Mista tama kaytanto on saanut alkunsa, kun ei misssaan muualla laiteta lapsia pihalle nukkumaan. Menisitteko itse pakkasella ulos paivaunille? Kokeilkaa edes kerran milta se tuntuu.