Te, jotka välttelette koronaa, käyttekö jo teatterissa tai konserteissa?
Tai jääkiekkomatseissaä/muissa urheilutapahtumissa? Keikoilla? Ravintoloissa? Yökerhoissa?
Itse olen käynyt syömässä ravintoloissa, mutta en ole vielä isompiin ihmisjoukkoihin uskaltanut. Kuukauden päästä on konsertti, johon menen maskin kanssa.
Kommentit (31)
Ffp2 maski suojaa pitäjäänsä. Miksi ei voisi mennä mihin vain maskin kanssa, jos välttelee tauteja? Itse olen matkustanut jne. ja kaikki mennyt hyvin, vaikka muilla ei olisikaan ollut maskeja. Se ei ole minun asiani, mitä muut tekevät. Tosin, jos joku sairaana on liikenteessä, niin saisi pitää vaikka kirurginmaskia. Tai mieluiten kotona sairastaa.
Älkää jättäkö elämää elämättä! Enkä ole mitään negaa kokenut maskista, päin vastoin kaikki tsemppaa, että kiva kun olet mukana jutuissa.
T. Riskiryhmäläinen
Vieläkö te jaksatte. Lopun elämäännekö aiotte olla elämättä.
N. 66v. rokottamaton, maskiton, tikuton eikä yhtäkään koronaa.
Olen jo lopettanut varomisen. En ehdoin tahdoin tuppaudu väkijoukkoihin mutta matkustan junalla ja käyn keikoilla ja konserteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö te jaksatte. Lopun elämäännekö aiotte olla elämättä.
N. 66v. rokottamaton, maskiton, tikuton eikä yhtäkään koronaa.
Kyllä minä jaksan niin kauan kun lähipiirissä on hauraita riskiryhmäläisiä. Mitä se sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo lopettanut varomisen. En ehdoin tahdoin tuppaudu väkijoukkoihin mutta matkustan junalla ja käyn keikoilla ja konserteissa.
Mä olen kanssa ollut aika normaalisti nyt viime aikoina, paitsi että teen etätöitä suurimman osan ajasta, kun se tuli koronan myötä mahdolliseksi. Olen ollut täydessä ooppera- ja leffateatterisalissa, pitkänmatkan bussissa, laivassa, lounasravintolassa jne. En ole sairastunut vielä kertaakaan ja alussa olin paljon varovaisempi. Korona ei ole osunut vielä kohdalle.
Nyt meillä oli töissä yhtäkkinen koronarypäs, tosi moni sairastui, myös samana päivänä töissä olleita, jona itsekin kävin toimistolla, mutta onneksi vältyin tällä kertaa. Itsellekin tuli omaisen saattohoitotilanne ja ajattelin, että pitää taas ottaa maski käyttöön julkisilla paikoilla ja olla varovaisempi sen aikaa, että saa tuon läpikäytyä. Mutta minkäs teet, kun tuntuu olevan niin helposti tarttuva tauti.
Neljä rokotetta otettu. Näen perhettäni vain ikkunan takaa ja ruoat tilaan ovelle. Ulkoilu on lähinnä avaan ikkunan ja siinäkin maski päällä. Eipähän tule koronaa.
Tiedän tapauksen, jossa lapsi ei uskalla tavata iäkästä äitiään, koska äidillä puutteellinen rokotesuoja ja lapsi itse kohtaa ihmisiä jatkuvasti asiakaspalvelutyössä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sairastui koronaan ja minä ja lapset vältyttiin siltä kokonaan. Vaikka mies vietti aikaa meidän kanssa samassa tilassa, yski samassa huoneessa, yski jopa ruokaa laittaessaan ruuan vieressä, niiski nenäänsä ja koski kahvoihin jne niin ei silti. Jopa suudeltiin miehen kanssa monta kertaa niin olis luullut sillä tarttuvan, mutta ei. Ja itse olin äärettömän stressaantunut työasioista johtuen niin ei sttessikään vaikuttanut vastustuskykyyn. Eikä ole rokotuksia kellään.
Hyi millaista räkätouhua teillä on. Mä en kyllä kehtaisi kertoa jos oma mies olisi noin juntti, että ryystää limaa ruokaa tehdessään ja lääppii ovenkahvoja räkäisillä käsillään.
En ole käynyt noissa mutta voisin käydä ffp-suojan kanssa jos olisi tarpeeksi hyvä konsertti. Ai niin, museossa kävin, mutta siellä ei ollut paljon muita. Nyt aloin tänä syksynä liikuntaharrastuksen ilman maskia, täällä pikkupaikkakunnalla. Isommalla en ehkä menisi.
Kaupassa käytän maskia koska miksipä ei.
Mä en ennen koronaakaan enää jaksanut paljon käydä jossain yleisötapahtumissa tai baareissa. Nyt olen menossa joulukuussa eräälle keikalle, varmaan 5-6 vuotta aikaa edellisestä kerrasta. Mulla on 4 rokotusta. Ei erityisemmin pelota tartuntavaara enää.
Käyn, mutta ruuhkatilanteissa pidän ffp2-maskia. Eli konserteissa pidän koko ajan, jossain museoissa yleensä pidän, paitsi jos museo on lähes tyhjä. Kaupassa samoin pidän, ellei ole todella väljää. En ole vielä saanut koronaa.