Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttävää turvaistuimista!!

31.10.2006 |

Hei!Kertokaas hei jotain semmoisista turvaistuimista kuin Britax First Class ja Maxi Cosi Priori Xp =) Tai mitä istuinta suosittelisitte meidän 7 kuukauden ikäiselle vauvelille. Alkaa tuo turvakaukalo olemaan kohta jo pieni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen googlettanut turvaistuimet-sanalla ja tämän palstan hakukoneella löytyi muutama linkki (turvaistuimet, alue: vauvat, aika:6kk). Tekniikan maailma- lehdellä, Autoliitolla ja Kuluttaja-lehdellä on ainakin omat vertailunsa asiasta. Itse olen testien ja keskustelupalstojen perusteella tässä vaiheessa sitä mieltä, että parhaat ovat HTS BeSafe Izi Comfort ja Maxi Cosi Priori XP. Huonoin Crago Cosmic. Nämä siis vain minun mielipiteitäni ja tarkemmin asiaa tutkittuani saatan päätyä johonkin aivan muuhun. ;) Lopullinen päätös syntyy varmaan vasta liikkeessä, joten myyjäkin saattaa vaikuttaa lopputulokseen.

Meillä poika on 7kk, 72,5cm ja n. 10kg eikä mahdu enää talvivaatteissa turvakaukaloon (turvavöistä loppuu pituus ja jaloilla ei ole tarpeeksi tilaa).

Toivottavsti muutkin laittavat mielipiteitään aiheesta. :)

Vierailija
2/4 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(alkaa kaukalo jo olla " hieman" pieni meidän 9 kuukautiselle...

Suosittelivat HTS:n BeSafe iZi Combi X1 istuinta, joka oli kyllä aika kallis minusta (reilusti yli 300 euroa). Tarjouksessa oli halvempi (199e)HTS BeSafe Kid, joka oli myös testivoittaja.

Aktalta suositeltiin Cosmic istuinta, tarjoushintaan 299e (norm. 329e), sekä Duoflex istuinta tarjoushintaan 229e (norm. 259e). Eikä huono vaihtoehto ollut myöskään Duo istuin, joka maksoi 169e (norm. 189e).

Eroja noissa istuimissa oli paljon. Mm. istuimen kaltevuussäädöissä oli eroja.

Kysyin myös Britaxin Two way elite istuimesta, jota näkyy nyt paljon käytettynä olevan myynnissä etenkin huutonetissä. Sitä myyjä ei mielellään myisi kenellekään, ellei joku välttämättä tahdo. Se istuin on ollut 10 vuotta sitten testivoittaja, mutta verrattuna näihin nykyajan istuimiin, jää auttamatta jonon hännille turvallisuudessa. Sehän maksaa uutena nyt 199e, kun huutonetissä olen nähnyt joidenkin huutavan siitä jopa 130 euroa! Aika järkkyä...

Lastentarvikkeen nettisivuilla löytyy tarkemmin tietoa noista istuimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinenkin kirjoittaja totesi, on aika kallis, mutta mielestäni kuitenkin hintansa arvoinen.

HTS:n halvemmat mallit kiinnitetään pelkästään selkä tai kasvot menosuuntaan, mutta tuo kombi-istuin on käännettävä ja siksi pitkäikäisempi. Ja se toki näkyy myös hinnassa.

Kiinnitys on aika monimutkainen, joten jos istuinta joutuu siirtämään kahden auton välillä, se voi olla työlästä. Mutta jos istuinta käytetään vain yhdessä autossa ja sen kiinnittää kerran kunnolla, on kiinnitys todella tukeva. Istuin ei pääse heilumaan mihinkään suuntaan.

HTS:n kombi-istuin on myyjäliikkeen mielestä myös varmin markkinoilla olevista käännettävistä istuimista juuri sen kiinnityksen tukevuuden vuoksi. Esim. Graco Cosmicia tai Brio Zentoa ei kuulemma saa kiinnitettyä yhtä tukevasti, kun tulee aika kääntää istuin kasvot menosuuntaan. Britaxin Two Way Eliteä kehotettiin myös välttämään siitä syystä, että se on jo auttamattomasti jäänyt jälkeen kehityksestä. Eikä sen kehittämiseen kuulemma enää edes satsata, koska se tulee jäämään pois markkinoilta.

Istuinta kannattaa käydä testaamassa lastentarvikeliikkeessä vauvan kanssa. Istuinmukavuuksissakin kun on selviä eroja, samoin kuin istuimen kallistuksissa. Tuo HTS:n istuin vaikutti vauvallemme parhaimmalta, ja se olikin yksi tärkeä syy siihen, miksi päädyimme ostamaan sen.

Vierailija
4/4 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miettittiin aluksi myös tota Maxi Cosi Priori Xp:tä mut päädyttiin lopulta Maxi Cosi Mobiin. Ainut huono puoli siinä on tuo melkoinen tilantarve.