Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko videopeleistä oppia englantia yhtä hyvin kuin kalliista oppikirjoista?

Vierailija
28.09.2022 |

?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en pärjännyt koulussa enkun tunneilla. Myöhemmin aloin pelaamaan online pelejä ja juttelemaan pelikavereiden kanssa englanniksi.

Nykyisin asun ulkomailla ja työni hoidan englanniksi ja poikaystäväni yrittää opetella suomea ja moni unohtaa, ettei englanti ole äidinkieleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi jos tykkää pelata paljon ja kommunikoi englanniksi. Mutta oppikirja on parempi, jos on motivoitunut ja halukas opiskelemaan.

Vierailija
4/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Jos asia olisi noin, niin silloin amikset osaisi parempaa englantia kuin korkeasti koulutetut.

Olen itse korkeasti koulutettu (valtiotieteiden maisteri), ja pelaan videopelejä. Kulunut väite, ettei akateemiset ihmiset pelaa.

Vierailija
5/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Oma englantini on kehittynyt erinomaiseksi juuri videopelien takia. Peruskoulun päättötodistuksessa seisoo 10.

Eli, videopeleissä altistuu kielelle useiksi tunneiksi. Kieli on monipuolista. Kieliopii tulee esille käytännön tasolla, jolloin se on helpompi sisäistä. Ja, koska kyseessä on harrastus, josta kaiken järjen mukaan tykkää, niin kieli jää päähän.

Kaikkea ei opi yliopiston pulpetissa. M27

Vierailija
6/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita tuo online-pelaaminen. Boomeri kun olen. :D M27

Vierailija
7/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä englantia käyttämällä oppii kieltä parhaiten. Vaikka sitten niistä videopeleistä. Koulun oppikirjat ja tunneilla käsitellyt aiheethan on tosi suppea osa koko kielestä.

Vierailija
8/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aidosti kiinnostunut jostain niin siinä oppii väkisin.

Itse olen peleillä ja tv sarjoilla oppinut englantini joka on aina ollut koulussa arvosanaltaan erinomainen.

Videopeleissä hyvää on etenkin tekstin luku jossa oppii oikeinkirjoitusta.

Kolmannella luokalla osasin selittää isoveljelleni yhden pelin juonikuvion joka on monimutkainen muutamaa asiaa lukuunottamatta jotka olin ymmärtänyt väärin.

Vahva suositus videopeleille ja sieltä englannin opiskeluun!

Vierailija
9/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on katkera opettaja, jota ärsyttää, kun videopelit tekee parempaa työtä opettamisessa kuin opettajat.

Todisteet: itse olen oppinut japania mangasta ja animesta ilman ainuttakaan oppikirjaa. Plus englantia videopeleistä. En todellakaan ole ainut.

Maailma muuttuu. Naurettavaa tuollainen rimpuilu sitä vastaan...

Vierailija
10/13 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jos lähtee kehittämään itseään ammattitasoiseen englantiin on avattava ne kirjat viimeistään kun se perusosuus englanninkielen taidosta on hallussa.

Se että kuinka monen tarvitsee esimerkiksi tietää finanssisanastoa, politiikkasanastoa jne on sitten eri asia.

Itselle on riittänyt pelit ja tv opettajaksi.

Surely if you want to advance your self to a proffessional level of english language you will have to open those books at a point when you have the basic knowledge of the language.

Altho, who needs to know about spesific words for finance or politics etc is a different thing entirely.

Voi olla kirjoitusvirheitä jonkin verran, mutta varmasti menee perille asia.

Peruskoulussa en ole englantia tai oikeastaan mitään opiskellut koskaan. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo hipui ehkä vitosta kun en siellä käynyt.

Peleistä on englanti tarttunut päähän.

Vierailija
11/13 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minä opin englantini pääosin videopeleistä.

Vierailija
12/13 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustason englannin voi oppia täydellisesti, mutta siihen se jääkin. Peleissä harvemmin on vaativampaa sanastoa. Peruskoulu menee heittämällä läpi pelatessa, mutta siitä eteenpäin pitää olla tukena muutakin.

Vierailija
13/13 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, voiko paremmin, mutta kyllä videopelit kanssa ainakin jotain kielitaitoa opettaa. Esim. Itse olen oppinut jonkin verran viimeisimmistä Wolfenstein-peleistä saksan kieltä. Ja monesta muusta englantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän