Mitä on kehopositiivisuus?
Tämän tästä törmää termiin kehopositiivisuus, koskeeko se kaikkia vartalotyyppejä vai ainoastaan ylipainoisia?
Kommentit (28)
No mä oon aatellut omalla kohdallani, että mun vääräsäärisenä paksupohkeisena ja persjalkaisena pitäisi vaan rohkeesti pitää mekkoja ja shortseja. Mutta en vaan pysty. Ylipainoinen en ole.
Sitä, että ruma ihminen kuvittelee olevansa seksikäs ihminen.
Kyllä mulle ainakin tulee sanasta kehopositiivisuus mieleen läski. Eipä näy lehdissä normaaleita, hoikkia naisia hehkuttamassa vartaloitaan, luultavasti koska siihen ei ole tarvetta. Ja totta tuokin, että nainen on naiselle susi. Mullekin on suututtu esimerkiksi kenkäkaupan alennusmyynnissä, kun tiettyjä pitkiä saappaita oli vain yksi pari jäljellä, eivät menneet kiinni rouvalle joka sovitti niitä mua ennen, koska sitä massaa oli aika reippaasti, myös pohkeissa. Veti herneen nenään kun mulle ne sopivat ja ostin pois.
Pitäisi ilmeisesti pyydellä anteeksi etten ole lihava, vaikka olenkin yli 40v ja lapsiakin on useampia.
ninni vanilla kirjoitti:
koskee se kaikkia. :) me isot tytöt ehkä fiilistellään sillä eniten, mutta ei se meidän yksinoikeus oo. jokainen voi olla kehoposiitivinen jos on positiivinen fiilis omassa kehossa :)
Minun nuoruudessa isoiksi tytöiksi sanottiin useamman vuoden vanhempia tyttöjä, joilla oli iän puolesta jo eri leikit ja kiinnostukset. Se luokan tai koulun kiintiölihava ei ollut mikään iso tyttö, vaan kyllä hänet tunnettiin ihan nimeltä. Kaikki tiesivät kenestä on kyse, koska ylipaino oli niin harvinaista lapsilla.
Tekosyy saraanloisen ylipainoiselle naiselle olla ottamatta vastuuta elämästään. Nykyään myös syy saada huomiota esim mediassa ja meriitti vihreässä puolueessa. Yksi uhripositio lisää. Karman laki toimii ja rangaistus tulee välittömästi.
Kehopositiivisuuden ei tarvitse liittyä mihinkään vartalotyyppiin. Luonnollisestikaan se ei koske vain ylipainoisia.
Esim.itselleni se merkitsee sitä, etten peittele pälvikaljuani, vaan hyväksyn itseni osin kaljuna.
koskee se kaikkia. :) me isot tytöt ehkä fiilistellään sillä eniten, mutta ei se meidän yksinoikeus oo. jokainen voi olla kehoposiitivinen jos on positiivinen fiilis omassa kehossa :)